Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:00:50 GMT

گالری «دیلمان» پیشکسوتان ناشناس را معرفی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۶۹۲۲

گالری «دیلمان» پیشکسوتان ناشناس را معرفی می‌کند

رکنا: علی مقدم حیدری: گالری دیلمان با رویکرد حمایت از هنرمندان جوان و معرفی پیشکسوتان کمتر شناخته شده آغاز به کار می‌کند.

آذرماه 97 یک گالری جدید با نام "دیلمان" در شهر تهران افتتاح می‌شود. علی مقدم حیدری، مدیر این گالری در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: به عنوان کسی که در رشته گرافیک تحصیل کرده و سال‌ها در حوزه نقاشی و خوشنویسی فعال بوده‌ام، با مشکلات هنرمندان این حوزه آشنا هستم و سعی دارم در این گالری کمی از بار این مشکلات بکاهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم حیدری با بیان اینکه بیشتر هنرمندانی که در این گالری در نوبت نمایشگاه قرار گرفته‌اند، هنرمندان جوان و حتی نمایشگاه اولی هستند، افزود: در گالری دیلمان دو رویکرد اصلی را دنبال می‌کنیم، اولی حمایت و کار با هنرمندان جوان است و دومی نمایش آثار و معرفی هنرمندان پیشکسوتی که زیر حجاب معاصریت مانده‌اند. مانند هنرمندان ایرانی که در خارج از کشور زندگی و کار می‌کنند و هرچند در سطح بین‌المللی مطرح هستند اما در ایران کمتر شناخته شده‌اند.

او با اشاره به نمایش افتتاحیه گالری که به آثار سیمین اکرامی اختصاص دارد گفت: خانم اکرامی از این دسته دوم است. ایشان برخلاف همسرشان بهرام دبیری، در ایران کمتر شناخته شده‌اند و در این نمایشگاه ما درصدد هستیم تا معرفی خوبی از ایشان، به همراه نمایش آثار و چاپ کتابی درباره ایشان داشته باشیم. رویکرد ما در این حوزه کمتر اقتصادی است و بیشتر به فکر معرفی هنرمندان هستیم.

مقدم حیدری افزود: ما برای کار در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی‌ داریم و در حوزه هنرمندانی که با آنان قرارداد کاری داریم، کلیه آثار آنها را از پیش خریده و با تبلیغات و حضور در آرت‌فرها و سایر رویدادهای فروش، روی معرفی آنان کار می‌کنیم. قصد ما این است که در خارج از ایران نمایش داشته باشیم و همچنین در آینده شعبه‌هایی را در نیویورک، پاریس یا امارات دایر کنیم.

او درباره نحوه انتخاب آثار برای نمایش در این گالری گفت: هنرمندان گالری ما اغلب جوانانی هستند که برخی از آن‌ها شناخته شده و برخی نیز نمایشگاه اولی هستند. البته برای من استاندارد کارها مهم است، اما به هر حال نمی‌توان گفت که سلیقه هم بی‌تاثیر است. به عقیده من ما دارای جامعه‌ای هستیم که تناقض فرهنگی دارد و این تناقض فرهنگی شکل‌های متنوعی را برای‌مان به وجود آورده که خود باعث ایجاد یک معنای جدید شده است. این تناقض‌ها دو پارادایم متفاوت را در کنار هم قرار می‌دهد و انگیزه‌ای را برای خلق چیزهای عجیب به خصوص در هنر Art به وجود می‌آورد و این واکنش هنرمند Artist را نسبت به مسائل اطرافش نشان می‌دهد. ما در گالری آثار مدرن را ارائه خواهیم کرد و همچنین حوزه مدیاهای ما نقاشی و مجسمه است و فعلا در حوزه‌هایی مانند عکاسی ورود نمی‌کنیم زیرا در آن تخصص کافی نداریم و این کار نیازمند یک تیم متخصص است.

گفتنی است گالری دیلمان 16 آذرماه سال 1397 با نمایشگاهی از آثار سیمین اکرامی به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پورمشکانی، شماره 50 افتتاح می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

یارانه نوزادان امشب واریز می شود اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قتل خاشقجی چگونه به نفع ایران تمام شد؟ 9 زن و 12 مرد گردانندگان پارتی شبانه در مراغه! + جزییات کاهش شدید قیمت مسکن از بهمن ماه ! جراحی زیبایی مادربزرگ تهرانی فاجعه بار شد / دادگاه وارد عمل شد

منبع: رکنا

کلیدواژه: هنرمندان اقتصادی هنر Art هنرمند Artist پیشکسوتان جوان هنرمندان حمایت ناشناس عکس فیلم حادثه ایران مرد وزیر ساعت دستگیر شد رئیس تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند

ایسنا/قم اختتامیه چهارمین همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

آغازگر مراسم اختتامیه احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم بود، وی همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم را بزرگترین همایش در سطح مراکز استانی خواند و گفت: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قم با تاخیر دو ساله افتتاح شد، این تاخیر به خاطر کار ریشه‌ای بود که در ابتدای راه‌اندازی به دنبال آن بودیم و حالا در این سال‌های نتیجه‌اش را می‌بینیم.

سلیمانی همچنین یکی از دلایل رشد تئاتر در مساجد در قم را همکاری و همراهی خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حوزه هنری قم دانست.

در ادامه این مراسم گواهی حضور اعضای گروه‌های حاضر در همایش به سرپرستان و مربیان آنها اهدا شد. 

هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است

سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور بچه‌های مسجد گفت: گروه‌های نمایشی با تلاش توانستند ثابت کنند هنر راه مناسبی برای انتقال پیام دین و انقلاب است. هنرمندان در انتقال پیام مجهز به ابزار روز و فراگیر هستند اما باید توجه کرد با این ابزار دچار روزمرگی نشویم. 

وی با تشکر از دست‌اندر کاران برگزاری همایش تئاتر بچه‌های مسجد گفت: خوشبختانه در استان قم شاهد رشد چشمگیر بچه‌های مسجد هستیم. باید تلاش کنیم که این جایگاه را حفظ و تقویت کنیم. 

در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم به خاطر تلاش‌هایش در راستای برگزاری جشنواره تئاتر مسجد تجلیل شد.

موسوی نیز ضمن تشکر از حوزه هنری و دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد که با وجود مشکلات کار را پیش برده‌اند، تصریح کرد: جشنواره‌ای موفق است که جذب و ساماندهی، آموزش و رشد نیرو از جمله اهدافش باشد که ما این اتفاق را در این جشنواره می‌بینیم.

وی ادامه داد: تیمی که من دیدم کار خودشان را با حمایت یا بدون حمایت پیش برده‌اند و این موفقیت در سایه تلاش‌های حوزه هنری، ظرفیت بچه‌های مسجدی و در بستر مسجد اتفاق افتاده است.

معرفی برگزیدگان

در ادامه در دو بخش آقایان و بانوان در رشته‌های کارگردانی، بازیگری،‌نمایشنامه‌نویسی، موسیقی، پوستر، ‌طراحی صحنه، گریم و طراحی لباس و اکسسوار معرفی و از آن ها تجلیل شد.

همچنین دو نمایش «سرزمین زیتون» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و  «خیر و شر» از مسجد حضرت امیر المومنین(ع) به عنوان برگزیده بخش آقایان به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد.

در بخش بانوان نیز دو نمایش «امانت خورشید» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و «پروانه سفید» به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در چهارمین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شد ۳۶ گروه متقاضی در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، این همایش توسط دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد استان قم و با حمایت حوزه هنری قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و با هدف بالا بردن توان فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در حوزه تئاتر برگزار شد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند