Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@14:21:21 GMT

65 درصد سازه هاي آبخيزداري بوشهر آبگيري شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۳۵۸

65 درصد سازه هاي آبخيزداري بوشهر آبگيري شد

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر گفت: بارندگي هاي پاييزي اخير منجر به آبگيري 65درصد سازه هاي آبخيزداري اين استان شد.

به گزارش ايرنا، غلامرضا منتظري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در مجموع 690 سازه آبخيزداري در استان بوشهر توسط منابع طبيعي احداث شده که حجم آبگيري (مخزن) اين سازه ها در هر آبگيري حداقل 20 ميليون متر مکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يوي بيان کرد: بيشتر سازه هايي که در پاييز امسال آبگيري شد مربوط به شمال و مرکز استان بوشهر است و با توجه به پيش بيني هاي هواشناسي و بررسي مدل‌هاي مختلف براي وضعيت بارش باران پاييزي در استان بوشهر، انتظار مي رود همه سازه ها در پاييز حداقل يک بار و در برخي شهرستان ها تا سه بار آبگيري شود.
وي ادامه داد: شهرستان جم با دارا بودن 312 سازه آبخيزداري بيشترين شمار را بين شهرستان هاي استان به خود اختصاص داده است که اميدواريم در ماه هي آتي اين سازه ها نيز متاثر از باران رحمت الهي قرار گيرند.
منتظري با اشاره به اهميت سازه هاي آبخيزداري براي استان بوشهر و کنترل آب هاي سطحي بيان کرد:30 سازه جديد در نيمه دوم سال جاري مراحل اجرا و احداث آن در دست اجراست که اميدواريم همگي آنها تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.
وي اظهار داشت: حجم عمليات سازه هاي آبخيزداري که همه آنها سنگي ملاتي است از محل صندوق توسعه ملي، اعتبارات استاني و ملي تامين اعتبار شده و کل شهرستان هاي استان بوشهر را پوشش مي دهد.
منتظري، مهار آب باران، کنترل سيل، تغذيه سفره‌هاي زير زميني، مديريت روان آب‌ها، تقويت منابع آبي و کمک به پايداري آن درحفظ توليد، اشتغال و احياي عرصه هاي منابع طبيعي، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالي را از مهم ترين هدف هاي اجراي سازه هاي آبخيزداري در استان بوشهر عنوان کرد.
سرپرست منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهرگفت: بزرگترين بند خاکي ايناستان با 120 ميليارد ريال در شهرستان ديلم بزودي عملياتي مي شود.
وي افزود: سد دره اميري ديلم از بزرگترين سدهاي خاکي استان بوشهر است که با ارتفاع 22 متر و طول سرريز 120 متر ظرفيت ذخيره 6 ميليون مترمکعب آب دارد.
منتظري اضافه کرد: مطالعه پروژه به صورت 100 درصد به پايان رسيده و بزودي برنده مناقصه تعيين و تلاش مي شود پروژه تا قبل از زمستان سال آينده به بهره برداري برسد.
وي اظهارداشت: از ظرفيت اين بند خاکي براي توسعه کشاورزي و اشتغال استفاده مي شود و بدون شک تاثيري مهم در تقويت سفره هاي زير زميني منطقه دارد.
6047/6043
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان