Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اسماعیل خیر خواه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تبدیل سیستم آموزشی به پژوهشی و دستاوردهای حاصل از آن گفت: قرار گرفتن در مسیر پژوهش‌‌‌‌‌های کاربردی منجر به تبدیل دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم و ایجاد یک دانشگاه کار‌آفرین خواهد شد که در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود مراکز رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان شرایط برای ایجاد این تحول فراهم است اما متاسفانه اهمیت و توجه به پژوهش علی رغم ثروت آفرینی به دلیل عدم توجه کافی و زمان بر بودن سود دهی امور پژوهشی مغفول مانده است تا جایی که بسیاری از روسای واحدها به دلیل مشکلات موجود بر سر راه پژوهش بیشتر به درآمدهای شهریه ای تکیه دارند تا امور پژوهشی؛ اما تجربه دانشگاه‌های موفق دنیا در توجه به امور پژوهشی بیانگر اهمیت این مساله است که باید مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد واحد مشهد در شبکه دانشگاه‌‌های استان خراسان رضوی عضویت دارد که حضور در این گروه و قرار گرفتن کنار دانشگاه‌های دولتی دستاورد خوبی برای حضور در امور پژوهشی و همکاری با کارخانجات و صنایع دولتی را ایجاد کرد تا جایی که قراردادهایی با ارگان‌ها و سازمان دولتی منعقد شد که امسال از بودجه دو میلیاردی مختص به استان با تعاملاتی که داشتیم چیزی حدود 700 میلیون تومان را به واحد مشهد جذب خواهیم کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: پژوهش صرف تنها منجر به تولید علم می‌‌‌‌شود، اما پژوهش‌های کاربردی درآمدزایی و کارآفرینی به همراه دارد. اگر این رویکرد عملی شود دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای بسیاری را در زمینه تولید علم و ثروت آفرینی خواهد داشت و دانشجویی تربیت می‌‌شود که کارآفرین بوده و توانایی حل مسائل و نیازهای کشور را دارد و این زمینه ساز تربیت نسلی با سواد بر پایه پژوهش و کسب مهارت‌های تخصصی است.

خیر خواه تاکید کرد: اگر سوق دادن پایان‌‌‌‌‌نامه‌ها به سمت تولید و تقاضای کشور برای ماموریت گرا کردن پژوهش، از مهمترین اهداف در دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تبدیل به یک دانشگاه مساله محور بر پایه پژوهش می‌شویم که در راستای رفع نیازهای اساسی کشور قدم برداشته و جز برندهای امور پژوهشی در آموزش عالی کشور خواهیم شد.

انتهای پیام/

188 / 167 معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اسماعیل خیر خواه پژوهش های کاربردی ثروت آفرینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهش های کاربردی ثروت آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۵۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند