Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:10:51 GMT

تبریز|زمینه فراگیر شدن تحزب در کشور فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۲۰۸

تبریز|زمینه فراگیر شدن تحزب در کشور فراهم نیست

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد بالای احزاب در کشور مشکل دیگری است که تحزب را دچار مشکل کرده، باید در کشور دو، سه حزب قدرتمند داشته باشیم و این احزاب در همه استان‌ها شعبه داشته باشند. ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتبریز، به‌ نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم  تبریز در مجلس، زهرا ساعی با اشاره به اصلاح قانون احزاب، اظهار داشت: اکنون قانون احزاب در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در حال بررسی است که بسیار دارای اهمیت می‌باشد زیرا گروه‌ها و تشکلات سیاسی برای حل مشکلاتی که دارند به نمایندگان مجلس رجوع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مشکلات قانونی گروه‌ها و تشکلات سیاسی حل شود می‌توانند به فعالیت مؤثر خود ادامه دهند، بیان کرد: قوانین فعلی با احزاب همراه نیست و مشکلات آن‌ها را به خوبی برطرف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قوانین موجود مشکلات تشکیلاتی احزاب را نیز نمی‌تواند حل کند، افزود: البته کمیسیون ماده 10 احزاب با حضور دو نماینده از کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز 2 فعالیت خود را انجام می‌دهند ولی باید قوانین را به نفع فعالیت وسیع احزاب تغییر دهیم.

ساعی با بیان اینکه قوانین فعلی برای احزاب بسیار سخت‌گیرانه است و نمی‌تواند امور مربوطه را تسهیل کند، ادامه داد: وقتی احزاب به مشکل  بر می‌خورند، دست اندازهای اداری و بروکراسی مانع از حل مشکلات می‌شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل فراگیر نشدن تحزب در کشور، گفت: فرهنگ تحزب در کشور ضعیف است زیرا متاسفانه کارگروهی و تیمی در کشور به خوبی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از تشکل‌ها و احزاب شکل می‌گیرند ولی بعد از مدتی دچار انشقاق می‌شوند، بیان کرد: فرهنگ همکاری و تقسیم کردن مسئولیت باید در کشور تقویت شود، در انتخابات‌های کوچک بزرگ مشاهده می‌کنیم که روحیه همکاری بسیار ضعیف است.

ساعی اظهار داشت: افراد بعضاً سعی می‌کنند که به صورت حذفی با یکدیگر برخورد کنند، این افراد  می‌خواهند فردی پیش بروند که این گونه عمل کردن، آفت تحزب است.

وی افزود: باید بدانیم اگر احزاب تقویت شوند، انجام امور انتخاباتی در سطح مجلس و ریاست جمهوری نیز تسهیل شده و مطالبه‌گری مردم نیز آسان می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نمایندگان به صورت حزبی به مجلس راه پیدا کنند، احزاب نمایندگان را حمایت می‌کنند و نیازی نیست که کاندیدا شخصاً با تک تک افراد دیدار داشته باشد و در این چرخه معیوب منافع فردی افراد را تأمین کند، گفت:  درصورت حزبی شدن انتخابات مجلس، برنامه‌ها از پیش تعیین شده و منافع ملی و‌گروهی حفظ می‌شود.

در صورت فراگیر شدن تحزب مردم تکلیف خود را با کاندیداییکه از حزب معرفی شده، به خوبی می‌دانند و مطالبه‌گری نیز تسهیل می‌شود همچنین مردم نیز وعده‌های انتخاباتی را از حزب پیگیری می‌کنند

وی افزود: از طرف دیگر در صورت فراگیر شدن تحزب مردم تکلیف خود را با فردی که از حزب معرفی شده، به خوبی می‌دانند و مطالبه‌گری نیز تسهیل می‌شود و مردم نیز شعارهای انتخاباتی را از حزب پیگیری می‌کنند، زمینه فراگیر شدن تحزب در کشور بسیار ضعیف است.

ساعی اظهار داشت: تعداد بالای احزاب در کشور مشکل دیگری است که تحزب را دچار مشکل کرده، باید در کشور دو، سه حزب قدرتمند داشته باشیم و این احزاب در همه استان‌ها شعبه داشته باشند و بتوانند کار تیمی قدرتمندی را انجام دهند، اکنون تعدد احزاب و گروه‌ها را شاهد هستیم که در مقطعی تشکیل شده‌اند و در حد یک نام باقی مانده‌اند و فعالیت خاصی نداشته و در هدایت افکار عمومی نیز کارکرد خاصی را ندارند.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود