Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:22:38 GMT

تجلیل از 217 شهید آبدانانی در دوران دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۵۷۹۹۸

تجلیل از 217 شهید آبدانانی در دوران دفاع مقدس

ایلام - ایرنا - آیین گرامیداشت شهدای گردان 505 محرم و 217 شهید شهرستان آبدانان در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در این آیین که به حضور جمعی از رزمندگان و خانواده های شهدای شهرستان های آبدانان ، دره شهر ، دهلران و بدره در شهر آبدانان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی آرمان ماندگار امام زمان (عج) بود که با اهدای خون 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس به ثمر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار یحیی خادمی افزود: مردم استان ایلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس هم در خط مقدم دفاع از کشور بودند و هم پناهگاه دهها هزار آواره جنگ تحمیلی بودند و از آنان با مال و جان پذیرایی می کردند.
وی ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب تشیع را آرمان شهیدان والامقام عنوان کرد و افزود: اجرای عدالت مهم ترین مطالبه مردم و تاکید مقام معظم رهبری بوده و وظیفه مدیران اجرایی است که آنرا بدرستی عملیاتی کنند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس حضور مردم را تضمین کننده امنیت ملی دانست و تاکید کرد: ایثار و فداکاری آحاد مردم از اول انقلاب تاکنون باعث تثبیت روند نظام و تنبیه ‌دشمنان و معاندان این نهضت عظیم الهی است.
سردار خادمی از گردان 505 محرم بعنوان سند افتخار مردم حوزه جنوب استان ایلام یاد کرد و گفت: این گردان مقتدر یکی از یگان های رزمی دوران دفاع مقدس بود که آزادی بسیاری از محورهای عملیاتی جبهه میانی مرهون فداکاری بسیجیان عضو این گردان است.
وی رهبر انقلاب را مایه امید همه ‌مسلمین جهان توصیف کرد و یادآور شد: با وجود این یار دیرین امام راحل (ره) ‌هیچ قدرتی قادر به تضعیف روند توفنده انقلاب اسلامی نیست.
استان ایلام در دوران دفاع مقدس جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن متجاوز بعثی بود و تقدیم بیش از سه هزار شهید ، 11 هزار جانباز و بیش از 300 آزاده سند افتخار مردم ایلام در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی محسوب می شود.
7174/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دفاع مقدس يادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست

سردار سرتیپ دوم پاسدار ظهراب قنبری در پیش کنگره یادواره ۱۵۰۰۰ هزار شهید استان فارس کازرون گفت: یکی از عملیات‌های سرنوشت ساز که فشار بر پیکر ارتش بعث عراق وارد کرد و باعث صدور قطعنامه شد عملیات در شلمچه بود که توسط گردان حضرت زینب (س) و امثال آن انجام شد.

فرمانده لشکر ۱۹ فجر گفت: دفاع مقدس ما برگرفته از تاسوعا و عاشورا حسینی است و جبهه‌های مقاومت در منطقه خروجی دفاع مقدس است.

او تصریح کرد: عملیات وعده صادق و تنبیه متجاوز نتیجه خون شهداست و باید قدردان خون شهدا و خانواده‌های آنان و ایثارگران باشیم.

سردار ظهرابی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس دشمنان می‌خواستند انقلاب را خاموش کنند که امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودنند ما در هشت سال دفاع مقدس انقلابمان را به جهانیان صادر کردیم.

او در این ما با گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهدای گردان حضرت زینب (س) از دلاور مندی‌ها و رشادت‌های رزمندگان این گردان در هشت سال دفاع مقدس نکاتی را بیان داشتند.

همچنین در این مراسم امام جمعه کازرون حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی با گرامیداشت یاد شهدا حضور همه رزمندگان گردان حضرت زینب (س) دوران دفاع مقدس در شهرستان کازرون را خیر مقدم گفت و تعدادی از فرماندهان و یادگاران به جا مانده از این گردان حاج کاظم پدیدار، امین افشار، بازیار و ساجدی به خاطره گویی از رشادت‌های رزمندگان پرداختند. 

شعر خوانی شاعر انقلابی دکتر دهقانیان فرد و اجرای سرود مالک اشتر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام