Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@04:41:05 GMT

فعالان بازار: فعلاً خودرو نخرید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۳۰۲

فعالان بازار: فعلاً خودرو نخرید

ساعت24 - چند روزی است که از التهاب بازار خودرو کاسته شده است و قیمت‌ها بر موج تغییر نیست. فعالان بازار خودرو از ثبات قیمت‌ها صحبت می‌کنند و به خریداران توصیه می‌کنند برای خرید خودرو اقدام نکنند چرا که با مشخص شدن قیمت‌ها، فرآیند تولید و عرضه خودرو متفاوت خواهد شد و صاحبان خودرو دیگر یکه تاز بازار نیستند و از سوی مقاومتی که فعالان بازار در جهت جلوگیری از کاهش قیمت ها دارند، شکسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی است که از التهاب بازار خودرو کاسته شده است و قیمت‌ها بر موج تغییر نیست. فعالان بازار خودرو از ثبات قیمت‌ها صحبت می‌کنند و به خریداران توصیه می‌کنند برای خرید خودرو اقدام نکنند چرا که با مشخص شدن قیمت‌ها، فرآیند تولید و عرضه خودرو متفاوت خواهد شد و صاحبان خودرو دیگر یکه تاز بازار نیستند و از سوی مقاومتی که فعالان بازار در جهت جلوگیری از کاهش قیمت ها دارند، شکسته خواهد شد.

بر این اساس اولین گروه قیمت‌گذاری مربوط به افرادی است که خودرو خریداری نکردند و از بعد از بخشنامه وزارت صنعت، می‌خواهند خودروی جدید خریداری کنند. گروه دوم؛ مربوط به کسانی است که به‌صورت ثبت‌نامی خودرو خریداری کرده‌اند و هنوز تحویل نگرفته‌اند.گروه سوم؛ با قیمت قطعی خرید انجام دادند و هنوز زمان تحویل خودرویشان نرسیده است. گروه چهارم؛ با قیمت غیر قطعی ثبت‌نام انجام شده و هنوز خودرو به مشتری تحویل داده نشده است.

مورد دیگری که در بخشنامه جدید محور قرار گرفته افزایش تولید و بهره‌وری است. بدین جهت بین قیمت بازار و کارخانه قیمت بینابینی مشخص می‌شود و مردم بر اساس آن می‌توانند خودرو خریداری کنند.

در مورد قیمت ارز بعد از شروع مرحله دوم، دولت توانست قیمت‌ها را کنترل کند و به طور متوسط قیمت ارز 2هزار و 500 تومان کاهش یافت.

محمد رضا سجادی از فعالان بازار خودرو گفت: قیمت خودرو دیگر روند افزایشی نخواهد گرفت و این امر با توجه به کاهش قیمت ارز پیش‌بینی دقیقی است.

رضا احد نوری درباره وضعیت بازار خودرو افزود: با افزایش قیمت خودرو، خودروسازان عرضه را افزایش خواهند داد بدین جهت بازار شرایط طبیعی به خود خواهد گرفت لذا هر گونه خرید در شرایط فعلی اشتباه و به ضرر مردم است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو هم حرف از ثبات قیمت زد و گفت: اگر قیمت ارز تنها تا دو هفته دیگر ثابت بماند، قیمت خودرو دیگر با جهش روبه‌رو نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 4ماه است که خودروسازان برای کنترل بازار، خودرویی را عرضه نکردند و تنها خودروهایی وارد بازار شده که خودروسازان به‌صورت ثبت‌نامی به مردم تحویل داده‌اند لذا این امر باعث قیمت‌گذاری سلیقه‌ای در بازار شده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: خوشبختانه مردم مثل گذشته عطش خرید ندارند و بازار به سمت راکد شدن در حال حرکت است. با خروج تقاضاهای غیر واقعی بازار به آرامش می‌رسد.

موتمنی اظهار داشت: درست است که بازار به سمت رکود رفته اما نکته مهم در این جریان، بلاتکلیفی مردم و بازار است. امیدواریم دولت سیاست‌های خود را شفاف اعلام کند تا خریداران واقعی امکان خرید خودرو با قیمت مناسب را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته مسیر کاهشی قیمت خودرو آغاز شد، افزود: برخی از شایعات چون افزایش 80 درصدی قیمت خودروهای داخلی، بدهکاری نجومی خودروسازان به قطعه سازان و.... اجازه نداد که قیمت خودرو با توجه به کاهش قیمت ارز مسیر کاهشی خود را با سرعت ادامه دهد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: در حال حاضر فاصله قیمت کارخانه و بازار بشدت افزایش پیدا کرده است. با اصلاح قیمت‌ها توسط وزارت صمت قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

منبع:روزنامه ایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار خودرو خريد و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد