Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:26:43 GMT

خودروهای پرنده در ژاپن اجازه پرواز می گیرند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۴۸۸۹

خودروهای پرنده در ژاپن اجازه پرواز می گیرند

پکن- ایرنا- دولت ژاپن در حال پیشبرد برنامه ای برای صدور مجوز به پروازهای آزمایشی خودروهای پرنده در سال آینده با هدف استفاده عملی از آنها در سال 2020 میلادی است.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، وزارت خانه های صنعت و ترابری ژاپن روز شنبه پیش نویس برنامه ای برای یک نقشه راه در این زمینه، بر اساس فناوری قابل استفاده در ژاپن را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این امر پس از نشست روز گذشته (جمعه) شرکت های خصوصی در حال توسعه و تولید این خودروها در توکیو، صورت گرفت.
مقامات ژاپن امیدوار هستند که این خودروهای پرنده پهپاد مانند در اواسط دهه 2020 میلادی وسیله حمل و نقل در جزیره های دور افتاده و مناطق کوهستانی و در نیمه دوم همان دهه نیز در مناطق شهری مورد استفاده قرار گیرند.
خودروهای پرنده، ماشین های الکتریکی هستند که بر اساس فناوری پهپادها توسعه یافته اند بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان درحال توسعه این نوع خودروها هستند که انتظار می رود باعث تسهل در ترافیک جاده ها شود و ارایه خدمات لجستیکی را کاراتر سازد.
پهپادها امروز در کنار کاربردهای مختلف آن مانند سرگرمی و تصویربرداری، امداد و نجات و تحقیقات علمی به یکی از ابزارهای سریع و مطمئن انتقال کالا نیز تبدیل شده است.
به لطف وزن کم، سرعت بالا، قدرت مانور عالی و مصرف انرژی پایین، این پرنده های هدایت شونده در خیلی از کشورهای اروپایی، امریکایی و اسیایی مانند ژاپن و چین به گزینه ای مناسب برای تحویل بسته ها و مرسولات پستی در کشورهای پیشرفته تبدل شده اند پهپادها در ترافیک گرفتار نمی شوند و نیازی به دنبال کردن مسیرهای پر پیچ و خم خیابان ها و کوچه ها ندارند.
این ربات ها سریع تر از هر دوچرخه، موتورسیکلت و خودرویی می توانند تحویل کالا در یک شهر را به انجام برسانند بنابراین به هیچ وجه عجیب نیست که کمپانی های بزرگ متعددی در سراسر دنیا به دنبال استفاده از این پستچی های کوچک و سبک در شبکه های توزیع باشند.
به تازگی یک شرکت چینی در شرایطی که روزانه میلیون ها بسته پستی جابجا می کند مجوز استفاده از پهپاد را برای ارسال این مرسوله ها از دولت دریافت کرده است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ژاپن پهپاد خودرو پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • (ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان