Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير کشور: با تلاش دستگاه هاي امنيتي و انتظامي و وزارت امور خارجه، 5 نفر از مرزبانان ما در اختيار پاکستاني ها قرار دارند و پيگير هستيم تا همه عزيزاني که در اختيار اشرار هستند، آزاد شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا،  عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه نشست هم انديشي کارگروه‌هاي ستاد مرکزي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضع مرزبانان ربوده شده در ميرجاوه، افزود: دولت پاکستان تاکنون همکاري بسيار خوبي داشته و توقع اين است که اين همکاري را به اتمام برساند تا همه عزيزان به وطن خود بازگردند، توقع ديگر ما از دولت پاکستان، تقويت همکاري‌هاي امنيتي در مرزهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحماني فضلي اضافه کرد: با وزير کشور پاکستان که صحبت کردم، وعده داد اتفاقات خوبي بيفتد و همکاري‌هاي مشترک مرزي داشته باشيم.
وي افزود: مي‌توانيم عمليات مشترک مرزي با دولت پاکستان داشته باشيم و از نظر اطلاعاتي کار‌هاي زيادي با هم انجام دهيم و حتي به عنوان وزير کشور و مسئول امنيت داخلي کشور اعلام مي‌کنم اگر لازم شود و آن‌ها شرايط لازم را براي عمليات به هر دليلي نداشتند، ما آمادگي داريم تحت نظر و اجازه آن‌ها در مناطق حضور اشرار، عمليات انجام دهيم.
رحماني فضلي تاکيد کرد: اگر تاکنون اقدامي در آن سوي مرز نکرده ايم، به دليل احترام به تماميت ارزي پاکستان به عنوان کشوري است که هميشه با آن‌ها وحدت استراتژيک داشته ايم و اگر اجازه دهند، چنين قدرتي را داريم و اعمال خواهيم کرد.
وزير کشور تاکيد کرد: استقلال داريم و براي ان چهل سال ايستادگي کرديم و همه کشور‌ها نيز مي‌دانند استقلال کشور ما واقعي و براي خيلي از کشور‌ها از جمله منطقه الگو شده است.
عبدالرضا رحماني‌فضلي در نشست کارگروه‌هاي ستاد چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: بعد از انقلاب کشوري را تحويل گرفتيم که انصافا در هيچ حوزه‌اي دوام نداشت. رژيم شاهنشاهي چه تفکر و جهان‌بيني را در حکومت پيگيري مي‌کرد؟ هيچ تفکر مستقلي که لازمه تلاش حکومت بود، نداشت و اين بزرگ‌ترين ضعف بود.
وي تاکيد کرد: نقطه قوت ما توجه به همين مواردي است که قدرت‌هاي بزرگ فاقد آن هستند، در جهان قدرت‌هاي بزرگ، ما را در حوزه‌هايي به چالش مي‌کشند که قدرت بيش‌تري دارند. در حوزه‌هاي علمي، فيزيکي يا انباشت سرمايه، يا در حوزه سياسي بر اساس ابزار‌هايي که دارند ما را به چالش مي‌کشند. اما ما در حوزه تفکر، انديشه و فلسفه حکومت به دست انسان‌ها الگو هستيم.
رحماني فضلي ابراز عقيده کرد: تفکر آنان مارکسيسم يا در مقابل ليبراليسم بوده است. آيا در اين عرصه موفق بودند؟ مارکسيسم که خودش را نابود کرد. آيا ليبراليسم توانسته پاسخ نياز مردم را بدهد. جنگ جهاني اول و دوم، جنگ‌هاي منطقه اي، ترور، قاچاق و امثال آن در همين حوزه قرار مي‌گيرد. آيا هدايت جهاني اين است؟ نظام اسلامي که ما داريم با تفکر آنان متفاوت است. آن‌ها نه در نظر و نه در عمل هيچ چيزي براي ارائه ندارند، اما ما داريم.
وزير کشور افرود: ما مملکتي در دست گرفتيم که همه امورش را ديگران اداره مي‌کردند، سياست اش را سفارت‌خانه‌ها و بخش نظامي را مستشاران اداره مي‌کردند، امور فرهنگي و اقتصادي را هم که شک نداريم به دست ديگران بوده است.
رحماني فضلي گفت: البته ما در حوزه تکنولوژيکي بايد بيشتر تلاش کنيم، دعواي اصلي آنان بر سر تکنولوژي است؛ تحريم مي‌کنند، چون مي‌گويند چرا ما در حوزه تکنولوژي، موشک و دانش هسته‌اي جلو افتاده‌ايم؟
وي همچنين اضافه کرد: جريان عمومي علم در ايران در حال پيشرفت است و ضعف ما در حوزه اقتصادي است و بيشترين وابستگي را در حوزه اقتصادي داشتيم؛ نمونه اش آنچه که با نفت بر سر کشور ما آوردند، است. با اصلاحات ارضي، بنيان و ساختار کشاورزي ما را نابود کردند، بعد با دلار ارزان اقتصاد ما را وابسته کردند.
وي تصريح کرد: تلاش‌هايي در اين چهل سال شده است، اما هنوز جاي کار دارد. همه ظرفيت، تجارب، علم و انگيزه کافي را داريم؛ به نسبت پيشرفت کرديم، اما تا نقطه مطلوب؛ فاصله داريم.
وزير کشور خطاب به دشمنان نظام جمهوري اسلامي گفت: شما ده سال ما را وارد جنگ ناخواسته کرديد؛ سال‌ها ترور در کشور راه انداختيد و نخبگان ما را از بين برديد، هنوز هم ما را تهديد مي‌کنيد، اما شکست مي‌خوريد.
وي گفت: مردم ما بلندهمت هستند و به هرجا مي‌رسيم ده گام جلوتر را مي‌بينند. نبايد بخواهيم مردم‌مان خموش و ساکت باشند، هيچ اشکال ندارد مطالبه کنند و بايد شرايط را براي آنان تبيين کنيم.
رحماني فضلي تصريح کرد: وقتي ما مي‌گويم اختيارات اقتصادي را به استان‌ها و مناطق بدهيم و نترسيد از همين جا است. چه طور در حساس‌ترين موضوع که امنيت است اختيارات را واگذار کرديم و هيچ نگراني هم نداريم؛ اما در مديريت بنگاه‌هاي اقتصادي اين کار را نکرديم. بايد مردم را توجيه کنيم و موانع را برداريم.
وي اضافه کرد: امام خميني چه کار کرد که انقلاب رخ داد؟ او با مردم خالص بود، خودش خالص بود، به خود و مردم و آموزه هايش ايمان داشت، در مقابل مردم هم به او ايمان آوردند.
وزير کشور تاکيد کرد: به مردم بگوييم کجا اشکال و ضعف داشتيم. ايمان داشته باشيم اين انقلاب بدون مردم، رهبري و برخورداري از تفکرات ديني موفق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پيگير آزادي اشرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا ضمن تشکر از دانشجویان و اساتید انقلابی دانشگاه برای حضور در این تحصن نمادین، گفت: این تحصن نمادین در به اعتراض به اهانت به ساحت علم و عالم است.

وی ادامه داد: بعد از هجوم وحشیانه عوامل صهیونیستی و استکباری به ملت ستمدیده فلسطین که در این چند ماه رخ داد و شاهد شهادت هزاران تن از فرزندان ستم دیده فلسطین بودیم، یک موج بیداری در سطح دنیا برپا شده و امروز هم در کشور‌های شرقی و هم در کشور‌های غربی شاهد این هستیم که آزادی خواهان دنیا و به‌ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند.

رهایی اظهار کرد: موج اعتراض آن‌ها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد می‌شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می‌کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این موج بیداری در دنیا شکل گرفته است و امروز دیگر عوامل صهیونیستی نمی‌توانند موج مظلومیت بر پا کنند بلکه موج وحشی‌گری آن‌ها در سطح دنیا مطرح می‌شود.

رهایی با بیان اینکه در این جریانات دنیا با خوی استکباری آن‌ها و مظلومیت مردم فلسطین آشنا شده است، خاطر نشان کرد: در کنار آن عوامل پلیس و دولت آمریکا برخورد‌های زشت و وحشیانه‌ای با دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید این کشور دارند و این رفتار در برخی کشور‌های دیگر مانند کانادا و استرالیا در حال تکرار است و به ساحت علم و عالم توهین می‌شود و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن با افراد صاحب علم و عمل برخورد می‌شود.

رهایی اضافه کرد: دولت‌های غربی که همیشه در پشت چهره لیبرال منشی و آزادی‌خواهی، دولت‌ها و کشور‌هایی مانند ایران را محکوم کرده، ولی امروز خوی اصلی خود را نشان می‌دهند و هر نوع ندای آزادی‌خواهی را به وحشیانه‌ترین شکل سرکوب می‌کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر این امر را وجه مثبتی دانست که برای همه دنیا نمایان شده است و افزود: امروز همه مردم دنیا این خوی وحشی‌گری را مشاهده می‌کنند و دنیا در پشت چهره آزادی‌خواهی و آزادی‌طلبی استکبار را می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این چنین حرکت‌هایی تا حد زیادی چهره مظلومیت مردم فلسطین را نشان دهد چرا که دنیا به نحوی از مردم فلسطین دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • دولت بسترساز جهش تولید است