Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه  خبرگزاری تقریب، امام جمعه موقت تهران، در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله قاضی طباطبایی عنوان کرد: زبان قاصر است از این که در مورد شخصیت آیت‌الله قاضی بتوان صحبتی داشت. مرحوم میرزاعلی قاضی، احیاگر تفسیر قرآن و تربیت‌کننده مفسرین بزرگ قرآن بود؛ تفسیر المیزان که نوشته علامه طباطبایی است، جوشش تفسیرهای آیت‌الحق مرحوم آیت‌الله قاضی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مرحوم قاضی را ندیدیم اما مرحوم  علامه طباطبایی و مرحوم آیت‌الله بهجت را دیدیم و مأنوس بودیم. نکاتی که باید برای حوزه و فرهیختگان ما از اهمیت بالایی برخوردار باشد نکاتی است که مرحوم علامه طباطبایی طی نامه به آیت‌الله بروجردی عنوان کردند که حوزه ما در مباحث عقلی و برهانی در پاسخ به شبهات، قرآن و تفسیر آن، اخلاق و معارف حدیثی خلأهای جدی دارد و در حوزه‌های علمیه سفره‌ای برای این موارد پهن نشده است.

صدیقی اضافه کرد: علامه طباطبایی این چهار بخش را جزء اولویت‌های کاری خود در برنامه‌ریزی حوزه‌ها قرار دادند که این‌ها همه شعاع وجود مرحوم آیت‌الله قاضی بود.

وی افزود: در قرآن مسئله تهجد قبل از علم مطرح شده است و این یعنی تا سر شب برای کسی آشکار نشود، حرکت روز او را به جایی نرساند آنگونه که معراج با حرکت شبانه هموار شد، آنگونه که قرآن فرمود «وَ اَلَّذِینَ جٰاهَدُوا فِینٰا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنٰا» نتیجه مجاهدت رسیدن به هدایت است.

صدیقی ادامه داد: علم وقتی علم می‌شود که همراه مجاهده باشد و اساس کار این است که درون انسان از غیر خدا پاک شود، جان پاک صعود می‌کند، آنجاست که در قرآن پس از یازده قسم می‌فرماید «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها» و تضمین می‌کند که این فلاح عبور از همه موانع است.

وی اظهار کرد: اگر ظلمت و غباری در وجود آدم باشد، این اعمال او بالا نمی‌رود، عمل بذر است. اگر خواسته باشی به نور برسی باید عبد باشی و به حقیقت عبودیت برسی؛ مرحوم قاضی سرش را پایین می‌انداخت و می‌گفت «خودبین نباش، خدابین باش»، آدم خودش حجاب خود است تا خود را نشوید و کنار نگذارد به خدا نمی‌رسد.

صدیقی بیان کرد: آنچه مرحوم میرزاعلی قاضی را بزرگ می‌کند همین است که او برای خودش حسابی باز نکرد و آنچنان مجذوب بود که وقتی به ایشان از وضع مالی بد شکوه می‌کردند، می‌فرمود، ما اگر چیزی بخواهیم فراهم است‌ اما بنا نیست ما خود را به این چیزها دلخوش کنیم.

وی بیان کرد: آیت‌الله قاضی همه چیز داشت، علم را کیمیا می‌دانست اما دنبال توحید بود، به دنبال این بود که بت نشود و بت‌سازی نکند و این شخصیت شهرت‌گریز، شاگردانی نظیر علامه طباطبایی داشت که شاگردان ایشان ستون‌های انقلاب ما و یاران امام خمینی(ره) بودند.
انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد