Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:33:43 GMT

پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۶۳۱۹

پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است

خرم آباد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هرگونه پیشرفت در جامعه مدیون کتاب و کتابخوانی است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در اجتماع بصورت مستقیم بر اندیشه مردم تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا آیت الله میرعمادی عصر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه سراسزی کتاب لرستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خرم آباد اظهار داشت: ارزش قائل شدن برای کتاب ارج نهادن به فرهنگ و تمدن و پرداختن به این مهم اهتمام به تعالی انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص تاثیر فضای مجازی بر امر کتابخوانی افزود: بیشتر اوقات افراد صرف مطالعه در فضای مجازی می شود اما هرگز این فضا جای کتاب را نخواهد گرفت زیرا مطلعه کتاب ماندگار و یک سند محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان بهترین هدیه افراد جامعه برای همدیگر را اهدا کتاب دانست و بیان کرد: کتاب از یک سو مایه رشد، تعالی، تعقل و تفکر انسان و از سوی دیگر محصول اندیشه ها و زحمات شبانه روزی انسان هایی است که به آینده بشریت فکر می کنند براین اساس ارزشمندترین هدیه است.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: تقارن افتتاح این نمایشگاه با سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) مسئله ای بسیار مبارک است زیرا برای رسیدن به جامعه جهانی حضرت مهدی(عج) باید فرهنگ و تمدن انسان ها متعالی شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این آیین گفت: اگر به دنبال جامعه دانا هستیم باید مردمانی کتابخوان داشته باشیم.
حبیب الله خجسته پور افزود: لرستان دارای چنین ظرفیتی است که هر ساله نمایشگاه کتاب را با حجم بالایی از ناشران برگزار می کند.
وی اظهارداشت: خرم آباد این ظرفیت را دارد که به عنوان پایتخت کتاب مطرح شود در سنوات گذشته نیزطرح های خوبی در این زمینه ارائه شده و امسال هم در این خصوص نامزد دریافت چنین عنوانی است.
دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان لرستان از ٢٦ آبان تا یکم آذرماه سالجاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار می شود.
این نمایشگاه که با حضور ٣٠٠ ناشر کشوری و استانی کار خود را ازامروز آغاز کرده از تخفیف ٣٠ درصدی برخوردار است که بیست درصد آن از محل خرید بن و ده درصد آن از طرف ناشر صورت می پذیرد.
7264/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نمايشگاه كتاب لرستان آيت الله ميرعمادي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر بیشترین میزان بارش با ۹۱.۲ میلیمتر در رومشکان و کمترین بارش با میزان ۹ میلیمتر در سیلاخور ثبت شده است.

بهروز مرادپور افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۴۲.۴، بروجرد ۱۱.۱، کوهدشت ۵۵.۱، الیگودرز ۱۶.۵، پلدختر ۵۱.۸، دورود ۱۱، الشتر ۳۶.۴ و نورآباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین بنابر این گزارش میزان بارندگی در ازنا ۱۱.۲، ایمان آباد ۳۱.۵، سپیددشت ۴۴، ریمله ۵۸ و شول آباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تأکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • معلمان باید به نقش و جایگاهشان افتخار کنند
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه