Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@12:11:30 GMT

شاخص اشتغال استان یک درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۳۵۲

شاخص اشتغال استان یک درصد کاهش یافته است

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در خراسان رضوی به دلیل وجود آستان قدس رضوی و نهاد های مردمی از میانگین کشوری بالاتر است،افزود:بیش از 90درصد از تولید و اشتغال در خراسان رضوی صنایع کوچک،متوسط وبخش کشاورزی است.

محمد حسین روشنک در گفت وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه کارآفرینی در خراسان رضوی نسبت به اغلب استان‌های کشور وضعیت بهتر و زمینه مناسب‌تری دارد،اظهار داشت: عمده اقتصاد خراسان رضوی توسط بخش خصوصی و کارآفرینان اداره می‌شود وبخش دولتی  ویا خصولتی ها در آن کمتر نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: به رغم اینکه اصل 44 قانون اساسی در خراسان رضوی اجرا شده و این استان از نظر سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد شرایط بهتری نسبت به سایر استانها دارد اما کارآفرینان استان که عمده آنان از بخش خصوصی هستند در بحران ها آسیب پذیرتر از کارآفرینان بخش دولتی یا مورد حمایت دولت می باشند. وی افزود:نمی‌توان گفت که خراسان رضوی اقتصاد بهتری نسبت به استان‌های دیگری که دولت در آن ها میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده دارد؛ اما در حوزه کارآفرینی افراد قوی‌تری وجود دارند که اگر امکانات و سرمایه در اختیار آن ها قرار بگیرد نقش بسیار مؤثری می‌توانند برای توسعه اقتصادی استان داشته باشند. رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان رضوی با تأکید براینکه خراسان رضوی از معدود استان‌هایی است که تراز بازرگانی آن مثبت بوده و صادرات آن حتی در دوران تحریم نیز بسیار بالاتر از واردات آن بوده است، ادامه داد:باید این را بپذیریم و بدانیم که رکود در کشور به علت سیاست‌های مبارزه با تورم ایجاد شده و هم اکنون در این وضعیت تمام شرایط دست به دست هم داده و سبب افزایش نسبی بیکاری شده است. روشنک افزود:در ماه های اخیر شاهد افتی در میزان اشتغال در استان بوده ایم به طوری که شاخص اشتغال در حدود یک درصد پایین تر آمده است. وی با اشاره به اینکه صادرات، محور توسعه اقتصادی است و تنها راه توسعه و اشتغال وکارآفرینی صادرات است و باید با تلاش این مهم را محقق کنیم،افزود: در حوزه صادرات رشد داشتیم که برنامه ریزی ما تا 35درصد است و این موضوع سبب رونق کم وبیش اشتغال در برخی حوزه ها بودیم. روشنک افزود:افزایش نرخ ارز و طلا به بیش از 3و4برابراثر بسیار زیادی بر کاهش کسب وکار ودر ابعاد صنعتی،معدنی و... شده است. وی با اشاره به اینکه ما از ابتدای سال تاکنون در شرایط‌های بدی قرار داشتیم اما توانستیم عملکرد خوبی را از خود به جای بگذاریم، گفت: کارآفرینان ما حتی اگر ضرر کرده‌اند به فکر کارگران خود بوده و حتی تعدیل نیرو نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اشتغال و کارآفرینی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت:  ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.   مصطفی مهدوی ارفع با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.   وی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.   ارفع  با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.   مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.   هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.   استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.  

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن