Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:07:24 GMT

هفته برنزی ورزش و چشم انتظاری آسیا برای درخشش قم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۵۹۷

هفته برنزی ورزش و چشم انتظاری آسیا برای درخشش قم

قم- ایرنا -در هفته ای که 2 برنز کشتی گیران قم در جهان و قناعت وشوو و کشتی قم به سکوی سوم کشور هفته ای برنزی برای ورزش قم رقم خورد، دعوت ورزشکاران قمی در تیم های مختلف ملی، آسیا را چشم انتظار درخشش ورزشکاران استان کرد.

به گزارش ایرنا، المپیاد فرزندان انقلاب، دست خالی مهدی زاده از مدال جهانی تکواندو، ژاپن منتظر بانوان ورزشکار قم، درخشش نقره در دستان پاراتکواندوکار قمی، میزبانی از تور تنیس روی میز هوپس دختران کشور، توقف فوتبال امیدهای صبا در رده سوم و ثبت نخستین شکست خانگی سوهان محمد در لیگ برتر فوتسال از جمله مهمترین عناوین ورزش قم در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** المپیادی برای ورزش و تفریح
در هفته ای که گذشت به مناسبت پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» را در 40 ایستگاه نشاط مساجد این شهر آغاز کرد.تقویت روحیه نشاط، تندرستی و سلامت فرزندان و ذخیره‌های انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این المپیاد اعلام شده است. در این مراسم از پوستر المپیاد ورزشی- تفریحی «فرزندان انقلاب» با حضور جمعی از مسؤولان شهری و توسط محمدنژاد و گلستانی، دو ورزشکار معلول و افتخارآفرین استان قم رونمایی شد.

** 2 برنز سهم کشتی قم از جهان
کشتی گیران قمی در هفته گذشته بار دیگر در میادین بین المللی افتخار آفریدند و این بار 2 مدال برنز از مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان کام ورزش استان قم و اهالی کشتی را شیرین کرد و نشان داد سرمایه گذاری‌های چند ساله بی ثمر نبوده است.مسابقات کشتی فرنگی امیدهای جهان در رومانی برگزار شد و برای نخستین بار 2 کشتی گیر از قم در عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی قرار داشتند. علی اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم و مهدی ابراهیمی در دسته 82 کیلوگرم افتخارآفرینان قم در مسابقات کشتی جهانی رومانی بودند.

** دست خالی مهدی زاده از مدال جهانی تکواندو
امیر مهدی زاده که در مسابقات کاراته جهانی پاریس 2012 طلا گرفته بود، درجام جهانی 2014 برمن آلمان صاحب برنز شد و در مسابقات جهانی 2016 لینز اتریش طلای دیگری کسب کرده بود این بار در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا در چهارمین حضور خود به دنبال افزایش تعداد مدال های جهانی خود بود که در این راه ناکام ماند و وداعی زودهنگام با مسابقات داشت.
این کاراته کای وزن منهای 60 کیلوی ایران پس از پیروزی های نه چندان مقتدر در برابر ورزشکاران کوبایی و ترکیه ای، به سد آهنین عبدالسلام آمکناسی مراکشی قهرمان قاره آفریقا برخورد و نتیجه را 9 بر 4 به حریف قدر خود واگذار به دلیل راه نیافتن عبدالسلام به مسابقه فینال، مهدی زاده جدول شانس مجدد را از دست داد و از دور مسابقات حذف شد.

** گل نماینده قم در فوتسال آسیا
اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال زیر20 سال کشور درحالی هفته گذشته اعلام شد که
« محمد جعفر گل» تنها فوتسالیست قمی این اردو به شمار می‌رود، بازیکنی که فرصت همراهی تیم ملی ایران در المپیک 2018 جوانان جهان را از دست داد ولی این بار برای همراهی تیم ملی ایران در مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال زیر 20 سال قهرمانی آسیا انتخاب شد. مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از نهم تا پانزدهم آذرماه به میزبانی کشور ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه نخست با تیم‌های ملی افغانستان و ترکمنستان هم‌گروه است.

** ژاپن منتظر بانوان ورزشکار قم
پیکارهای هندبال زنان قاره کهن به میزبانی کشور ژاپن در حالی در ماه ها آینده برگزار می شود که سه بانوی هندبالیست استان قم برای شرکت در این مسابقات به پنجمین مرحله اردوی تیم ملی هندبال بانوان ایران دعوت شدند. مرضیه افشاری، نوریه عباسی و فاطمه خلیلی ورزشکاران این استان هستند که با درخشش در سال های اخیر بار دیگر به اردوی تیم ملی راه یافتند تا یک رقابت آسیایی دیگر را تجربه کنند.پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال بزرگسالان بانوان کشور به منظور حضور موفق در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا تا 26 آبان ماه ادامه دارد که علاوه بر سه ملی‌پوش هندبال قم، 19 بازیکن دیگر نیز در این اردو حضور دارند.

** درخشش نقره در دستان پاراتکواندوکار قمی
سومین دوره مسابقات قهرمانی پاراتکواندو قهرمانی کشور ویژه تکواندوکاران معلول روز دوشنبه هفته گذشته در تهران برگزار شد و نشان نقره این رقابت‌ها به نماینده قم اختصاص پیدا کرد.محمدرضا شعبانی پاراتکواندوکار خوش نام قم در وزن مثبت 75 کیلوگرم پس از غلبه بر حریفان خود از بوشهر و کردستان، در دیدار فینال نتیجه را به نماینده مازندران واگذار کرد و با ایستادن در جایگاه دوم صاحب گردن آویز نقره شد.سومین دوره از مسابقات قهرمانی پاراتکواندو کشور با حضور پاراتکواندوکارانی از استانهای تهران، یزد، خراسان رضوی، فارس، زنجان، البرز، اصفهان، مرکزی، اردبیل، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، قم، مازندران و لرستان در سالن ورزشی شهید کبگانیان تهران برگزار شد.

** برنز وشوو بر گردن قم
تالوکاران و سانداکاران استان‌های مختلف در پیکارهای ووشوی قهرمانی کشور به میزبانی تبریز در برابر هم صف آرایی کردند که سهم قم در این رقابت ها تنها یک نشان برنز در رده سنی بزرگسالان ایران بود. در این پیکارها که به مدت چهار روز در در سالن 6هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد تنها مدال تیم هیات وشوو قم در این مسابقات توسط امیر قربانی‌پور در فرم جین‌شو بخش تالو بود. این مسابقات در سایر فرم‌ها نظیر تای چی جین، گون شو، نن گون، چیانگ شو، شینگ یی چوان، شوان دائو و دوئلین نیز به انجام رسید اما سهم تیم قم تنها یک نشان برنز بود و در بخش ساندا یا مبارزه نیز مدالی به تیم منتخب هیأت ووشو قم نرسید.

** کشتی گیران قم، قناعت به سکوی سوم
نماینده هیأت کشتی استان قم در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور برای دومین سال متوالی تیم شهدای مدافع حرم را به روی تشک مسابقات فرستادند که فرنگی کاران قمی با کسب مقام سوم به کار خود در این فصل پایان داد.
تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم قم که در سال 1396 نیز چنین رتبه‌ای را کسب کرده و به مسابقات جام باشگاه‌های جهان راه یافته بود، امسال نیز با درخشش جمعی از بهترین‌های این رشته در وزن های مختلف جزو سه تیم برتر کشور قرار گرفت.

**قم میزبان تور تنیس روی میز هوپس دختران کشور
مسابقات تور تنیس روی میز هوپس دختران کشور ویژه رده‌های سنی نونهالان روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور 88 ورزشکار از 27 کشور در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم آغاز و تا روز جمعه ادامه داشت. این رقابتها که درخانه تنیس این استان واقع در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر برگزار شد ورزشکاران در 29 گروه 3 نفره و یک گروه چهار نفره رقابت کرده و نفرات برتر هر گروه به صورت حذفی با هم رقابت و درنهایت پینگ پنگ بازان در مسابقات نهایی به صورت رده بندی به مصاف هم رفتند.

** توقف امیدهای صبا در رده سوم
امیدهای صبای قم که در هفته ششم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور تیم نوین فولاد یزد را در خانه حریف شکست داده و به رتبه سوم جدول رده‌بندی رسیده بودند این هفته شکست سنگینی را پذیرفته و از صعود به مکان دوم جدول محروم شدند.شاگردان مسعود خسروی که شروع تلخی در بازی‌های فصل 98 – 1397 لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور داشته و در خانه با حساب 6 بر صفر به سپاهان اصفهان صدرنشین لیگ باخته بودند، در چهار بازی بعدی خود سه برد و یک تساوی کسب کرده بودند اما این هفته در خانه به آلومینیوم سازی اراک باختند.

** تعویض افق به جای کریمه
فصل جدید لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور در حالی آغاز شد که مسائل و مشکلات، باعث شد تا مدیرعامل کریمه قم رسما انصراف این تیم از حضور در این لیگ را اعلام کند. با کناره گیری تیم کریمه که در 2 فصل گذشته نماینده قم در این رقابت ها بود، یک تیم باشگاهی جدید به نام افق قم آمادگی خود را برای حضور در فصل 1397 این رقابت‌ها اعلام و از هفته گذشته به مصاف حریفان خود رفت.در مسابقات این فصل، تیم والیبال افق قم با تیم‌های مقاومت تهران، شهدای رامسر، شهرداری کرج و ملوان تهران هم‌گروه است.

** تراکتورسازی تبریز جوانان صبا را زیر گرفت
هفته نهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور جمعه شب به پایان رسید و در یکی از بازی‌ها در قم تیم صبا با شکست برابر میهمان تبریزی خود همچنان در انتهای جدول باقی ماند. تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز دیدار خود را در ورزشگاه شهید حیدریان این شهر برگزار کردند که این بازی با 2 گل در دقایق 17 و 72 به سود تراکتورسازان که از تیم‌های مدعی این فصل به شمار می‌آیند به پایان رسید.در حالی تیم جوانان صبای قم با 4 امتیاز در قعر جدول 12 تیمی لیگ برتر فوتبال جوانان کشور ایستاده است که صبا از 2 هفته پیش در پی استعفای داوود عاصم آبادی، محمد جعفری را به عنوان سرمربی خود می‌بیند.

** ثبت نخستین شکست خانگی سوهان محمد قم در لیگ برتر فوتسال
در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال کشور پنجشنبه هفته گذشته در حالی تیم فوتسال محمد سیما قم به مصاف میهمان خود مقاومت قرچک به میدان رفت که این تیم با نتیجه پرگل 4 بر 3 از سد میزبان رده پنجمی خود گذشت تا نخستین شکست خانگی سوهان محمد سیما و نخستین پیروزی خارج از خانه مقاومت قرچک رقم بخورد.
تیم فوتسال محمد سیما قم با این شکست خانگی، شانس صعود به رتبه چهارم لیگ برتر فوتسال کشور و قرار گرفتن در کورس قهرمانی را از دست داد. این تیم از 16 بازی قبلی خود صاحب 25 امتیاز است و در رده پنجم جدول قرارگرفته است.
7404/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هفته ورزشي قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

قدرت حاج نوری افزود: نخستین دوره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" تحت عنوان گرامی داشت "رحیم علی آبادی" کشتی گیر نامی اردبیلی و قهرمان المپیک در حالی در اردبیل برگزار می‌شود که تاکنون حضور نمایندگان ارمنستان، قزاقستان و عراق در این مسابقات قطعی شده است.

او با بیان اینکه مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان، نقطه آغاز مسابقات جام صفوی در اردبیل است، اظهار کرد: این رقابت‌ها روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با اشاره به اینکه این مسابقات بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این مسابقات بین المللی علاوه بر کشتی گیران سه کشور ارمنستان، قزاقستان و کشتی‌گیرانی از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور خواهند داشت.

حاج نوری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه تیم‌های شرکت کننده پذیرش و روز پنجشنبه هم کشتی گیران وزن کشی خواهند شد و بعد از آن مسابقات به طور رسمی آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه مسابقات جام صفوی یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، ادامه داد: در این رقابت‌ها علاوه بر کشتی گیران خارجی، ۱۰ نفر اول کشور در هر وزن حضور خواهند داشت.

رئیس هیات کشتی استان اردبیل با بیان اینکه به دنبال تثبیت و برندسازی جام صفوی هستیم، اظهار کرد: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" در تقویم فدراسیون کشتی کشورمان ثبت شده است و تلاش می‌کنیم در سال‌های بعد در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت شود.

حاج نوری اظهار کرد: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر شکوفایی استعدادها، افزایش شور و نشاط مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، باعث رونق و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و توریسم ورزشی منطقه خواهد شد.

او از تمامی دلسوزان، علاقمندان، پیشکسوتان و خاک خوردگان ورزش به ویژه کشتی خواست، با وحدت و اتحاد گوشه‌ای از کار را دست بگیرند تا اردبیل میزبان شایسته‌ای برای شرکت کنندگان و مهمانان حاضر در این رویداد ورزشی مهم باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل