Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:43:45 GMT

سارقان کابل و تجهیزات برق در اهواز به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۲۶۸۶

سارقان کابل و تجهیزات برق در اهواز به دام افتادند

اهواز - ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره اینکه در سه ماه گذشته با چالش جدی در زمینه سرقت از تجهیزات روبه رو بودیم، بیان کرد: سرقت ها علاوه بر تحمیل خسارت مالی، خاموشی متعددی را در سطح اهواز به وجود آورده است.

حسن کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در 20 روز گذشته،اعضای 6 گروه سرقت از تجهیزات و کابل ها در سطح کلانشهر اهواز شناسایی و دستگیر شده اند ادامه داد: درصد به نسبت بالای نرخ بیکاری در خوزستان و همچنین افزایش قیمت سیم مسی و تجهیزات برق، از جمله عوامل افزایش سرقت در چند ماه گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده شرکت در چند سال اخیر، شناسایی نقاط سرقت خیز شبکه برق و در اولویت قرار دادن آنها در تبدیل شبکه به خودنگهدار بوده که این اقدامات در کنار همکاری نزدیک حراست شرکت و عوامل انتظامی موجب کاهش میزان سرقت شده است.
کریمی با بیان اینکه نشست هایی با محوریت همفکری و هماهنگی با مراجع امنیتی و انتظامی خوزستان با حضور مدیران این شرکت برگزار شده، گفت: در این نشست ها راهکارهایی در زمینه کاهش سرقت ارایه و اجرا شده که نتیجه آن دستگیری 10 نفر از سارقان در ماه گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: ایجاد هماهنگی با مقامات مدیریتی خوزستان در نشست شورای تامین اهواز، ایجاد کانال ارتباطی سریع و مستقیم در زمینه اطلاع رسانی سرقت ها بین این شرکت و مراجع انتظامی، تقویت گشت تلفیقی با عوامل نیروی انتظامی در مسیر شبکه، استفاده از ظرفیت کارکنان اداری دفتر حراست در گشت موردی و همچنین تقویت و تبلیغ ستاد خبری حراست در کسب اخبار مربوطه از طریق شهروندان، از جمله اقدامات شرکت در مقابله با سرقت ها در ماه های اخیر بوده است.
کریمی گفت: درسه ماه گذشته حدود 2 میلیارد و 950 میلیون ریال توسط ساراقان آسیب و خسارت به شبکه، شامل روشنایی معابر، ترانس و خطوط برق رسانی اهواز وارد شده است.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كابل برق اهواز سارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد

سرهنگ حمید نوری   اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت اسپیلت از منازل شهروندان درسطح شهرستان زابل، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با تلاش و کار شبانه روزی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط مأموران پلیس شهرستان زابل، در نهایت عاملان این سرقت‌ها که چهار نفر اعضاء یک باند حرفه ای سرقت بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح شکاری به همراه مهمات مربوطه ، ۳۶ متر کابل برق و تعدادی قطعات اسپیلت و لوازم سرقتی کشف شد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده پلیس به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود