Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:58:29 GMT

لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۴۶۷

لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: لرستان به لحاظ مقدار بارش، پنجمین استان کشور است و میزان بارشها در سال زراعی 145/2 میلیمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "ناصر هاشمی" مدیر کل هواشناسی لرستان در گفت و گو با سفیر افلاک  گفت: در سال زراعی جدید میزان بارندگی در استان لرستان 145/2 میلیمتر بوده که بیشترین میزان بارشها مربوط به شهرستان کوهدشت با 169/1 میلیمتر و کمترین بارشها مربوط به شهرستان های ازنا و سلسله با 118/2 میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها امسال پاییز پر بارشی تا کنون داشته ایم و از ابتدای سال زراعی تا کنون که میزان نرمال بارشها 144 میلیمتر در نظر گرفته شده، میزان بارشها تا کنون از نرمال بالاتر گزارش شده و پاییز بسیار خوب و پر بارشی تا کنون داشته ایم.

هاشمی اظهار داشت: میزان بارش های سال زراعی نسبت به سال زراعی گذشته 125 درصد افزایش داشته و لرستان از لحاظ مقدار بارش بعد از استان های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام، پنجمین استان پر بارش گزارش شده است.

به گفته وی همچنین لرستان از لحاظ افزایش بارندگی ها در رتبه هشتم در کشور قرار دارد که افزایش بارش 125/8 میلیمتر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دما افزود: با خروج سامانه بارشی از منطقه شاهد کاهش دما خواهیم بود که کاهش دما بیشتر برای شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود، بروجرد، الشتر و نورآباد پیش بینی می شود و دمای هوا به صفر و زیر صفر خواهد رسید و گاهی در این مناطق شاهد پدیده یخبندان خواهیم بود.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی ها طی چند روز آینده جوی آرام در منطقه حاکم است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هادی شیرازی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: برای امروز و فردا پدیده غالب افزایش وزش باد و بارش‌های رگباری و رعدو برق خواهد بود.
وی از هم استان‌ها خواست از اطراق در مسیل‌ها و اشیه رودخانه‌ها خود داری کنند.
به گفته شیرازی از اوایل هفته آینده افزایش ۶ -۸ درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.
بنا بر گزارش هواشناسی تا کنون بیشترین میزان بارش‌ها از کاستان ۳۷ میلیمتر و زمان صوفی ۳۴ میلیمتر ثبت شده است.

بارشهای دو روز گذشته علاوه بر لطافت بخشیدن به طبیعت موجب خوشحالی کشاورزان شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • تداوم بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر