Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:23:19 GMT

همایش «یاوران وقف» در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۳۹۵۱

همایش «یاوران وقف» در رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر شنبه همایش استانی «یاوران وقف» با حضور مسئولان اوقاف و امور خیریه و رئیس کل دادگستری استان گیلان و جمعی از یاوران وقف در بقعه متبرکه فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) برگزار شد.

سند دار شدن ۱۰۰۰رقبه در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این همایش با اشاره به اینکه وقف یک سنت حسنه بوده و در دین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است، اظهارکرد: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی وقف بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ستارعلیزاده با بیان اینکه احیای دوباره موقوفات یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حوزه وقف بود، افزود: تلاش شده تا با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم وقف در حوزه‌های مختلف اعم درمانی و بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی از سوی مردم انجام شود.

وی با اشاره به کمک ۴۴ میلیارد تومانی در قالب طرح «مودت» از سوی مردم گیلان در سال جاری، بیان‌کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار متر مربع زمین در قالب ۳۵ موقوفه جدید به ارزش اقتصادی ۲۱ میلیارد تومان در گیلان ثبت شد.

علیزاده همچنین به سنددار شدن ۱۰۰۰ رقبه در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: حوزه قضایی استان گیلان در این زمینه کمک‌های بسیاری به اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان  کرده و نیازمند تداوم این حمایت ها و کمک‌ها هستیم.

وی گفت: درآمد امسال  موقوفات استان گیلان ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

لزوم تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های وقف

در ادامه این مراسم نیز رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به تأثیرات وقف در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه، اظهارکرد: با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات در بخش ‌های مختلف رفع می شود.

احمد سیاوش‌پور با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های حوزه وقف از سختی خاصی برخوردار بوده و گاها نیز به دلیل وجود برخی شبهات زمانبر است، گفت: باید برای رسیدگی به حوزه وقف یک شعبه ویژه تشکیل شود.

وی با تأکید بر لزوم جهت دهی به وقف برای رفع مشکلات جوانان تاکید و بیان کرد: می توان با وقف بخش زیادی از مسائل و مشکلات سلامت، اشتغال و ازدواج جوانان را حل کرد.

در پایان این همایش از ۳۰ واقف برتر و مستاجر خوش حساب املاک موقوفه تجلیل شد.

کد خبر 4460784

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «دین، سلامت و کمک‌های بشر دوستانه» از سوی بنیاد بین‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت (ع) مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با حضور میهمانان برجسته کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت برگزار خواهد شد.

این همایش فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان قدس برپا خواهد شد.

کد خبر 6096955 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود