Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@08:02:34 GMT

برای حضور ماندگار در روسیه باید برنامه‌ریزی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۰۸۶۵

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، دهمین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷­ به ریاست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور اعضاء با موضوع بررسی راهکارهای توسعه صادرات به استان‌های روسیه برگزار شد.

در این نشست، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به ارائۀ گزارشی مقدماتی از طرح‌های پیش بینی شده پرداخت و سپس حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را نسبت به مسائل مرتبط بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، خسروتاج در جمع‌بندی موارد مطرح شده، بررسی مشکلات و توسعه روابط بانکی با زمان‌بندی مناسب، ارائه گزارشهای ­منظم و اطلاع رسانی به مقامات سیاسی کشورمان در خصوص موضوعات پیش رو با توجه به تحریم های جدید امریکا را از ملزومات حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد و بر اهمیت ایجاد مراکز تجاری و پایگاه های اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم­ حمایت از انجام پروژه های مطالعاتی مبتنی بر شناخت بازارهای مهم صادراتی افزود: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه ریزی هستیم.

خسروتاج همچنین توجه بیش از پیش به جایگاه و نقش صندوق ضمانت صادرات، بررسی زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعتی و در نظر گرفتن جایگاه بخش خصوصی روسیه در توسعه روابط تجاری دو کشور مهم برشمرد و گفت: تصمیم ها در خصوص ممنوعیت های صادراتی و وارداتی و تعریف بسته ای در بحث تسهیلات و مشوق های صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، از ۸۵ واحد تقسیمات کشوری روسیه، ایران تنها­ به ۴۵ استان این کشور صادرات انجام می دهد که مسکو بیشترین سهم را دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خسروتاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​