Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید برنج اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید برنج با احتساب کشت رتون و دوباره نشا به 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 350 هزارتن برسد.

وی افزود: بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، در سال جاری منطقه ساری اقدام به کشت دوباره نشا و رتون نکرد و در مقابل منطقه بابل و محمود آباد کشت زیادی در این منطقه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبریان سرانه مصرف برنج به ازای هر نفر را 36 کیلو اعلام کرد و گفت: براین اساس سالانه 3 میلیون تن برنج در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد که با احتساب تولید داخل باید 750 تا 800 تن برنج وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید:خرید توافقی با نرخ منصفانه تنها راهکار کنترل بازار برنج

به گفته این مقام مسئول در سال جاری میزان واردات برنج با احتساب ذخیره استراتژیک نباید به بیش از یک میلیون تن برسد چرا که این امر ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به آزاد شدن صادرات نفت به هند، نگرانی‌هایی وجود دارد که مقامات هند تنها در قبال ارزش صادرات برنج به ایران بدهند.

نایب رئیس انجمن برنج قیمت هر کیلو برنج طارم بوجار در منطقه شمال را 13 تا 13 هزار و 500، برنج پرمحصول 10 تا 10 هزار و 500 و ندا و شیرودی 11 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون با نرخ های بالایی در بازار تهران عرضه می شود که نظارت براین امر مربوط به انجمن نیست بلکه دستگاه های مسئول باید نظارت کافی بر این موضوع داشته باشند.

اکبریان در پایان نرخ واقعی هر کیلو برنج طارم در بازار تهران را با احتساب سود متعارف و هزینه های حمل و نقل 14 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/

حداکثر میزان واردات با ذخیره استراتژیک یک میلیون تن  است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بیش از ۱۳۰ کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی و بارش های اخیر، برگ سبز چای از کیفیت بالایی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

حسنی با بیان اینکه قیمت چای پایان هفته تعیین تکلیف می شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که قیمت چای بسته به ارقام مختلف ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید چای خشک کمتر از ۲۸ هزارتن نباشد و بالاتر از ۲۸ هزارتن تابع شرایط جوی است.

او گفت: با توجه به افزایش واردات قهوه، گران شدن چای و کاهش مصرف پیش بینی می شود که تا پایان سال واردات چای از ۵۰ هزارتن فراتر نرود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم