Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:12:09 GMT

کتاب «رسوم دارالخلافه» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۸۱۳

کتاب «رسوم دارالخلافه» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام برنامه‌های کتابخانه ملی در بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم رونمایی از کتاب «رسوم دارالخلافه» با حضور محمدرضا شفیعی کدکنی روز چهارشنبه ۳۰ آبان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

این کتاب نوشته ابوالحسن هلال بن محسن صابی است که توسط میخائیل عوّاد تصحیح و به قلم شفیعی کدکنی ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان فرعی این کتاب، نقش آیین های ایرانی در نظام خلافت اسلامی است.

از دیگر برنامه‌های این سازمان، تبادل کتاب و نشریات بین اعضای کتابخانه در محوطه بیرونی تالارهای تخصصی روز جمعه ۲۵ آبان و برنامه تبادل کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در تالار کودکان روزهای شنبه و یکشنبه ۲۶ و ۲۷ آبان خواهد بود.

بر اساس برنامه اعلام شده، مراسم یادبود دومین سال درگذشت توران میرهادی هم روز جمعه ۲۵ آبان، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد. همچنین روز شنبه ۲۶ آبان نیز چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران و برنامه معرفی مترجم نوجوان پارسا اندک رنج در ساختمان کتابخانه برگزار و از کتاب «مکتب اجتهاد آخوند خراسانی» با سخنرانی آیت‌الله محقق داماد در موزه کتاب و میراث مستند رونمایی خواهد شد.

کتاب «وحدت هستی و هستی واحد» با سخنرانی غلامحسین دینانی روز یکشنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۷ تا ۱۹ در موزه کتاب و میراث مستند رونمایی خواهد شد. همچنین نشست ایرانشناسی با عنوان «بررسی میراث مشترک ایران و اورسیا» و چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران از دیگر برنامه‌های این روز است.

کتاب تاریخ دانشگاه نصیرالدین طوسی و مراسم نودمین سال تاسیس این دانشگاه با عنوان «نود سال افتخار» با سخنرانی غلامرضا عزیزی در سالن اندیشگاه فرهنگی و کتاب «خرد و توسعه» با سخنرانی رضا داوری اردکانی در موزه کتاب و میراث مستند روز دوشنبه ۲۸ آبان رونمایی خواهد شد.

مراسم رونمایی از کتاب «قوت دل و نوش جان» هم با حضور نصرالله پورجوادی روز سه شنبه ۲۹ آبان برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب «رسوم دارالخلافه» با سخنرانی محمدرضا شفیعی کدکنی روز چهارشنبه ۳۰ آبان در موزه کتاب و میراث مستند برگزار خواهد شد.

کد خبر 4460122 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی محمدرضا شفیعی کدکنی هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی‌ثابت پیش از ظهر دوشنبه در سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: این کنفرانس در سطح بین‌المللی و گسترده در حال برگزاری است و استقبال از این رویداد علمی مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس علمی ارسال شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در جریان این کنفرانس ۳ روزه ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: این میزگردها در حوزه‌های گوناگون است و تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ سخنرانی در این کنفرانس سه روزه گفت: در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

کریمی ثابت با بیان اینکه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از میزبانی اصفهان در این کنفرانس قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 6098103

دیگر خبرها

  • «هلال» و دنیایی که از خرده فرهنگ می‌سازد
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»