Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، دهمین جلسه کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۷­ به ریاست رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور اعضاء با موضوع بررسی راهکارهای توسعه صادرات به استان‌های روسیه برگزار شد.

در این نشست، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به ارائۀ گزارشی مقدماتی از طرح‌های پیش بینی شده پرداخت و سپس حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را نسبت به مسائل مرتبط بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، خسروتاج در جمع‌بندی موارد مطرح شده، بررسی مشکلات و توسعه روابط بانکی با زمان‌بندی مناسب، ارائه گزارشهای ­منظم و اطلاع رسانی به مقامات سیاسی کشورمان در خصوص موضوعات پیش رو با توجه به تحریم های جدید امریکا را از ملزومات حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد و بر اهمیت ایجاد مراکز تجاری و پایگاه های اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم­ حمایت از انجام پروژه های مطالعاتی مبتنی بر شناخت بازارهای مهم صادراتی افزود: برای حضور ماندگار در بازار روسیه با توجه به برنامه ۲۰۲۵ آن کشور برای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، نیازمند پیش‌بینی و برنامه ریزی هستیم.

خسروتاج همچنین توجه بیش از پیش به جایگاه و نقش صندوق ضمانت صادرات، بررسی زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنعتی و در نظر گرفتن جایگاه بخش خصوصی روسیه در توسعه روابط تجاری دو کشور مهم برشمرد و گفت: تصمیم ها در خصوص ممنوعیت های صادراتی و وارداتی و تعریف بسته ای در بحث تسهیلات و مشوق های صادراتی باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، از ۸۵ واحد تقسیمات کشوری روسیه، ایران تنها­ به ۴۵ استان این کشور صادرات انجام می دهد که مسکو بیشترین سهم را دارد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مجتبی خسروتاج سازمان توسعه تجارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترك ایران و چین گفت: به طور کلی و در سال های گذشته بیش از ۳۳درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار كالای صادراتی ما چین است البته تركیب صادراتی ما به همه كشورها بر اساس امار گمرك بیش از ۸۰ درصد كالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ بغیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان كه تولیدی بوده است.

حریری تصریح کرد: ۹۱ درصد كالای صادراتی ما به چین از فراورده های نفتی است كه اصولا در تركیب صادرات مشكل داریم. در بازار های بین المللی كیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر كیفی رقیب ندارد كه بازار دست ایران است.

او با بیان اینكه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصتها و چالشهای صادرات به چین را بررسی كردیم گفت: حدود ۵سال پیش بر كالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشكالات صادرات به چین كارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مركبات، فرش و صنایع دستی،سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران بعنوان كالای غذایی صادرات انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده كه در سال های اخیر با پیدا كردن بازارهای متنوع در این كشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفته ایم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین لیست كالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: سال گذشته ماشین الات الیاف نانو و هایتك به چین صادر كردیم و درصدد پیداكردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه ها، كفش دست سوز و شیرینی و شكلات، در حوزه ظروف آشپرخانه پلیمری كه تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاك مردانه با برندهای معتبر متمركز شده ایم.

وی اظهار امیدواری كرد: همه كالاهای تولید كشور كه در فرایند تولید میزان ارز آن كمتر از ۲۵ درصد هزینه كالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده كنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • دشمن در برنامه‌ریزی خود به مردم توجه نداشت
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان