Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:18:41 GMT

مهدی تاج چگونه در فدراسیون فوتبال ماندنی شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۶۳۱

مهدی تاج چگونه در فدراسیون فوتبال ماندنی شد؟

جنجال‌های اجرای "قانون منع به کارگیری بازنشستگان" در راس فدراسیون فوتبال سرانجام با تدبیر قانونی به پایان رسید. با توجه به این تدابیر اگر مشکلی در بازگشت به کار تاج به وجود نیاید، او با استناد به "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" می‌تواند به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، جنجال "قانون منع به کارگیری بازنشستگان" در فدراسیون فوتبال یکی از پرچالش‌ترین مباحث اخیر اجرای این را رقم زده و مباحث و اظهارنظرهای متفاوت و متضادی پیرامون چرایی و چگونگی اجرای آن را مطرح کرده بود اما در نهایت پس از ۲ روز بررسی و نشست وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون فوتبال، سرانجام راهکاری قانونی برای برون رفت از این وضعیت اعلام شد که بواسطه آن امکان ادامه حضور "تاج" در راس فدراسیون فوتبال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جمع‌بندی نشست سه جانبه مذکور، مهدی تاج رییس کنونی فدراسیون فوتبال می‌تواند با استناد به "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" مصوب سال ۱۳۹۱ و اصلاحات نهایی مصوب ۲ / ۱۰ / ۹۱ مجلس شورای اسلامی همچنان به عنوان رییس، در فدراسیون فوتبال ادامه‌ فعالیت دهد.

بر اساس ماده "۶۰" این قانون، دستگاه‌های موضوع ماده 2 (نهادها و سازمان‌ها) مکلف هستند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بود و قطع همکاری نموده‌اند صرفا برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنها اقدام نمایند.

تبصره ماده "۶۰" این قانون نیز می‌گوید، افرادی که به موجب رای صادره از مراجع قضایی یا هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و یا سایر مراجع قانونی مربوط به دلیل محکومیت از کار بر کنار شده‌اند مشمول این قانون نخواهند بود.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال کارمند فولاد مبارکه اصفهان بوده است و ظاهرا با ۲۵ سال سابقه فعالیت خود را بازنشسته کرده است. اکنون او با استناد به این قانون می‌تواند بازگشت به کارش را از طریق فولاد مبارکه اصفهان به جریان بیندازد و در صورت تایید و موافقت و طی مراحل اداری، می‌تواند همچنان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال به فعالیتش ادامه‌ دهد.

نکته حائز اهمیت این موضوع این جاست که پس از بازگشت به کار مهدی تاج به فولاد مبارکه اصفهان او باید این شرکت را راضی کند تا با انتقال و ادامه فعالیت او به وزارت ورزش و جوانان موافقت کند، در این صورت و طی این فرآیند اداری حضورش در راس فوتبال حتمی خواهد بود.

به جز مهدی تاج که از این استثنای قانونی برای ماندن بهره خواهد برد، سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال همچون اسلامیان، بهاروند، کفاشیان، اصفهانیان و حتی محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون مجبور به ترک فدراسیون فوتبال در راستای اجرای "قانون منع به کارگیری بازنشستگان" خواهند بود.

بر این اساس به احتمال زیاد مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در 2 ماه آینده برگزار و طی آن اعضای مجمع نسبت به انتخاب افراد جایگزین در هیات رییسه اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریيس فدراسيون فوتبال ایران قانون منع بکارگیری بازنشستگان مهدي تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

یکی از حساس ترین مسابقات حال حاضر ورزش ایران، بازی های کشتی تختی اهواز است.

طرفداری | مسابقات پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی امروز (پنج شنبه) در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،‌ اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- محمد حسینوند پناهی 2- حسین بیژنی 3- رامین احمدی و کیانوش شمشیری 5- مهدی احدی زناب و پیام احمدی 7- سعید اسماعیلی 8- نورایر هاخویان (ارمنستان) 9- محمدپویا اسدی (کرمان) 10- مهدی کمالی

63 کیلوگرم: 1- محمدمهدی کشتکار 2- کاران اصلانیان (ارمنستان) 3- داویت جوتیان (ارمنستان) و عارف محمدی  5- رضا بهمنی و علیرضا اسفندیاری 7- علیرضا اسدی 8- محمد کمالی 9- احمدرضا ناصرپور 10- علی حاجیوند

72 کیلوگرم: 1- دانیال سهرابی 2- علی دارابی 3- شانت خاچاطریان (ارمنستان) و رضا ساکی 5- علی اصغر سام دلیری و امیررضا عیسوند 7- محمدامیر شوکتی 8- مرتضی پورعیسی 9- سعید ارجمند 10- محمدرضا رضاپور

82 کیلوگرم: 1- اشکان سعادتی فر 2- شاهین بداغی 3- ساموئل گریگوریان (ارمنستان) و عباس مهدی زاده 5- جمال اسماعیلی و علی محمودآبادی 7- محمدحسین آزرم دخت 8- احمد صلح دوست 9- شکور فاتحی 10- محمدامین حسینی

97 کیلوگرم: 1- شایان حبیب زارع 2- هایک خلویان (ارمنستان) 3- حسین بالی و امیررضا اکبری 5- علی عابدی درزی و محمدصادق عبدالهی 7- محمد نصرتی 8- ابوالفضل حاجی وندی 9- امیرمحمد نجفی 10- حمیدرضا کشتکار

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • ژاوی در بارسلونا ماندنی شد
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • «ژاوی» در بارسلونا ماندنی شد
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون