Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد با حضور خانواده های شهدای والامقام، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، دستگاه های اجرایی، سپاه و بسیج، ارتش و نیروی انتظامی امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از سبلان‌ما، جلیل بابازاده قانع ظهر امروز در همایش گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد در سالن ولایت اردبیل، با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد، آغاز هفته امامت و ولایت، هفته وحدت و بسیج اظهارداشت: سال 57 بود که با اعلان رسانه ها جنگ آغاز شد و تا 27 تیرماه سال 68 ادامه داشت تا اینکه با صدور قطعنامه ای جنگ  تحمیلی هشت ساله به پایان رسید اما این پایان جنگ نبود بلکه عملیات های فروغ جاویدان، عملیات مرصاد، انجام شد و باز یک پیروزی بزرگی برای کشور به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهدای والامقام زیادی را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردیم که از جمله این شهدا شهید سر افراز شهید خراسانی شهید بروجردی بود، افزود: رژیم بعث در هنگام وقوع جنگ تحمیلی، پنجمین نیروی زمینی قدرتمند دنیا را در اختیار داشت و از طراحان قوی و عناصر مختلف برای آغاز یک جنگ و تهاجم گسترده برخوردار بود که شکست حصر سوسنگرد از موفق‌ترین و اثر گذارترین عملیات ها دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در آزادسازی سوسنگرد مولفه‌های مهم و شاخصی از جمله اندیشه وتدابیر حضرت امام(ره) و حضورنظارت مقام معظم رهبری، ولایت پذیری رزمندگان، وحدت نیروهای مسلح ارتش، سپاه، بسیج و ستاد جنگ‌های نامنظم شهیدچمران و ایستادگی مردم و جوانان این شهر در برابر دشمنان بعثی که موفق به شکست یک لشکر زرهی با سه تیپ، یک گردان نیروی مخصوص، یک گردان پیاده و دو گردان کماندو دشمن شدند، نقش داشتند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به نقش راهبردی مقام معظم رهبری در این عملیات، افزود: از ویژگی‌های بارز رهبری در دوران دفاع مقدس علاقمند به حضور و مشاهده نزدیک صحنه نبرد بود که باعث تقویت روحیه رزمندگان بود. رزمندگانی که توانستند با دستان خالی در برابر دشمنان افتخاری بزرگ را رقم زنند که این می‌تواند الگوی شایسته برای نسل جوان و مدیران در ایستادگی در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان باشد.

شکست حصر سوسنگرد، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس  است

در این همایش مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: شکست حصر سوسنگرد، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و ادامه پیروزی‌ها در سایر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

واحد با اشاره به اینکه تحقق پیش بینی امام مبنی بر نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان محصول تلاش، مجاهدت، فکر، خلاقیت و ایثار جوانان این مرز و بوم است، تصریح کرد: امروز سربلندی ملت عزیز ایران اسلامی در این نقطه از تاریخ، که چشم‌های زیادی متوجه ایران است، مدیون آرمان‌هایی است که امام ترسیم کردند.

وی گفت: در دورانی که کشور ما درگیر غرب، شرق و مرتجعین منطقه‌ای و حتی خائنین و دنباله‌های داخلی استکبار بود، عده‌ای فکر می‌کردند برای بیرون رفتن از این بحران باید به یکی از قدرت‌های شرق و غرب متوسل شد.

 

به گزارش سبلان ما خاطره گویی دو رزمنده از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس عملیات شکست حصر سوسنگرد، اجرای موزیک توسط گروه موزیک تیپ 40 پیاده متحرک هجومی ارتش اردبیل و گروه سرود از دیگر بخش های گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد در سالن ولایت اردبیل بود.

گرامیداشت شکست حصر سوسنگرد با حضور خانواده های شهدای والامقام، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، دستگاه های اجرایی، سپاه و بسیج، ارتش و نیروی انتظامی صبح امروز در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند

ایسنا/زنجان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه جان، آبرو و زندگی می‌دهد تا کشور در عزت بماند و جانانه از حریم ولایت و اسلام دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های پیش از نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: دشمن باید بداند کسانی که بخواهند به کشور آسیب وارد کنند با واکنش نیروهای مسلح که آماده جانفشانی هستند، مواجه خواهند شد چون آنها در این مسیر آبروی خود را هم هدیه می‌کنند.

 وی به نقش تاثیرگذار سپاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: سپاه زائیده انقلاب، قرآن و اسلام بوده و برای حراست از کیان کشور یک مکتب الهی است.

او با بیان اینکه حفاظت از مکتب اسلام بر عهده سپاه پاسداران است، اضافه کرد: ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی جزو وظایف سپاه است؛ بصیرت انقلابی به معنای شناخت دشمن است و به این موضوع باید توجه داشت.

 بیگدلی با اشاره به هفته عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی، نمی‌تواند جدا باشد.

وی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی - سیاسی سپاه پاسداران، گفت: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وظایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و ماموریت خود برسد.

بیگدلی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی (عج) استان در سال گذشته  اشاره کرد گفت: برگزاری ۲۰ هزار جلسه بصیرتی، برگزاری ۲۳۲۰ جلسه بصیرتی به صورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در این جلسات، بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقه‌های صالحین در استان با حضور ۸۰ هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"