Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  شبکه تلویزیونی العربیه، در شرایطی که برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه خواستار تشکیل نیروی دفاعی متحد اروپا شدند، تلاش بلژیک برای خرید جنگنده اف 35 از آمریکا می تواند سبب خشم کشورهای اروپایی شود.

بلژیک اعلام کرد گزینه خرید 34 فروند جنگنده اف 35 آمریکایی را بررسی می کند اما این تصمیم بلژیک که یک تصمیم راهبردی تلقی می شود ملاحظاتی را برای کشورهای حامی تشکیل نیروی دفاعی اروپا در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
زیرا خرید جنگنده آمریکایی، در شرایطی که انگلیس نوع مشابه آن یعنی یورو فایتر را تولید می کند، می تواند نوعی موضعگیری علیه انگلیس به شمار آید.
ریچارد میلز عضو کمیسیون دفاعی پارلمان فدرال بلژیک می گوید:« می دانم سخن هایی درباره نیروی دفاعی اروپا بیان شده است. بلژیک هم از این دیدگاه حمایت می کند، اما در شرایط کنونی جنگنده نسل پنجمی که دارای ویژگی های متمایز اف سی و پنج باشد، وجود ندارد.»
دولت بلژیک در دفاع از طرح خرید جنگنده آمریکایی، دلایلی را مطرح کرده است که یکی از این دلایل تلاش برای هماهنگی میان کشورهای ناتو مثل هلند، دانمارک، نروژ، ایتالیا، انگلیس و لهستان است که از جنگنده اف 35 آمریکا بهره می برند. بلژیک در همین زمینه پیشنهاد فرانسه را برای انصراف از خرید جنگنده اف 35 در قبال همکاری برای ساخت جنگنده اروپایی جدید رد کرده است.
دنی ژاکمن پژوهشگر در مرکز پژوهش های صلح بروکسل می گوید:«بلژیک در بخش ساخت کشتی های جنگی با هلند همکاری می کند، این دو کشور با هم ناوچه و مین شکن می سازند. ضمن اینکه در بخش تولید خودروهای زرهی با فرانسه همکاری می کند، در حوزه تولیدات هوایی نیز با آمریکا و شرکای عضو ناتو همکاری دارد.»
بلژیک در تصمیم خود برای تجهیز به اف 35 آمریکا سعی می کند از ماموریت جنگنده هایش جهت حراست از بمب های هسته ای آمریکا که در انبار پایگاه کلاین بروگل، شرق بلژیک، نگهداری می شود حفاظت کند.
بلژیک با آنکه یکی از مدافعان سرسخت وحدت اروپا و مقر بسیاری از سازمان های مهم اتحادیه اروپاست اما تصمیم به خرید اف 35 آمریکا موجب می شود تا دهه ها بخش دفاعی این کشور تا حدودی زیر نظر آمریکا قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بلژيک اف 35 خريد امريکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی