Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@03:16:24 GMT

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۶۴۶

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی

عملیات اجرایی پروژه ساماندهی جلوخان آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بالاخره بعد از کش و قوس های بسیار با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ونیز شهردار مشهد در توس آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید مسعود ریاضی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز عملیات اجرایی پروژه ساماندهی جلوخان آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: بحث گردشگری در توس با توجه به وجود آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر اساس مطالعات مشاور در افق طرح توسعه توس، 5 میلیون گردشگر خواهیم داشت که بزرگترین شهرهای توریستی دنیا هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ریاضی اظهار کرد: با تصمیم شورا کمیسیون توسعه و عمران توس فعال شده و اغاز عملیات اجرایی جلوخان آرامگاه هم آغازی بر اجرای طرح توسعه این منطقه است که این جلوخان باغی به وسعت 7 هکتارمی باشد که بازدید کننده در این فضا ورود یافته و با آرامش و در فضایی زیبا مسیر تا آرامگاه را طی می کند.
 وی ادامه داد: بعد از جلوخان پردیسی طراحی می شود که از هارونیه تا جلوخان کشیده شده و طراحی فاز صفر آن انجام گرفته است.
 عضو شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر برنامه های برای این محدوده را " ره باغی " از سه راه شاهنامه تا پل کشف رود ذکر وعنوان کرد: طرح های شهری این مجموعه و منطقه توس که از سال 92 به محدوده شهری مشهد افزوده شده در دست تهیه است و طرح جامع توس هم آماده شده که به کمیسیون ماده 5 ارجاع شده و با تصویب آن ، زمینه تحقق رونق این منطقه فراهم می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی این آیین عصر پنجشنبه با حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس پارک علم و فناری دانشگاه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بنیاد دانشگاهی فردوسی و جمعی از خیران حوزه علم و فناوری در منزل این بانوی نیکوکار برگزار و به پاس قدردانی از این اقدام خیرخواهانه نشان نیکوکاری بنیاد دانشگاهی فردوسی به بانوی نیکوکار، ضیاالملوک فضل خراسانی اعطا شد.

این بانوی خیر در مراسم اهدای منزل خود گفت: به نظر من هر شخصی که ثروتی بیشتر از حد خود دارد باید از این اقدامات انجام دهد، من هر روز از اینکه این‌کار را انجام داده‌ام بیشتر از روز قبل احساس خوشحالی می‌کنم و هرگز پشیمان نیستم.

فضل خراسانی ادامه داد: این فضا بعد از من هست تا همه از آن استفاده کنند.

همچنین وی با اظهار خرسندی از آشنایی با جمع بنیاد دانشگاهی توضیح داد: گمان نمی‌کنم که کار بزرگی انجام داده‌ام بلکه به نظر من این کار طبیعی بوده و نیازی به تشکر ندارد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با تشکر و قدردانی از خانم فضل خراسانی بابت ایجاد مرکز نوآوری و فناوری دانشجویان بیان کرد: در استان خراسان رضوی نخبگان زیادی هستند که نیاز به حمایت دارند، حمایت‌های دولتی تنها می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، اما حضور خیرینی همچون شما باعث سامان گرفتن اوضاع و زندگی دانشجویان نخبه می‌شود.

مسعود میرزایی افزود: ما در استان خراسان رضوی افراد زیادی را داریم که استطاعت مالی دارند و بسیار پسندیده است که این افراد وارد عرصه‌های علمی و فناوری شوند.

این منزل اهدا شده به مساحت ۵۰۰ مترمربع در خیابان ملاصدرای مشهد واقع است.

بنیاد دانشگاهی فردوسی نخستین سازمان مردم‌نهاد دانشگاهی در ایران است که در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه فردوسی مشهد به همت جمعی از خیران دانشگاهی و غیردانشگاهی تأسیس شد و تاکنون در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناورانه فعالیت‌های عام‌المنفعه داشته و موفق به تأمین و احداث هفت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت با کمک خیران شده و اکنون نیز علاوه بر این فعالیت‌ها به تأسیس مراکز نوآوری برای حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان اقدام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد