Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عصر ایران؛ محسن ظهوری - آن را کعبۀ زرتشت می‌خوانیم؛ نامی که اروپایی‌ها حدود ۷۰۰ سال پیش بر آن گذاشتند؛ چراکه تصور ‌می‌کردند اینجا زیارتگاه زائران زرتشتی بوده. در آن دوران، نیمی از این بنا زیر خاک بود و تا ۸۰ سال پیش کسی نمی‌دانست با چه سازه بزرگی طرف هستیم؛ زمانی که گروه مؤسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو به رهبری «اریک فریدریش اشمیت» به کاوش در این محوطه پرداخت و خاکبرداری اطراف آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار که تمام شد، این بنا بیرون آمد؛ برجی سنگی با ۱۲ متر طول که بر سه سکوی سنگی قرار گرفته و تنها یک راه ورود دارد. دری در میانه این بنا که در گذشته برای رسیدن به آن باید ۳۰ پله را بالا می‌رفتند تا به اتاق کوچکی برسند که امروز خالی است. درون این اتاق چه بوده؟ چرا باید این اتاق در بالای بنا باشد؟ نمی‌دانیم.

پژوهشگران سال‌هاست که درباره این بنا و کاربری آن در دوران باستان ایران، نظریه‌های گوناگونی داده‌اند. عده‌ای آن را محل نگهداری اوستا یا گنج‌خانه سلطنتی دانسته‌اند و برخی هم آن را آرامگاه کوروش بزرگ یا کمبوجیه پسرش می‌دانند...

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هخامنشیان کوروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

 

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • عجیب اما واقعی؛ این اتفاق فقط در ایران می‌افتد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد
  • راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد ؛ کشف سر مقتول در یک باغ!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت سرانجام فاش شد