Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر جعفری گفت: ثبت شناسنامه دقیق هنرمندان دفاع مقدس را در قالب مجموعه کتاب‌هایی در برنامه داریم. این مجموعه کتاب ها در حال تدوین است، اولین جلد این مجموعه به ابراهیم حاتمی‌کیا اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،‌ نشست خبری دومین جشنواره ملی «فانوس» پیش از ظهر امروز با حضور علی‌اصغر جعفری و  جواد قلی‌زاده دبیر جشنواره در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در سخنانی در این نشست گفت: جشنواره فانوس یکی از رویداد‌های مهم در حوزه فرهنگ دفاع مقدس است.  فانوس جشنواره ای برای تولیدات هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور است. همانطورکه می دانید نخستین دوره این جشنواره سال گذشته در ساری برگزار شد.

 

وی در ادامه گفت: دومین دوره این جشنواره  از ۳۰ آبان تا دوم آذر همزمان با هفته وحدت در شهر بندرعباس ، استان هرمزگان برگزار می شود.

 

جعفری ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند در راستای تقویت و تحکیم فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس مثمر ثمر باشد و افزود:  دوره دوم این جشنواره در شش بخش نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است، با یک هزار و ۷۰۳ اثر  به جشنواره ارسال شده است و شاهد رشد بسیار بالائی دراین زمینه بوده ایم.

 

وی  توضیح داد: در این جشنواره  ۶ بخش نمایشی، تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه وجود دارد، در بخش نگاه ویژه جشنواره پوستر مدافعان حرم مورد توجه است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان آزاد را مورد داوری قرار می‌دهد. استانداری هرمزگان  در برگزاری این جشنواره  نقش ویژه‌ای دارد و در واقع جشنواره با مشارکت شهرداری بندرعباس برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان هنری و سینمائی دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: هنرمندان برتر که در این جشنواره رتبه کسب کنند، دوم آذرماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین پوستر جشنواره سوم و کتابی راجع به  حاتمی‌کیا که از مجموعه کتاب‌های معرفی هنرمندان دفاع مقدس است، رونمایی می‌شود.

 

وی خبر داد: پوستر دومین کنگره شعر« ترنم حماسه» مربوط به شعر، ترانه و تصنیف‌های دفاع مقدس رونمایی می شود اهداف برگزاری این جشنواره ، تلاش در زمینه ارتقا کیفی، شناسایی ظرفیت‌های هنری استان‌ها و همچنین شناسایی هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس و البته حمایت از آثار هنری و ارزیابی  و بررسی آثار سینمایی استان‌ها و معرفی استان‌های برتر است.

 

جعفری با اعلام اینکه آثار ارسالی به جشنواره رشد ۲۶۷ درصدی داشته است، افزود: هنرمندان استانی به واسطه این جشنواره فعال شده‌اند و انگیزه شان زیاده شده است و این موارد نشان می دهد جشنواره موفق بوده است.البته نقاط ضعفی هم داشته ایم؛ برای مثال در بخش سینمایی سرمایه‌گذاری لازم را نداشته ایم. البته در این جشنواره آن فیلم‌هایی که به طور مستقیم مورد حمایت ادارات کل استان‌ها قرار می‌گیرند را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. همچنین همه فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی مربوط به نیرو‌های مسلح را حمایت می کنیم و تجهیزات نظامی لازم شامل تانک، هلی‌کوپتر و تجهیزات نظامی را در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهیم و این حمایت را وظیفه خود می‌دانیم.

 

وی توضیح داد: جشنواره فانوس  موج بسیار خوبی در سراسر کشور راه انداخته است،‌به نحوی که شاهد رقابت بین استان‌ها هستیم.

 

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس همچنین از ثبت شناسنامه دقیق هنرمندان دفاع مقدس  در قالب مجموعه کتاب‌هایی خبرداد و گفت: این مجموعه کتاب ها در حال تدوین است، اولین جلد این مجموعه به ابراهیم حاتمی‌کیا اختصاص دارد. به دلیل همزمانی با هفته وحدت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از پنج خانواده شهدای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و مدافعان حرم شامل شیعیان و برادران اهل سنت تجلیل خواهیم کرد. رونمایی از اثر موسیقی «فجر چهلم» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز را در برنامه داریم.

 

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد شیراز خراسان جنوبي بیرجند محمد جواد ظریف کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب اردبیل خطبه نماز جمعه تامین اجتماعی سازمان هنری دفاع مقدس علی اصغر جعفری جشنواره فانوس ابراهیم حاتمی کیا سینمای دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، مردم یمن امروز جمعه راهپیماییهایی را برای حمایت از مردم غزه برگزار کردند و ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در گورهای جمعی این شهر، بر اهمیت اقدامات مردمی و رسمی در حمایت از این مردم تأکید کردند.

مردم یمن ضمن درخواست مجدد برای ایجاد گذرگاههای زمینی امن، تأکید کردند که از طریق این گذرگاهها خود را به فلسطین خواهند رساند تا در کنار نیروهای مقاومت، وارد درگیری مستقیم با صهیونیستها شوند.

در بیانیه پایانی این راهپیماییها، ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به خاطر عملیاتهای اثربخش در برابر رژیم صهیونیستی، از نیروهای یمنی خواستند که عملیاتهای خود را علیه صهیونیستها افزایش دهند.

مردم یمن ضمن تمجید از عملیاتهای نیروهای مقاومت در لبنان و عراق علیه اسرائیل، از همه ملتهای آزاده جهان خواستند که با سلاح «تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی» به جنگ با صهیونیستها بروند.

در ادامه عملیاتهای یمن علیه صهیونیستها، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز گذشته خبر داد که نیروهای موشکی یمن چندین موشک و پهپاد به سمت کشتی «ام‌اس‌سی داروین» در خلیج عدن شلیک کردند.

یحیی سریع تصریح کرد نیروهای مسلح یمن کماکان با جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت که عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان پایان تجاوزگری‌های اسرائیل و برداشتن حصر نوار غزه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 847265 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین یمن

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است