Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیررضا واعظ آشتیانی معاون سابق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بحث ادامه فعالیت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال با استفاده از ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری بیان کرد: من نمی خواهم درباره شخص مهدی تاج صحبت کنم اما در کل برخی افراد در کشور ما تا آن اندازه که به شعار دادن توجه دارند به این شعارها عمل نمی کنند و نکته دیگر بحث خود ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماده قانونی قید شده است افرادی که کمتر از ۳۰ سال در مشاغل دولتی فعالیت کرده اند درصورتی می توانند با بازنشستگی به فعالیت خود ادامه دهند که در همان سازمان خود شاغل شوند. این امر هم تنها به جانبازان و ایثارگرانی مربوط می شود که به درصد جانبازی خاصی رسیده باشند.

چرا برای زیرپا گذاشتن قانون می خواهیم نگاه افکار عمومی به مجریان قانون را تغییر بدهیم

او ادامه داد: رضا صالحی امیری ادعا کرده مهدی تاج به استناد قانون به فعالیت خود در فدراسیون ادامه می دهد اما باید دید این ماده قانونی با وضعیت تاج انطباق دارد؟ چراما برای زیرپا گذاشتن و دور زدن قانون متوسل به ابزاری می شویم که افکار عمومی به مجریان قانون به شکل دیگری نگاه کند؟ بسیاری از روسای بازنشسته فدراسیون ها در عمل نشان دادند به قانون احترام می گذارند و متوسل به راه دیگری نشدند.

فیفا و AFC به قوانین داخلی کشورها احترام می گذارند

واعظ آشتیانی درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا و AFC در صورت جدایی مهدی تاج از این فدراسیون اظهار داشت: آدرس اشتباه به فیفا داده اند چراکه فدراسیون بین المللی فوتبال، AFC و هر نهاد بین المللی دیگری به قوانین داخلی کشورهای عضو احترام می گذارند. در حقوق بین الملل هیچ نهادی نمی تواند قوانین خود را بر قوانین داخلی کشورها حاکم کند چراکه قانون هر کشوری نه تنها برای مردم آن بلکه برای مجامع بین المللی محترم شمرده می شود.

فدراسیون فوتبال از دولت بودجه می گیرد و خصوصی نیست

او افزود: AFC حق تعلیق فوتبال ایران را ندارد چراکه اگر قرار بر این امر باشد فیفا باید تصمیم بگیرد و در صورتی که کار به شکایت کشی برسد دادگاه CAS مرجع تصمیم گیری است. مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کرده که طبق آن بازنشستگان نمی توانند در دستگاه های دولتی و نهادهایی که از دولت به هر شکلی بودجه می گیرند فعالیت کنند. بحث خصوصی بودن فدراسیون فوتبال هم نباید مطرح شود چراکه امکان ندارد فدراسیونی که نماینده یک کشور در فیفا است خصوصی باشد. فدراسیون فوتبال از بودجه دولت ارتزاق می کند.

افرادی که می خواهند قانون را به سود خود تفسیر کنند بحث خصوصی بودن فدراسیون ها را پیش می کشند

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: خصوصی بودن فدراسیون های ورزشی موضوعی من درآوردی است و افرادی که می خواهند از قانون تفسیر به رای کنند چنین کاری انجام می دهند. مگر می شود نام فدراسیون هایی که نمایندگی دولت ها را برعهده دارند خصوصی گذاشت‌؟ چگونه وقتی در مجمع فدراسیون ها اعضایی از وزارت ورزش، وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش و ستاد کل نیروهای مسلح عضویت دارند می توانیم بگوییم آن فدراسیون خصوصی است؟ متاسفانه برخی افراد هنوز تفاوت نهاد عمومی غیر دولتی و نهاد خصوصی را نمی دانند و مصاحبه می کنند. فدراسیون فوتبال هم مانند سایر فدراسیون ها و شهرداری ها نهادی عمومی غیردولتی است و باید تابع قانون باشد. فدراسیون فوتبال باید از لابی کردن برای فرار از قانون که می تواند تاثیر مخرب در جامعه داشته باشد خودداری کنند.

برخی به جای احترام به قانون آن را تخطئه می کنند

واعظ آشتیانی ادامه داد: قانون برای عده ای خاص نیست بلکه از یک مسئول جزء تا مسئول کلان باید به آن احترام بگذارند. متاسفانه ما شاهد هستیم نه تنها یک عده این کار را انجام نمی دهند بلکه قانون را تخطئه می کنند.

کی روش دنبال عذر و بهانه برای ناکامی احتمالی رر جام ملتها است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اقدام های اخیر کارلوس کی روش و دستیارانش اظهار داشت: فکر می کنم کی روش متوجه این حقیقت شده که کشورهای آسیایی از رشد قابل ملاحظه ای در فوتبال برخوردار هستند.همانگونه که کره جنوبی، ژاپن و حتی عربستان مانند ایران در جام جهانی نتایج خوبی کسب کردند. این بازی های رسانه ای برای تبرئه کردن خود نسبت به نتیجه نگرفتن احتمالی در جام ملتهای آسیا است. شاید کی روش می خواهد با راه انداختن چنین مسائلی در صورت ناکامی در این رقابت ها عذر و بهانه مناسبی برای توجیه داشته باشد. با این وجود امیدوارم این تحلیل درست نباشد.

کی روش برای از بین برون شائبه ها باید با اوسیانو برخورد کند

او ادامه داد: اکنون زمانی استاست که کی روش باید حواشی را در تیم ملی کم کرده و در آن آرامش ایجاد کند. اعتقاد و باور من اینست که مدیریت ضعیف و ناکارآمد فدراسیون فوتبال نمی تواند روی رفتارهای کی روش کنترل داشته باشد و او هم تصور می کند هر چه به ذهنش می آید انجام دهد. درگیری اوسیانو کروز با خبرنگار هم استراتژی کی روش برای درگیر نشدن خودش با اهالی رسانه است و از طریق دستیارانش می خواهد حاشیه ساز شود. با این وجود امیدوارم رفتار اوسیانو شخصی بوده باشد و برای اینکه کی روش ثابت کند چنین اتفاقی هماهنگ شده نیست باید با دستیارش برخورد لازم را انجام داده و به او تذکر بدهد.

بیشتر بخوانید:

فغانپور: ادامه کار تاج در فدراسیون فوتبال قطعی است/ مجمع سالیانه آذرماه برگزار می‌شود

ملی پوشان فوتبال مجوز مصاحبه گرفتند

حواشی پیش از دیدار تیم های ایران و ترینیداد توباگو
لارنس: فوتبال ایران در آسیا جزو بهترین‌ها است یک دقیقه سکوت پیش از دیدار ایران و ترینیداد به احترام جی لوید ساموئل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است