Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۵ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.   به گفته وی، باوجود  کاهش نرخ زعفران نسبت به هفته های اخیر ، اما هنوز به نرخ متعادل محصول نرسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته حسینی؛ پیش‌بینی می شود که تا پایان آبان ماه، دیگر خبری از قیمت های تصنعی زعفران‌ در بازار نباشد.
عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت تولید زعفران بیان کرد: با توجه به فراوانی گُل در مزارع، پیش بینی می شود که امسال با افزایش ۱۰ درصدی تولید به ۴۰۰ تن برسد.  

بیشتر بخوانید: ایران با ۸۸ درصد تولید، رتبه نخست تولید زعفران در جهان را در اختیار گرفت

وی در پاسخ به این سوال که با وجود آنکه بسیاری از مسئولان عرضه کنونی زعفران در بورس کالا را مثبت ارزیابی می‌کنند، نظر شما چیست؟ بیان کرد: هم اکنون محصولی در بورس کالا رد و بدل نمی شود چراکه کشاورزان خرده مالک پس از جمع آوری محصول تا روشن شدن وضعیت قیمت آن را در انبارها نگه داری می کنند ، از این رو محصول در بورس کالا بیشتر روی کاغذ معامله می شود.   حسینی ادامه داد: افرادی که زعفران را به عنوان کالای سرمایه ای در خانه های خود نگه داری می‌کنند، از این‌ماجرا سودی مرتفع نمی شوند چرا که زعفران فلز نیست که بتوان پس از خریداری به منظور سود آن را نگه داری کرد.   به گفته وی؛ سال گذشته نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش ریال در برابر دلار منجر به نوسان قیمت زعفران در بازار شد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران تصریح کرد: اگر دولت شرایط صادرات را تسهیل کند، میزان صادرات افزایش خواهد یافت و در غیر این صورت پیمان سپاری ارزی و موضوع بازگردان ارز به سامانه نیما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.   انتهای پیام/   تولید زعفران به 400 تن می رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه، روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و افت اونس جهانی طلا همراه شد. در پنجمین روز معاملاتی هفته، سکه‌ امامی و نیم‌سکه به کانال پایین‌تر برگشتند.

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روزهای اخیر کاهش قابل توجه اونس‌ جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرزهای حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازارهای مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.

سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روند متوازن نداشت

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

منبع:‌تجارت نیوز

tags # قیمت سکه و طلا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه