Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@21:29:27 GMT

قفل بر کارت خوان‌های ارزی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۱۳۲

قفل بر کارت خوان‌های ارزی

پول‌نیوز - در حالی موج جدیدی از کاهش نرخ در روزهای اخیر به وقوع پیوسته است که کارشناسان، دلیل آن را دستورالعمل اخیر بانک مرکزی مبنی بر محدود کردن تراکنش های بانکی از طریق دستگاه های کارت خوان می دانند.بعد از سقوط آزاد دلار از نرخ 19 هزار تومان به حدود 14 هزار تومان، روند روزهای اخیر نرخ ارز نشان می دهد که کاهش نرخ همچنان ادامه داشته باشد و حتی شیب تندتری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طوری که براساس این گزارش نرخ دلار در روز پنج شنبه به 11 هزار و 900 تومان رسید. به موازات کاهش نرخ ارز و همچنین با کاهش نرخ های جهانی طلا، قیمت طلا نیز در بازارهای داخلی با افت قابل توجهی مواجه شده است. به طوری که در این روزها سکه طرح جدید 450 هزار تومان، نیم سکه 300 هزار تومان، ربع سکه 150 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 66 هزار و 930 تومان نسبت به 20 آبان ماه (یک شنبه هفته گذشته)، افت قیمت داشت.

بدین ترتیب هر قطعه سکه جدید سه میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.اگر چه بانک مرکزی طبق مصوبه شورای عالی سران قوا، اختیارات بیشتری برای مدیریت بازار ارز پیدا کرده است، اما هم اینک سوال اصلی این است که به جز دخالت های مقطعی چند وقت اخیر که به آرامش و کاهش نرخ ارز در بازار کمک کرد، کدام اتفاق دیگری، روند نزولی چند روز اخیر نرخ ها در بازار ارز را رقم زده است. به عقیده کارشناسان در این زمینه باید به ابلاغ دستورالعمل اخیر بانک مرکزی برای محدود کردن تراکنش های کارت خوان ها اشاره کرد. بر اساس آن، سقف روزانه تراکنش های کارت خوان ها تا 50 میلیون تومان محدود شد.
یکی از کارکردهای این دستورالعمل بانک مرکزی، کمک به کاهش تقاضاهای سفته بازانه در بازار ارز است. از شواهد این گونه بر می آید که یک مدل از افزایش تقاضاهای سفته بازانه در ماه های اخیر، به این شکل بوده است که برخی متقاضیان ارز، از طریق دستگاه های کارت خوانی که به صورت غیر قانونی از مرز خارج شده بودند و بدون هرگونه محدودیت هر کارت می توانست چندین تراکنش ٥٠ میلیون تومانی روی آن انجام دهد، اقدام به پرداخت معادل ریالی ارز می کرد. سپس این افراد که عمده هدف آن ها خروج سرمایه از کشور، تسویه خرید قاچاق و... بود، ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور دریافت می کردند. این موضوع به افزایش تقاضا در بازار آزاد و غیر رسمی ارز منجر می شد. با دستورالعمل جدید بانک مرکزی، هم اینک عملاً امکان گذاشتن سفارش های بزرگ خرید ارز بدون پرداخت حضوری در شعبه بانک ها مسدود شده است.
در نتیجه با خارج شدن بخشی از تقاضاهای سفته بازی، روند کاهش نرخ ارز با سرعت بیشتری در این چند روزه به پیش می رود. شایان ذکر است که طبق مقررات نهاد «شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی» یا همان شاپرک، موارد زیر جزو تخلفات پذیرندگان دستگاه های کارت خوان محسوب می شود: 1- استفاده از دستگاه کارت خوان برای کسب وکاری غیر از صنف ثبت شده در قرارداد بین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت و پذیرنده. 2- تغییر آدرس محل بهره برداری از دستگاه کارت خوان بدون رعایت مقررات و الزامات شاپرک یا مفاد توافق با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت.


منبع:خراسان

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارت خوان ارز پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • گوتی داغ رئیس بارسلونا را تازه کرد!
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • کاهش کودکان کار در پایتخت