Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اسباب بازی به عنوان یکی از تجهیزات تکنولوژی آموزشی است و به عنوان وسیله‌ای برای پرکردن اوقات فراغت نیست بلکه به کمک اسباب‌بازی تسهیل در یادگیری انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بچه‌ها با کمک بازی دامن شناخت‌شان گسترش می‌یابد و دامن مهارت‌آموزی و مهارت اجتماعی گسترش می‌یابد.

بطحایی اضافه کرد: بچه ها در کنار هم بودن را در کنار استفاده از اسباب‌بازی تجربه می‌کنند و یاد می‌گیرند که باید صبور باشند و یکدیگر را تحمل کنند و مهارت زندگی را تمرین کنند.

وی با بیان اینکه اسباب‌بازی حامل فرهنگ است، افزود: اگر اصرار داریم که اسباب بازی بچه‌ها ساخت داخل باشد چون حامل فرهنگ است و اگر غیر این صورت باشد، آثار و عواقب سوء دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید استفاده از اسباب‌بازی در فرایند یاددهی و یادگیری رسمی وارد شود و اسباب بازی به عنوان بخشی از تکنولوژی آموزشی در روند نظام یادگیری اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نشاط از یادگیری وجود داشته باشد، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های یادگیری اصیل، نشاط از یادگیری است و امروز در یادگیری ما این حلقه مفقوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد جدید آموزشی را باید وارد فرایند یاددهی و یادگیری کنیم که در ۱۰ استان کشور در گام اول، در ۱۰ هزار مدرسه کلاس اسباب‌باز‌ی‌های آموزشی در دوره اول دبستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این طرح دانش‌‌آموزان کلاس اول، دوم و سوم ابتدایی، سه ساعت در هفته همراه با بازی کردن اهداف آموزشی را دنبال می‌کنند.

بطحایی با بیان اینکه امیدوارم این اقدام که امسال اجرا می‌شود، دانش‌‌آموزان را به یادگیری علاقه‌مند کند، گفت: امیدوارم این اقدامات، ما را به سمت آنچه سند تحول می خواهد نزدیک کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد