Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@23:16:43 GMT

نگاهی به روزنامه‌های دانشجویی دنیا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۱۸۷۶

نگاهی به روزنامه‌های دانشجویی دنیا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روزنامه « The Varsity» دومین روزنامه قدیمی دانشگاهی کانادا وابسته به دانشگاه «تورنتو» در مطلبی با عنوان « مورد سوال قرار گرفتن مدیر انجمن دانشجویی مسلمانان» به قلم « Josie Kao» به رفت و آمد سه ساله نیروهای امنیتی و دولتی به انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در این زمینه مطرح می کند:« انجمن دانشجویان مسلمان (MSA) در دانشگاه تورنتو بارها مورد بازدید های ناگهانی از سوی مقامات پلیس و سرویس اطلاعاتی کانادا قرار گرفته است. برخی از این افسران در موارد خاص به طور ناگهانی در منازل مدیران انجمن حضور پیدا کرده اند.

یکی از مدیران انجمن اعلام کرد که افسران از وی در مورد این انجمن و آنچه که انجام می دهد سوالاتی پرسیدند اما معلوم شد که این افراد به دنبال اطلاعاتی در مورد اعضای کنونی و قبلی این انجمن بخصوص افرادی که از خاورمیانه در این دانشگاه حضور داشته اند هستند.

مدیر انجمن اسلامی این بازدید ها را شوک آور توصیف و اعلام کرد که در دانشگاه تورنتو از رفاه و امنیت صحبت می شود و نباید ایمان دانشجویان را نشانه گرفت. وی ادامه داد با وجود چنین اتفاقی بسیاری از دانشجویان از این انجمن فاصله خواهند گرفت. جاسمین زین، استاد جامعه شناسی و مطالعات مسلمان در دانشگاه ویلفرید لوریه اعلام کرد که این گونه اعمال باعث اسلام هراسی می گردد و این گونه بازدیدها در بسیاری از دانشگاه های کشور رخ داده است.»

روزنامه « Glasgow University Guardian» وابسته به دانشگاه « گلاسکو» طی مطلبی با عنوان« گردشگری تاریک: تعقیب وحشتناک» به قلم« Max Kelly» به معرفی واژه گردشگری تاریک می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد:« گردشگری تاریک یا گردشگری سیاه، پدیده ای در حال رشد است که در آن گردشگران به دنبال مقصد های غریب و مخرب هستند. اغلب این مکان ها با رنج و فاجعه مرتبطند. مکان هایی که دارای مشکلات اقتصادی و درگیر بلایای طبیعی هستند نیز از جمله مقصد های این گردشگران به حساب می آیند. شهر «لانوریا» شیلی یکی از شناخته شده ترین اماکن توریستی است که شاید یکی از جذاب ترین آن ها باشد. این روستا در کویر آتاکاما قرار دارد. ساکنان این مکان در سال 1826 به استخراج نمک دست زدند که بسیار هم موفق بود با این حال، اثرات افسردگی بزرگ، این شهر ارزشمند را نابود کرد و در نهایت متروکه رها شد. در این شهر، گورهایی سرباز پر از استخوان ساکنان قدیمی آن وجود دارد افرادی که به عنوان گردشگر به این شهر مراجعه می کنند از شنیدن صداهای وحشتناک در این منطقه خبر داده اند. از دیگر نقاط این گونه گردشگری می توان به مناطق مرتبط با حوادث هسته ای مانند چرنوبیل و فوکوشیمای ژاپن نام برد. گردشگری سیاه بارها و بارها توسط نشریات متعدد به عنوان عملی موهن مورد انتقاد قرار گرفته است با این حال تمرکز برخی آژانس های گردشگری بر این گونه سفرها رو به رشد است.»

روزنامه «دیلی ایلینوی» وابسته به دانشگاه «ایلینوی» طی مطلبی با عنوان«از بین بردن حق شهروندی افراد متولد شده در آمریکا تاریخ را از بین خواهد برد» به قلم «KYRA SADOVI» به بررسی تصمیمات مهاجرتی ترامپ و تاثیر آن در جامعه آمریکا می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد:« دونالد ترامپ در دو سال ریاست جمهوری خود، بسیاری از هنجارها و سیاست ها را از بین برده است. آخرین حمله وی به حقوق افرادی است که در آمریکا متولد می شوند. چیزی که قبلا به عنوان سنگ بنای حیاتی ارزش‌های آمریکایی ما شناخته شده است و حتی دیوان عالی بیش از یک قرن است که آن را مورد سوال قرار نداده است. ترامپ اعلام کرد که شهروندی مردم متولد شده در خاک ایالات متحده و به طور خاص دریمرها را پایان می دهد. این تغییرات سیاست های مهاجرتی ایالات متحده را از بین خواهد برد و حق رأی را به اواخر دهه 1800 بازخواهد گرداند. بدیهی است که این پیشنهاد سیاستی در دادگاه ها بررسی خواهد شد، اما در مراحل اولیه به نظر می رسد که این قانون مهاجرت آمریکا را به قرن نوزدهم خواهد کشاند.»

روزنامه«Arizona Daily Wildcat» وابسته به دانشگاه آریزونای آمریکا طی مطلبی با عنوان « تلاش محققان برای بهبود بیماری پارکینسون » به قلم «Marissa Heffernan» از سرمایه گذاری این دانشگاه برای تحقیقات در مورد بیماری پارکینسون خبر می دهد. نگارنده در این زمینه می نویسد:«دو محقق دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا به تازگی کمک هزینه سه ساله 750 هزار دلاری را از کمیته تحقیقاتی پزشکی آریزونا دریافت کرده اند تا بررسی کنند چگونه کتامین می تواند برای بهبود زندگی بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون استفاده شود. دکتر اسکات شرمن، متخصص مغز و اعصاب کالج پزشکی و تورستن فارک، دانشمند عصب شناسی در بخش مغز و اعصاب این دانشگاه، در سال آینده بعد از انجام تجارب آزمایشگاهی تحقیقات خود را با آزمایشات بالینی ادامه خواهند داد. بیماری پارکینسون یک اختلال نوروژنیک است و با یک مجموعه خاص از سلولهای مغز که باعث ایجاد دوپامین( یک ماده شیمیایی در مغز برای انجام اعمال مختلف مانند انجام حرکات) می شود در ارتباط است. به همین علت، شایع ترین نشانه هایی که مردم با بیماری پارکینسون می بینند، کمبود حرکت، لرزش، سفتی و مشکلات تعادلی است. دانشمندان اعلام کردند با توجه به اینکه این بیماری در سن بالا نمود پیدا می کند و جمعیت جوانی از دانشجو در دانشگاه آریزونا وجود دارد امیدوارند تا با یافته های جدید جلوی گسترش این بیماری را بگیرد.»

انتهای پیام/

178 / 159 Arizona Daily Wildcat دیلی ایلینوی Glasgow University Guardian گلاسکو The Varsity

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویی که فرمانده جنگ بود

محسن وزوایی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» یاد فرمودند.

به گزارش ایسنا، محسن وزوایی، ۵ مرداد ماه سال ۱۳۳۹ در محله نظام آباد تهران، متولد شد. او در سال ۱۳۵۵ به دانشگاه راه یافت و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تحصیل شد. پس از ورود به دانشگاه، به جریان مکتبی انجمن‌های اسلامی دانشجویان این دانشگاه پیوست و هم زمان با شرکت در فعالیت‌های سیاسی و جلسات عقیدتی، از سال ۱۳۵۶ مسئولیت هدایت و جهت دهی به مبارزات دانشجویی ضد دیکتاتوری را در سطح دانشگاه شریف عهده دار شد.

در سال‌های ورودش به دانشگاه، نقش فعالی در تشکیلات اسلامی دانشگاه از خود نشان می‌داد. این جوان مبارز و پرشور، از تظاهرات خونین ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ تا ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی (ره) به ایران، در همه صحنه‌ها از جمله پیشتازان و جلوداران تظاهرات مردمی بود.

او در روزهای پرتلاطم انقلاب نیز نقش حساس هدایت را بردوش می‌کشید و در درگیری‌های مسلحانه و سرنوشت ساز ۱۹ بهمن تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، حضوری پرثمر داشت. محسن وزوایی در تصرف دو پادگان مهم جمشیدیه و عشرت‌آباد نیز شهامت بالایی از خود نشان داد.

وی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی ضد سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی (ره) عهده‌دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول» یاد فرمودند.

محسن وزوایی در سال ۱۳۵۸ همزمان با کار تبلیغاتی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، بلافاصله با تشکیل سپاه پاسداران، به این ارگان نظامی پیوست و در دوره‌ای فشرده، آموزش‌های چریکی را در سپاه آموخت. او مدتی در سپاه به عنوان فرمانده مخابرات انجام وظیفه کرد، سپس سرپرستی واحد اطلاعات عملیات را به عهده گرفت.

محسن وزوایی به دنبال تجاوز عراق به ایران، داوطلبانه به جبهه غرب عزیمت کرد. با ورود او به این منطقه، تحولی پدید آمد؛ به گونه‌ای که در عملیات سرنوشت ساز پارتیزانی به عنوان فرمانده گردان، مسئولیت محور تنگ کورک تا حد فاصل تنگ حاجیان را برعهده گرفت و ضمن حمله‌ای پارتیزانی به مواضع و استحکامات دشمن، به کمک هم‌رزمان خود، ارتفاعات حساس و سوق‌الجیشی تنگ کورک را از تصرف قوای اشغالگر بعث خارج ساخت.

در عملیات جدیدی که از سوی رزمندگان اسلام در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ طرح‌ریزی شده بود، محسن وزوایی فرمانده گردان شد. در این عملیات، او با آن که مجروح شده بود، ولی با گامی استوار و خستگی ناپذیر و روحی امیدوار به نبرد ادامه می‌داد.

در حین عملیات، بیشتر رزمندگان شهید یا مجروح شده و تنها محسن و چند رزمنده دیگر زنده بودند؛ و شگفت آن که همین چند نفر، توانستند ۳۵۰ تن نیروهای کماندوی بعث عراق را به اسارت بگیرند.

محسن وزوایی، نقش فعالی در طراحی عملیات فتح بلندی‌های «بازی دراز» ایفا کرد و در همین نبرد به شدت مجروح شد و به تهران انتقال یافت. او در بیمارستان با وجود درد بسیار، ناله نمی‌کرد و به یکی از پزشکان که از مقاومت او در برابر درد ابراز شگفتی کرده بود گفت: «آقای دکتر! من هر چه بیشتر درد می‌کشم، بیشتر لذت می‌برم و احساس می‌کنم از این طریق به خدای خودم نزدیک می‌شوم». پس از بهبودی نسبی از مجروحیت، قدم به معرکه‌ای گذاشت که فرجام آن، آزادسازی خرمشهر اشغال شده بود.

او در طول جنگ تحمیلی، در عملیات‌های متعدد با مسئولیت‌های گوناگون حضور داشت. در ۲۰ آذر ۱۳۶۰، در عملیات «مطلع الفجر» فرمانده بود. در اسفند سال ۱۳۶۰ فرمانده گردان حبیب بن مظاهر و تیپ تازه تأسیس محمد رسول اللّه (ص) شد که در عملیات «فتح المبین»، این گردان نوک عملیات بود.

با تأسیس «تیپ ۱۰ سیدالشهدا»، فرمانده این تیپ شد. همین تیپ، در ۲۳ فروردین ماه ۱۳۶۱ وارد عملیات «الی بیت المقدس» شد و برای اجرای بهتر عملیات، با تیپ حضرت رسول صلی الله علیه و آله ادغام شد و محسن وزوایی نیز فرماندهی محور اصلی را عهده‌دار شد.

محسن وزوایی، ، پس از ماه‌ها مجاهدت و مبارزه با دشمنان اسلام و حماسه آفرینی در عملیات‌های متعدد و به ویژه «الی بیت المقدس»، سرانجام در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، در ۲۲ سالگی هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • دانشجویی که فرمانده جنگ بود
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا