Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:41:51 GMT

آخرین خسارت سیل ایلام/ تلفات انسانی گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۱۷۹۴

آخرین خسارت سیل ایلام/ تلفات انسانی گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق مختلف استان شاهد بارش شدید باران بودیم، بیشترین شدت بارش در میمه زرین آباد بر اساس اعلام ایستگاه های باران سنجی با ۱۲۲ میلی متر گزارش شده است.

پس از آن ارکواز ملکشاهی با ۱۰۲ میلی متر و بدره با ۹۰.۵ میلیمتر بیشترین مقدار بارش ها را به خود اختصاص دادند، در شهر ابلام نیز ۸۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر باران بارید.

بارندگی در ایلام باعث آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در منطقه ارغوان شهر ایلام شد.

در مهران هم ۵۲ میلیمتر بارندگی گزارش شد و شدت بارش در مهران باعث طغیان رودخانه فصلی گاوی و جاری شدن سیل در مسیرهای ارتباطی این شهر به ویژه از پل زائر به سمت پایانه مرزی شد.

بر اثر جاری شدن سیل بر روی پل زائر نیز یک دستگاه اتوبوس زائران واژگون شد که با کمک رسانی جمعیت هلال احمر زائران گرفتار در سیل به مناطق امن منتقل شدند.

تلفات انسانی نداشته است

سعید کریمیان مدیر کل بحران استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اولویت اول خسارت و تلفات انسانی نداشتیم و در رابطه با ابنیه و راه ها نیز تاکنون گزارش خاصی دریافت نشده است.

وی افزود: اما در محور زرین آباد، میمه، ملکشاهی در اثر ریزش کوه جاده باعث انسداد حداقلی شد.

شدت بارندگی ها در روزهای گذشته در استان ایلام به حدی بوده که باعث جاری شدن چشمه ها و رودخانه ها در دل طبیعت شده است.

خسارت به خطوط انتقال آب

همچنین بر اثر بارش باران در شبانه روز گذشته خطوط انتقال آب در مهران و ایوان تخریب شد، افشین مظاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان مهران دو خط انتقال آب که از مسیر رودخانه رد شدند یکی از این خطوط بر اثر بارندگی از بین رفته اما خط انتقال دیگر موجود است و مشکل خطوط انتقال آب شهرستان مهران برطرف شده است.

وی افزود: در شهرستان ایوان نیز مقداری از تجهیزات خطوط انتقال آب دچار مشکل شده و هم اکنون همکاران درصدد رفع مشکل هستند.

در ایلام نیز بر اثر بالارفتن میزان کدورت آب چشمه گل گل آب مشترکان جنوب این شهر قطع شد.

کد خبر 4460003

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران سیلاب هواشناسی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۲ خط اصلی انتقال آب تبریز با قدمت ۶۵ ساله که ۲ هزار لیتر در ثانیه بخش اعظمی از آب شرب مورد نیاز تبریز را انتقال می‌داد، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری تبریز جابجا شد.

خانی افزود: این دو خط آب از ۶۵ سال پیش به طول ۴۰ کیلومتر برای انتقال آب ۱۰۰ حلقه چاه در مسیر سعید آباد، هروی و قزلجه میدان به تبریز اجرا شده بود، و ۴۰ درصد آب تبریز را تامین می‌کردند.

وی ادامه داد: این جابجایی بدون ایجاد قطعی آب برای مشترکان تبریز، در مسیر ۷۰۰ متری این خط، اجرا شد.

شهردار تبریز نیز با بیان انکه وجود این دو خط مانع تکمیل طرح شبدری خلعت پوشان و اجرای مسیر اتوبان تبریز باسمنج بود، گفت: با جابجایی این دو خط انتقال آب، تقاطع غیر هم سطح یا همان طرح شبدری خلعت پوشان و اتوبان مسیر باسمنج آماده اجراست.

به گفته هوشیار این پروژه ۳۷ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دیگر خبرها

  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران