Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:14:47 GMT

گردهمایی کودکان مبتلا به سرطان در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۰۷۴

گردهمایی کودکان مبتلا به سرطان در یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - گردهمایی و جشن ویژه کودکان مبتلا به بیماری سرطان شامگاه جمعه همزمان با شب امامت حضرت مهدی عج در پارک فروهر یزد برگزار شد.

رییس انجمن کودکان سرطانی محمد رسول الله (محک یزد) در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 708 نفر زیر پوشش خدمات این موسسه در استان یزد هستند که نیمی از آنها بومی استان و مابقی شهروندان جنوب و برخی نیز از استانهای غرب کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد ابقری افزود: تمام افرادی که با موسسه محک یزد همکاری دارند، فعالیت آنان به صورت افتخاری است و هم اکنون بیمارستان فوق تخصصی سرطان استان که در بخشی از بیمارستان شهید صدوقی یزد ایجاد شده به عنوان سومین بیمارستان فوق تخصصی دنیا و اولین بیمارستان فوق تخصصی سرطان در خاورمیانه به بیماران خدمت رسانی می کند.
عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز در حاشیه برگزاری این گردهمایی به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد فضایی مفرح و شاد برای کودکان سرطانی با هدف تقویت روحیه این کودکان محور اصلی برگزاری این گردهمایی بوده است.
علی روحانی افزود: این جشن با مشارکت انجمن علمی پژوهشی و رفاه اجتماعی دانشگاه یزد، انجمن علمی دانشجویی مددکاری اجتماعی و موسسه محک یزد برگزار و سعی برگزار کنندگان بر این بوده تا با اجرای برنامه های شاد و مفرح لحظاتی به یادماندنی را برای کودکان سرطانی فراهم کنند.
وی ادامه داد: هدایایی از انجمن زنان سرپرست خانوار برای کودکان سرطانی خریداری و تعدادی دفتر به کودکان سرطانی داده شده تا نقاشی یا نوشته خود را در آن ثبت کنند که این آثار در کتابچه ای با نام خودشان به چاپ خواهد رسید.
روحانی گفت: از 32 کودک سرطانی شرکت کننده در این مراسم 16 نفر بالای هشت سال و 16 نفر زیر هشت سال هستند و برنامه های این گردهمایی از سوی سازمان های مردم نهاد و با کمک خیری تهیه شده است.
عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد گفت: افرادی که تمایل داشته باشند در این امر خیر مشارکت کنند می توانند از طریق مکاتبه با آدرس @pryazd در فضای مجازی، در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
در این مراسم برنامه هایی مانند سرودخوانی، دکلمه، تقلید صدا و پخش فیلم اجرا و هدایایی به کودکان سرطانی اهدا شد .
7537/ 6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيماران سرطاني يزد گردهمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو