Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي محلات گفت: يکهزار و 980 هکتار از زمين هاي کشاورزي اين شهرستان در سال زراعي جاريزير کشت محصولات پاييزه رفت.

«عبدالله محمودي» روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در يکهزار و 200 هکتار از اين اراضي جو ، 101 هکتار کلزا و 670 هکتار گندم کشت شده است.
وي اظهارداشت: براي کشت محصولات پاييزه 50 تن بذر گندم اصلاح شده و مقاوم به سرما از ارقام بک کراس و سيوند ، 30 تن بذر جو از ارقام ماکويي ،بهمن و بهرخ و 800 کيلوگرم بذرکلزا ارقام پر محصول و مقاوم به ريزش از نوع نپتون و ماراتون خارجي بين کشاورزان توزيع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير جهادکشاورزي محلات ادامه داد: سهميه کود شيميايي اين شهرستان امسال 678تن براي کشت پاييزه بوده است که حدود 40 درصد آن تاکنون توزيع و بقيه در بهار سال آينده توزيع مي شود.
محمودي افزود: با توجه به کاهش بارندگي و منابع آبي رويکرد سال زراعي جاري افزايش سطح زير کشت نيست بلکه افزايش بهره وري در توليد است.
مدير جهادکشاورزي محلات افزود: با آماده سازي بستر کشت، بذرهاي اصلاح شده مقاوم به سرما و خشکي بين کشاورزان توزيع شده است.
وي ادامه داد: در صورت بارندگي مناسب در سال آبي جاري پيش بيني مي شود از اراضي زير کشت اين شهرستان 260 تن کلزا ، و بيش از هشت هزار تن محصول گندم و جو برداشت شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزي داراي 2 هزار و 600 بهره بردار کشاورز است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه