Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم ضمن تاکید بر بروز خلاقیت‌های دانشجویان و دانشگاهیان در حوزه‌های قرآن‌پژوهی، گفت‌: برگزاری مراسم‌هایی نظیر جشنواره ملی قرآن و عترت می‌تواند علاوه بر ایجاد همگرایی در مجموعه‌های مختلف دانشگاههای کشور زمینه بروز خلاقیت‌ها در عرصه فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، دکتر منصور غلامی در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امروز (شنبه) در تالار رحیمی زاده دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، حضور دانشگاهیان و دانشجویان در مانور بزرگ فرهنگی اربعین را بسیار پر رنگ و با نشاط توصیف کرد و گفت‌: خوشبختانه در مانور بزرگ اربعین امسال دانشجویان مشارکت حداکثری داشتند و این موضوع را همه اعم از کسانی که اربعین را قبول ندارند، بی‌نظیر توصیف می‌کنند و معتقد هستند همایش مردمی اربعین که بدون حمایت و امکانات دولتی برگزار می‌شود، جزو نوادر دنیای امروز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه،‌ تصریح کرد: ما ظرفیت های بزرگی را به برکت اسلام در اختیار داریم و باید از شناخت این ظرفیتها به منظور اعتلای اسلام استفاده شود. در واقع برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با دوام‌ترین برنامه‌های فرهنگی حوزه قرآنی می‌تواند گامی در جهت اعتلای اسلام از جانب دانشگاهیان باشد.

وزیر علوم همچنین در ادامه‌ خاطر نشان کرد: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر گرامی اسلام (ص) است که پیامبر اسلام قرآن و عترت را به عنوان یک امانت به یادگار گذاشته است و نام این جشنواره نیز از امانت پیامبر گرفته شده است. ما به عنوان مسلمانان و پیروان پیامبر گرامی که در توضیح دلیل بعثت خود فرمودند، "مبعوث شدم تا مباحث اخلاقی را کامل کنم"، وظیفه داریم هر کاری را که به نام اسلام انجام می‌دهیم در چارچوب اخلاقیات آن باشد و مباحث اخلاقی آن نیز رعایت شود. چرا که ما باید تمامی اقدامات و فعالیت‌های خود را در قابی از اسلام ببینیم تا بتوانیم در این راستا گام برداریم.

غلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: وزارت علوم از جمله مجموعه حوزه معاونت فرهنگی، با تمام وجود و کمبود امکانات تلاش می‌کند زمینه‌های رشد فضایل دینی و الگوهای عترت پیامبر اسلام شکل بگیرد و بتواند قرآن را برای مجموعه دانشگاه‌ها و دانشجویان توسعه دهد تا رشد خلاقیت‌ها در حوزه قرآنی و قرآن پژوهشی در این محیط‌های علمی افزایش پیدا کند.

وزیر علوم همچنین گفت‌: خوشبختانه انجام فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت داوطلبانه بین دانشجویان صورت می‌گیرد و علاقمندی دانشجویان برای حضور در این برنامه‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به طوری که در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان و دانشجویان کشور در ۶ بخش و ۳۳ حوزه فعالیت تعریف شده است  و همه دانشجویان می‌توانستند در حوزه‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی در پایان برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور را نماد همگرایی در عرصه آموزش عالی توصیف کرد و گفت‌: برگزاری این چنین برنامه‌هایی در بین مراکز مختلف آموزش عالی کشور از جمله پزشکی و غیر پزشکی و حضور دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف نوعی همگرایی قوی در این عرصه را شکل داده است و باید برگزاری این نوع برنامه‌ها  در محیط های علمی دانشگاهی رونق بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره ملی قرآن و عترت قرآن پژوهی وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان که در مجتمع تفریحی رفاهی فرهنگیان یزد در حال برگزاری است، گفت: این مسابقات در ۱۱ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی با هدف شناسایی نخبگان قرآنی دانش‌آموز و ارتقای فرهنگ قرآنی آنان در حال برگزاری است. 
وی با اشاره به رقابت ۶۵۰ نفر در مرحله استانی این مسابقات اضافه کرد: این مسابقات در ابتدا در مرحله آموزشگاه برگزار و برگزیدگان به مرحله شهرستان و ناحیه راه یافته و سپس برترین‌ها به مرحله استانی مشخص شدند که در دو روز به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های مختلف در مردادماه در مرحله کشوری حضور یافته و پسران در مشهد مقدس و دختران در مازندران با نخبگان قرآنی سایر استان‌ها رقابت خواهند داشت.
غفاریان یادآور شد: شرکت‌کنندگان در بخش پژوهشی در رشته‌های صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی و در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ، مداحی و دعاخوانی به رقابت می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد