Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@06:25:58 GMT

هواوی برترین سازنده گوشی هوشمند جهان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۳۶۷۱

هواوی برترین سازنده گوشی هوشمند جهان می‌شود

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، ریچارد یو مدیرعامل شرکت هواوی می گوید این شرکت با تداوم روند فعلی تا سال ۲۰۲۰ به برترین شرکت سازنده گوشی های هوشمند در جهان مبدل می شود.

هواوی قصد دارد با تولید گوشی های دارای نمایشگرهای تاشو و مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی گوی سبقت را از رقبای خود برباید و آنها را هر چه سریع تر پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواوی در سال جاری میلادی با پشت سر گذاردن اپل توانست بعد از سامسونگ رتبه دومین شرکت برتر سازنده گوشی های هوشمند در دنیا را از آن خود کند و هم اکنون در حال رقابتی شدید با کره ای ها برای کسب رتبه اول است.

ریچارد یو در این مورد گفته است: ما سال آینده به رتبه اول بسیار نزدیک خواهیم شد و به طور قطع در سال ۲۰۲۰ سامسونگ را پشت سر می گذاریم. هواوی در زمینه کاربرد فناوری مخابراتی نسل پنجم نیز به پیشرفت های فراوانی دست یافته و جز اولین شرکت های عرضه کننده گوشی های سازگار با فناوری نسل پنجم خواهد بود.

هواوی تا سال ۲۰۱۰ تنها در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی فعالیت می کرد ولی در این سال اولین گوشی هوشمند خود به نام IDEOS که مجهز به سیستم عامل اندروید بود را به قیمت ۶۰ یورو عرضه کرد و در سال ۲۰۱۸ موفق به تولید تراشه های دارای هوش مصنوعی برای نصب بر روی گوشی هایی به قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار شده است.

هواوی همچنین تولید شیشه هایی را برای نصب بر روی گوشی های هوشمند در دستور کار قرار داده که با فناوری واقعیت افزوده سازگاری داشته باشند. ممکن است این شرکت لپ تاپ ها و بلندگوهای هوشمندی را نیز با این قابلیت ها تولید کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)

سئول کره جنوبی تنها کلان شهر جهان است که اتوبوس های خودران در یکی از اصلی ترین خیابان‌های آن کار می‌کنند؛ آن هم در شیفت شب.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، مرد ناظر که پشت فرمان نشسته با فشار یک دکمه کوچک کنار می نشیند، نه دست به فرمان می زند نه پا روی پدال می گذارد.

این اتوبوس در خیابان‌های سئول می‌چرخد، سر پیچ ها می‌پیچد و پشت چراغ‌های راهنمایی متوقف می‌شود و ظاهرا کسی توجه زیادی به اتوبوس‌ها نمی کند.

"پارک سانگ اک" مدیر عامل این پروژه می گوید: "یک روز تمام اتوبوس های سئول بدون راننده خواهند شد".

شرکت او 4 سال را صرف توسعه اتوبوس خودران شیفت شب کرده که گفته مقامات شهری اولین اتوبوس  در این نوع در جهان است.

این نوع اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها به عنوان وسایل نقلیه خودران با AV شناخته می شوند.

پارک مدیر عامل شرکت توسعه دهنده این طرح می‌گوید: "افراد کم و کمتری خواهان راندن اتوبوس‌ها هستند و خودران‌ها راه عالی برای پر کردن این خلا هستند".

خیابان های آرام سئول در شب جای مناسبی برای آزمایش این فناوری محسوب می شوند اما این فناوری تا تکمیل و بی عیب و نقص بودن راه زیادی در پیش دارد. جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز به کار اتوبوس‌های بدون راننده در سوئیس حرکت اتوبوس‌های خودران در شبکه حمل و نقل عمومی(+عکس و فیلم) ارسال مواد غذایی با استفاده از خودروهای خودران

دیگر خبرها

  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)