Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین فراتی گفت: اکثر پرونده‌های فرار از خدمت سربازان وظیفه، یک‌روزه رسیدگی می‌شود و در سایر پرونده‌ها نیز میانگین زمان رسیدگی مناسب است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام عباسعلی والمسلمین فراتی، معاون سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در آیین معرفی دادستان نظامی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: اکثر پرونده‌های فرار از خدمت سربازان وظیفه یک‌روزه رسیدگی می‌شود و در سایر پرونده‌ها نیز میانگین زمان رسیدگی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرار از خدمت را از جرایم شایع نظامی برشمرد و تصریح کرد: نیرو‌های مسلح جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و بهترین‌ها هستند و پرونده زیادی در این حوزه تشکیل نمی‌شود.

این مقام قضایی یکی از وظایف اصلی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را همراهی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و افزود: در این زمینه همیشه همراه و پشتیبان نیرو‌های مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فراتی افزود: درصورتی‌که تخلفی در حوزه قاچاق مشاهده شود با جدیت تمام مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم عنوان و تأکید کرد: حرف اول در نیرو‌های مسلح را نظم و انضباط می‌زند و از این جهت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نخستین همایش پیشگیری از وقوع جرم را سال ۱۳۷۶ برگزار کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۶۵۰ همایش پیشگیری از وقوع جرم در قالب چهار برنامه پنج‌ساله در کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فراتی، نتیجه این فعالیت‌ها را کاهش و کنترل جرایم دانست و گفت: دستاورد‌های این همایش‌ها سالانه جمع‌بندی و به استحضار فرمانده معظم کل قوا می‌رسد و برخی مسائل در مجلس شورای اسلامی مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شده است و در ارتباط با کاهش وقوع جرم بین نیرو‌های مسلح احساس سربلندی می‌کنیم.

وی با تأکید بر رفتار صحیح و منطقی مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و فرماندهان عنوان کرد: در روایات و احادیث، عصبانیت کلید همه بدی‌ها معرفی شده است.

در این مراسم، محمدعلی جلوه‌گر به‌عنوان دادستان نظامی جدید استان خراسان جنوبی معرفی شد. وی پیش از این معاون دادستان نظامی استان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان قضایی نیروهای مسلح خدمت سربازی نیروهای مسلح قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس قوه قضائیه که دیشب در پرواز عادی و بدون تشریفات وارد بندرعباس شده بود، در این سفر از بندر شهید رجایی، انبار‌های اموال تملیکی بازدید کرد، با کارگران استان، مسئولان قضایی هرمزگان و فعالان اقتصادی دیدار کرد و در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی حضور یافت.

سفر معاونان قوه قضائیه به شهرستان‌های مختلف استان، دیدار‌های مردمی، بهره برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی زیرمجموعه دادگستری هرمزگان از دیگر برنامه‌های سفر مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان بود.

بیشتر بخوانید؛ بازدید محسنی اژه‌ای از دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه

این سفر، سی امین سفر رئیس قوه قضائیه به استان‌ها بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی