Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@21:36:22 GMT

بابرترین و بزرگترین شهربازی دنیا آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۴۵۴۰

بابرترین و بزرگترین شهربازی دنیا آشنا شوید

بدون شک یکی از هیجان انگیزترین سرگرمی‌ها برای کوچک و بزرگ، گشت و گذار در شهربازی است. در سرتاسر جهان به خصوص در شهر‌ها و کشور‌های توریستی شهربازی‌های بزرگ و هیجان انگیزی ساخته شده است. برخی از شهربازی‌ها به خاطر طراحی، امکانات و استانداردها، جزو برترین شهربازی‌های دنیا شناخته می‌شوند. اگر شما هم عاشق شور و هیجان شهربازی هستید این مقاله را دنبال کنید تا با برترین و بزرگترین شهربازی دنیا آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. شهربازی بزرگ Six Flags Great Adventure (آمریکا)
این شهربازی در آمریکا واقع شده است و یکی از بلند‌ترین و سریع‌ترین ترن هوایی جهان را دارد. ترن هوایی این شهربازی با سرعت ۱۲۸ مایل در ساعت حرکت و از ده مسیر خطرناک و بسیار هیجان انگیز عبور می‌کند. در ادامه تصاویری از این شهربازی را می‌بینیم.



۲. شهربازی هیجان انگیز Nara Dreamland (ژاپن)
یکی دیگر و دومین شهربازی ترسناک و هیجان انگیز دنیا در ژاپن است. این شهربازی در سال ۱۹۶۱ بعد از جنگ ژاپن ساخته شد و لقب دیزنی لند ژاپن را گرفته است. این شهربازی یک ترن هوایی بسیار بزرگ و چوبی دارد که باعث مشهور شدنش شده است. اگرچه این وسیله‌ی چوبی تا به حال هیچ آسیبی به عاشقان هیجان نرسانده است، ولی سوار شدن بر وسیله‌ای چوبی و قدیمی با این سرعت دل و جرات زیادی می‌خواهد. تصاویری از این شهربازی را با هم می‌بینیم.



۳. بزرگترین شهربازی سرپوشیده Ferrari World Abu Dhabi (دبی)
بزرگترین شهربازی سرپوشیده‌ی جهان، شهربازی دنیای فراری در جزیره یاس ابوظبی در کشور امارات متحده‌ی عربی (دبی) است. یکی از اصلی‌ترین دلایل مشهور شدن این شهربازی وجود سریع‌ترین ترن هوایی دنیا در آنجا است که در گینس هم به ثبت رسیده است.
این شهربازی در سال ۲۰۱۰ میلادی ساخته شده و مساحتی حدود ۷۰۰،۰۰۰ متر مربع و قسمت سر پوشیده‌ی آن ۲۰۰،۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. سقف این شهربازی شبیه به آرم شرکت اتوموبیل سازی فراری و به رنگ قرمزاست. در طراحی همه‌ی وسایل آن از فراری الهام گرفته‌اند و رکورد بزرگ‌ترین آرم فراری ساخته شده در جهان را ثبت کرده و تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ابوظبی شده است. این شهربازی دارای موزه‌های فراری، فروشگاه‌های مختلف، بازی‌های ماشینی، بازی‌هایی برای رده‌های سنی گوناگون، رستوران و ... است. در ادامه تصاویری از این شهربازی را با هم می‌بینیم.



۴. پارک Crocosaurus Cove (استرالیا)
پارکی در استرالیا وجود دارد که در آنجا مردم می‌توانند در کمترین فاصله با خطرناک‌ترین حیوانات قرار بگیرند. بازدید کنندگان در «قفس مرگ» سوار می‌شوند و کروکودیلی که در چند متری آن‌ها در آب شناور است را از نزدیک می‌بینند. می‌توانید تصاویر آن را در زیر مشاهده کنید.



Nagashima Spa Land.۵ (ژاپن)
این شهر بازی یکی از مشهورترین مکان‌های جهان با بزرگ‌ترین چرخ و فلک و بلندترین ترن هوایی جهان (با طول ۲۵۰۰ متر) است که در ژاپن واقع شده است. در زیر تصویری از این شهربازی را با هم می‌بینیم.



۶. شهربازی بزرگ Canada's Wonderland (کانادا)
بزرگترین شهربازی وان در کاناداست. دارای دو ترن هوایی هیجان انگیز به نام‌های بهیموث و لویاتان است. لویاتان با ارتفاع ۹۲ متر از نظر سرعت و ارتفاع هشتمین ترن هوایی جهان محسوب می‌شود. در ادامه تصاویری از این شهربازی را با هم می‌بینیم.



۷. Thorpe Park (انگلستان)
این شهربازی در ساری انگلستان واقع شده است که سوار شدن بر ترن هوایی آن دل و جرات زیادی می‌خواهد.



۸. Brazilian Washuzan Highland Park (ژاپن)
در اوکایاما ژاپن شهر بازی با یک وسیله‌ی شگفت انگیز و این بار با سرعت کم وجود دارد. شما می‌توانید در ارتفاعی زیاد دوچرخه سواری کنید و از مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را ببرید.



۹. ترن هوایی هیجان انگیز در Dreamworld (استرالیا)
این شهربازی در استرالیاست و دارای یک ترن هوایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع ۱۱۵ متر است. اگر چه از نظر سرعت در رتبه چهارم قرار دارد، اما همچنان یکی از هیجان انگیز‌ترین ترن هوایی‌ها خواهد بود.



۱۰. شهربازی PortAventura (اسپانیا)
این شهربازی در بارسلون اسپانیا واقع شده که با ۴ میلیون بازدید در سال جزو مشهورترین مکان‌های اروپا است. ترن هوایی آن سرعتی حدود ۱۳۵ کیلومتر در ساعت دارد.       منبع:ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری شهر بازی بزرگترین شهربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش

راز قتل مرد جوان در حالی پس از 3 ماه فاش شد که عاملان جنایت سعی داشتند با سناریوی گازگرفتگی و خودکشی مسیر تحقیقات را منحرف کنند.

به گزارش مشرق، بهمن سال گذشته زن جوانی با پلیس تماس گرفت و ازمرگ شوهرش در خانه خبر داد. بدنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز شد و همسر این مرد به پلیس گفت: من به خانه پدرم رفته بود و شب خانه خودمان نبودم قرار بود امروز صبح همسرم بدنبالم بیاید و بعد از خوردن صبحانه مرا به محل کارم برساند. اما وقتی خبری از او نشد، چندین بار با تلفن همراهش تماس گرفتم که جواب نداد با تلفن خانه تماس گرفتم باز هم پاسخگو نبود. نگران شدم و به خانه آمدم اما به محض ورود متوجه بوی گاز شدیدی شدم بعد هم در اتاق خواب جسد همسرم را دیدم. وقتی به دنبال علت بوی گاز بودم متوجه شدم شیلنگ اجاق گاز پاره شده است.

در حالی که زن جوان چنین ادعایی داشت، به دستور بازپرس محسن اختیاری، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی بیشتر ماجرا وارد عمل شدند. اما بررسی شیلنگ گاز نشان داد علت پارگی پوسیدگی نبوده است بلکه حدود یک ماه قبل تعویض شده بود و با یک برش عرضی و عمدی پاره شده است. بدین ترتیب فرضیه گاز گرفتگی و حادثه رنگ باخت و تحقیقات روی موضوع قتل متمرکز شد.

این بار کارآگاهان در تحقیق از همسر مرد جوان با سناریوی دیگری از جانب وی روبه‌رو شدند، زن جوان در ادعای جدیدی گفت: تصور می‌کنم همسرم دست به خودکشی زده باشد. او این اواخر دچار افسردگی شده بود و صحبت از خودکشی می‌کرد. احتمالاً خودش با بریدن شیلنگ اجاق گاز به زندگی‌اش پایان داده است.

دو مظنون برای قتل

در حالی که وی چنین ادعایی داشت، اما بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان کاملاً سالم و در حالت طبیعی بوده و هیچ مشکل روحی و مالی نداشته است. اما در ادامه مشخص شد وی با همسرش اختلافات خانوادگی زیادی داشته است. اختلافی که می‌توانست انگیزه‌ای برای قتل باشد.

بدین ترتیب زن جوان به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد و بررسی‌ها نشان می‌داد وی با یکی از همکاران شوهرش به نام کیوان در تماس بوده است. شب قبل از حادثه نیز، با این مرد تماس گرفته و با هماهنگی او، خانه را ترک کرده است.

نام کیوان نیز به عنوان دومین مظنون پرونده در لیست مأموران نوشته شد و تحقیقات نشان می‌داد که کیوان با مقتول بر سر مسائل کاری اختلاف شدیدی داشته است.کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات؛ به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه مقتول پرداختند.

دوربین‌ها نشان می‌داد که ساعت یک بامداد کیوان با کلید وارد ساختمان محل زندگی مقتول شده و حدود ساعت 5 صبح از ساختمان خارج شده است. این ورود و خروج در شبی رخ داده بود که به نظر می‌رسید آرش بر اثر گاز گرفتگی جانش را از دست داده بود.

به دستور بازپرس جنایی زن و مرد جوان بازداشت شدند. این بار زن جوان کیوان را عامل قتل شوهرش معرفی کرد و گفت: کیوان در ظاهر با شوهرم دوست صمیمی بود، اما در باطن بشدت به او حسودی می‌کرد

چند روز قبل از جنایت، به صورت اتفاقی زمانی که قصد داشتم به محل کارم بروم، کیوان را کنار خیابان دیدم او مرا به محل کارم رساند. نمی‌دانم چطور او کلید خانه را از کیفم برداشته بود که من متوجه نشدم. شب حادثه هم که به خانه مادرم رفتم، او از فرصت استفاده کرده بود و همسرم را به قتل رسانده بود.

دو ادعا برای قتل

باتوجه به مدارکی که در تحقیقات بدست آمده بود، از کیوان به عنوان عامل جنایت تحقیق شد. مرد جوان ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه گفت: با مقتول اختلاف داشتم، همه او را دوست داشتند. با اینکه من و او همکار بودیم اما حقوق او بیشتر از من بود و همکارانم جور دیگری با او برخورد می‌کردند. همه اینها باعث شده بود به او حسودی کنم و دلم می‌خواست از او انتقام بگیرم. در رفت و آمدهایی که به خانه‌اش داشتم، رابطه‌ام با همسرش صمیمی‌تر شد و متوجه شدم که او نیز دلخوشی از شوهرش ندارد. حسادت من و اختلاف همسرش باعث شد که رابطه مان بیشتر شود. درنهایت تصمیم به قتل او گرفتیم.

در ادامه تحقیقات مرد جوان به قتل همکارش به خاطر حسادت اعتراف کرد. او در رابطه با جنایت گفت: کلید خانه را از همسرش گرفتم و شب قبل او به بهانه دیدن مادرش، خانه را ترک کرد. نیمه شب، در حالی که مقتول خواب بود وارد خانه شدم و به او داروی بی‌هوشی با مقدار زیاد تزریق کردم. مدتی در خانه ماندم و وقتی مطمئن شدم که فوت کرده است، شیلنگ اجاق گاز را بریدم تا به نظر گازگرفتگی بیاید و از خانه خارج شدم. روز بعد هم زن جوان با پلیس و اورژانس تماس گرفت و مدعی گازگرفتگی و مرگ شوهرش شد.

در حالی مرد جوان به قتل اعتراف کرد که متخصصان پزشکی قانونی نیز علت مرگ را مسمومیت با دارو اعلام کردند. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت متهمان به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • با نواده پژو ۴۰۵ معروف آشنا شوید /عکس
  • مهدی طارمی اینزاگی را هیجان زده کرد
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا
  • همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم