Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر این نکته که در آیین نامه اجرای اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان دولت برای آموزش، توانمندسازی و نظارت هیچ اعتباری را در نظر نگرفته است، گفت: اعطای این تسهیلات بدون ارائه آموزش و توانمندسازی به متقاضیان به تنهایی کارگشا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با بازدیدی که از چندین روستای خراسان شمالی داشته ام، متوجه شدم که اغلب روستاییان از وجود این تسهیلات و ایجاد اشتغال با این تسهیلات بی خبر هستند و حتی نمی دانند سامانه ای به نام کارا برای برخورداری از این تسهیلات طراحی شده است.

قربانی تصریح کرد: برای ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این تسهیلات در آیین نامه اجرایی اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هیچ اعتباری لحاظ نشده است و اعطای تسهیلات اشتغال زا به متقاضیان روستایی و عشایری بدون ارائه آموزش به متقاضیان و توانمندسازی آنها همچنین نظارت بر بهره برداری از این تسهیلات، کارگشا نخواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که موضوعات ارائه آموزش و توانمندسازی و نظارت بر نحوه توزیع این تسهیلات باید در این آیین نامه جدی گرفته شود، خواستار شد: دولت برای این مسئله اعتبار لازم را اختصاص دهد و این آیین نامه نباید با شتاب زدگی به پیش برود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس همچنین تصریح کرد: وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و استانداران نسبت به ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این مسئول هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته معلم در اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمود زاده در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در اسکو برگزار شد به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دستگاه آموزش و پرورش یک سازمان پرورش دهنده نیروی انسانی و آموزش دهنده است ولی دیگر دستگاه‌ها مصرف کننده این نیرو‌های متخصص هستند.

وی گفت:دانش آموزان تحت آموزش معلمان هستند و این معلمان برای آینده کشور نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت می‌کنند و لذا خود معلمان عامل خودسازی و تمدن سازی بوده و آینده کشور توسط همین دانش آموزانی که معلمان تربیت کردند مدیریت خواهد شد.

وی افزود:چرخه اقتصادی کشور توسط همین دانش آموزان به حرکت در خواهد آمد و لذا طراحی و مهندسی کشور به وسیله معلم در داخل کلاس انجام می‌شود و باید این طراحی و مهندسی متناسب با نیاز‌های کشور باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به انتظارات جامعه از معلمین هم اشاره کرد و گفت:معلم فقط آموزنده علم نیست بلکه معلم هویت ساز است و هویت اسلامی باید به دست معلمین اتفاق افتاده و مسیر را برای دانش آموز مشخص کنند و هویت سازی کنند.

محمودزاده به ضرورت توانمندسازی معلمین و معیشت و منزلت آنها هم اشاره کرد و افزود:توجه به شان و منزلت معلمین باید شکل بپذیرد و در کنار  آن به توانمندسازی در حوزه دانش تخصصی و حرفه‌ای او هم باید توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: معلمی که آراسته به تربیت اسلامی نباشد نمی‌تواند در تراز انقلاب اسلامی دانش آموزی را تربیت کند و لذا تربیت نسل آینده کشور منوط به توانمندسازی معلمین و توجه به ارتقای شاخص‌های رفاهی این قشر از جامعه است.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی