Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ملا شفیع کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به برداشت سالانه ۲۲۶ هزار تن انار از سطح باغ‌های استان گفت: پارسال از گمرکات استان فارس محصول انار به میزان ۱۲۳ تن و به ارزش ۱۲ هزار دلار به کشور‌های کره جنوبی، ترکمنستان، پاکستان، سوئیس، عراق، مالزی، ارمنستان، امارات، روسیه و عمان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنوع فرآورده‌های غذایی و صنعتی انار مزیت نسبی بالای این محصول را نشان می‌دهد که یکی از راه‌های اقتصادی تولید محسوب می‌شود، افزود: در استان فارس واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری انار شامل یک شرکت در شهرستان نی ریز با تولید ۲ هزار تن در سال، تولید کنسانتره، آب انار و سس انار و یک شرکت در ارسنجان با تولید ۷۰۰ تن رب انار در سال، و یک شرکت دیگر در نی ریز با تولید ۵۰ تن رب انار در حال حاضر فعال هستند.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: از نظر رسیدن و زمان برداشت، انار به ۳ گروه وارثه زود رس شیرین، وارثه زود رس ترش و وارثه دیررس ملس تقسیم می‌شود.

ملا شفیع ادامه داد: باغ‌های شهرستان‌های نی ریز، ارسنجان، کازرون، استهبان، فیروزآباد، جهرم، شیراز، سروستان، کوار، فسا و جهرم زیر سطح کشت انار قرار دارند.

وی اضافه کرد: زمان برداشت ارقام زود رس انار از اواخر مرداد و ارقام دیر رس از اواخر آذر ماه است.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: انار از نظر دارویی بهترین تقویت کننده قلب، اشتها آور و کاهش دهنده کلسترول، فشار خون، درمان یرقان، معالجه راشتیسم، کم خونی، تقویت اعصاب و جلوگیری از سرطان و دارای مقادیر زیادی ویتامین از جمله ویتامین e. و c، b، a. است.

انتهای پیام/ن

برداشت انار از باغ‌های فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم