Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@17:31:01 GMT

سیا: بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۲۹۶۵

سیا: بن سلمان دستور قتل خاشقچی را صادر کرده است

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا اعلام کرده است که دستور مستقیم قتل جمال خاشقچی خبرنگار منتقد دولت سعودی را شخص بن سلمان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  به نقل از واشنگتن پست، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکایی (CIA) فاش کرده است که دستور مستقیم قتل جمال خاشقجی را بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اطلاعاتی در اختیار دارد که قتل روزنامه نگار منتقد دولت عربستان بدون اجازه مستقیم بن سلمان مجاز نبوده است.

خاشقچی روز دوم اکتبر بعد از ورود به سفارت عربستان در ترکیه دیگر دیده نشد. دولت عربستان در روزهای اول ورود خبرنگار سعودی به سفارتخانه اش در استانبول را انکار می کرد ولی بعد از فشار رسانه ها به قتل وی اعتراف کرد.

جسد او هنوز پیدا نشده و بنابر گفته مقام‌های عربستان و ترکیه قاتلان او جسدش را قطعه‌قطعه و از ساختمان کنسولگری خارج کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان سازمان سیا نوشت تماس های از سوی دولت عربستان با خاشقچی گرفته شده که برای دریافت مدارکش به کنسولگری این کشور در ترکیه برود و در حقیقت قتل او از پیش طراحی شده بود.

یکی از مدارک دیگری که نشان می دهد قتل خبرنگار عربستانی از پیش طراحی شده بود فایل صدایی است که توسط دستگاه صوتی جاسازی شده در سفارت عربستان است که توسط پلیس ترکیه کشف شده است. ترکیه ای فایل را در اختیار آمریکا قرار داده است.

این فایل صدا ثابت می کند خاشقجی تقریبا بلافاصله بعد از ورود به کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: نهم ربیع الاول اردبیل محمد جواد ظریف تامین اجتماعی شبستان یزد سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور خطبه نماز جمعه آمریکا جمال خاشقجی ادعاهای بن سلمان محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد