Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:55:15 GMT

کشت زعفران در بیله سوار گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۲۸۲

کشت زعفران در بیله سوار گسترش می یابد

اردبیل - ایرنا- فرماندار بیله سوار گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و خاک مناسب مستعد کشت محصول زعفران بوده و سیاست دولت نیز ترویج و گسترش کشت این محصول در منطقه است.

حسن قبادی روز یکشنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران در بیله سوار افزود: کشت زعفران به عنوان آزمونه (پایلوت) در این شهرستان در2 سال اخیر با عملکرد بسیار خوبی همراه بوده و در سال های آینده کشت این محصول توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی- باغی و به منظور افزایش بهره‌ وری و اشتغال‌زایی بیشتر، کشت زعفران با نیاز آبی کم، در برنامه کشت محصولات زراعی شهرستان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در کنار ظرفیت خوب، شرایط آب و هوای منطقه، باز آوری خاک مناسب، همیاری و همکاری اعضای خانوادها در موفقیت و استمرار کشت زعفران و محصولات دیگر تاثیر بسزایی داشته است.
قبادی گفت: هم اکنون شاهد تشکیل گروهی از بانوان جهت پرورش و کشت محصولات متنوعی از جمله زعفران، سیر و چندین محصول از نوع سبزیجات در مناطق روستایی هستیم.
وی گفت: انتظار می رود با اجرای برنامه مدیریت برکاشت و داشت و برداشت این محصول و افزایش دانش فنی و تجربه کشاورزان شاهد افزایش کمی وکیفی این محصول در سال‌های آتی در این شهرستان باشیم.
بیله سوار در شمال اردبیل واقع است.
6016/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي زعفران بيله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا