Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:25:15 GMT

اثر قصه گوی همدانی به جشنواره بین المللی راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۳۹۳

اثر قصه گوی همدانی به جشنواره بین المللی راه یافت

همدان- ایرنا- مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: اثر «احمد عسگری» مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با درخشش در مرحله منطقه ای به جشنواره بین المللی قصه گویی راه یافت.

سید محمد رضا جوادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با پایان بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی منطقه دو کشور، «احمد عسگری» مربی کتابخانه سیار روستایی شهرستان فامنین عنوان برگزیده این رقابت را به خود اختصاص داد تا در مرحله بین المللی جشنواره قصه‌گویی حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با پایان یافتن رقابت‌های قصه‌گویان در مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در منطقه دو کشور، پنج قصه‌گوی برتر زن و مرد بالای 18 سال به مرحله ملی راه یافتند.
جوادی ادامه داد: این جشنواره با حضور قصه گویان برتر زن و مرد بالای 18 سال استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان و قم برگزار شد.
وی اضافه کرد: هیات داوران پس از دیدن و بررسی قصه ها، فرانک حیاتی از استان کرمانشاه را با قصه «کلاغ خنزر پنزری»، شیرین محمدی از استان ایلام را با قصه «مردی از تبار روشنی»، احمد عسگری از همدان را با قصه «امروز نه یک روز دیگر»، طاهره اصفهان از کردستان را با قصه «اگر این چوب مال من بود» و ساره وفا از استان مرکزی را با قصه «شاهزاده و قورباغه» به عنوان آثار اول تا پنجم معرفی کردند.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اثر «مرضیه درخشان» مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جشنواره، شایسته تقدیر شناخته شد.
وی تاکید کرد: 10 هزار قصه به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شد که شامل دو هزار و 253 اثر آن شامل 391 مورد قصه گویی دختران و پسران، 394 اثر قصه گویی زنان و مردان، 51 اثر قصه گویی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها، یک هزار و 339 قصه گویی 90 ثانیه ای و 55 مقاله بود.
جوادی ادامه داد: از مجموع دو هزار و 253 قصه گو و قصه، 35 قصه و قصه گو به مرحله منطقه ای راه یافته اند و در مدت برگزاری جشنواره با هم رقابت کردند که در پایان این رویداد پنج نفر به عنوان برترین ها به جشنواره بین المللی راه یافتند.
وی افزود: داوری این جشنواره را «علی خانجانی»، «مجید قناد» و «محمدرضا یوسفی» بر عهده داشتند.
جشنواره بین المللی کشوری قصه گویی یکم دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.
9904/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي قصه گويي احمد عسگري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»