Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:39:35 GMT

«سال دوم دانشکده من» و «فیگور» متقاضی حضور در فجر ملی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۵۴۶

«سال دوم دانشکده من» و «فیگور» متقاضی حضور در فجر ملی

مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ سریال تلویزیونی در دست تولید ندارد، گفت: ۲ فیلم سینمایی آماده نمایش دارم که قرار است هر ۲ اثر در صورت انتخاب در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی آبان ماه در سینماهای کشور اکران شود، اما بعد تصمیم گرفته شد تا این اثر را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: پروانه ساخت این فیلم سینمایی صادر شده و فیلم کاملا آماده اکران است، به همین دلیل تنها کاری که برای حضور در جشنواره باید انجام دهیم پرکردن فرم این دوره از جشنواره است.

وی بیان کرد: همچنین فیلم سینمایی «فیگور» به کارگردانی پویا پارسا مقدم به‌عنوان کارگردان فیلم اولی را هم دارم که قرار است برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده شود، این اثر یک فیلم اجتماعی است.

ردایی در پایان از ساخت یک پروژه ۱۱ قسمتی مستند برای تلویزیون نیز خبر داد و گفت:‌ این مجموعه مستند که در حال ساخت آن هستیم درباره پیروزی انقلاب اسلامی است و می‌توان آن را یک کار کاملا دلی می‌دانم.

فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی قرار بود، سال گذشته در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور پیدا کند که به موقع آماده نمایش نشد. سپس گروه سازنده تصمیم گرفت تا فیلم آبان ماه سال جاری روی پرده سینماها برود، که در نهایت تصمیم گرفته شد تا این اثر سینمایی برای حضور در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده شود.

علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند. همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش های فرعی مقابل دوربین رفتند.

«سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد ولی خلاصه داستانی از آن منتشر نشده است. گرچه به نظر می رسد حال و هوای اثر همچون کارهای قبلی صدرعاملی درباره دختران جوان و دغدغه هایشان در جامعه است.

کد خبر 4460618 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود ردایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟

حسام اسلامی که این روزها برای نمایش مستند تازه‌اش «رویاباف و قاضی» به تورنتوی کانادا رفته تا فیلمش را روی پرده و همراه با تماشاگران جشنواره «هات‌داکس» ببیند، درباره ایده اولیه این مستند به خبرنگار مهر گفت: برای من موضوع حفاری و جستجوی اجناس باارزش قدیمی جذاب بود. در مراحل تحقیق، متوجه شدم مازندران، به طور ویژه سوادکوه یکی از بالاترین آمار قضایی مربوط به حفاری های غیرمجاز را دارد. این پرونده‌ها، فقط به حفاری ختم نمی‌شود، گاهی جرایم دیگر مثل قتل هم در این مسیر رخ می‌دهد یا ریزش چاه یا محل حفاری، باعث مرگ جستجوگر و حفار شده است. درگیری‌های بین حفارها هم خودش ماجرایی است. این پرونده‌ها و این حفاری‌ها، ایده ساخت «رویاباف و قاضی» شد.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نقش پررنگ طبیعت در فیلم گفت: لوکیشن آن منطقه با طبیعت بکر و چشم نواز، بخش دیگری از جذابیت این ماجرا برای من بود. حفاری، گاهی در شهر یا منطقه مسکونی رخ می‌دهد، گاهی در دل طبیعت. طبیعت در چنین حفاری‌هایی یک شخصیت است و هویت دارد. طبیعت با دادن نشانه‌های اغلب مبهم، حفارها را گمراه، ترغیب یا سردرگم می‌کند. افرادی که در طبیعت دنبال گنج می‌گردند، هر سنگ، شی یا درختی برایشان معنا دارد و فکر می‌کنند، اینها نشانه هستند و باید بهشان توجه کرد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که «رویاباف و قاضی» درباره مردم و رویاهایشان است، گفت: ما درباره یک موقعیت انسانی صحبت می‌کنیم که ریشه‌ای دیرینه و تاریخی دارد. ما تمدنی باستانی داریم، این رویا و تمایل، برای دستیابی به گنج و میراث و ثروت گذشتگان در بسیاری از ما وجود داشته است. در ادبیات کلاسیک ما، داستان‌های بسیاری با این مضمون وجود دارد. وقتی درباره امروز حرف می زنیم، این تمایل و رویا، تشدید می‌شود. هر چه شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود، گرایش به این رویا بیشتر می‌شود. مردم فکر می‌کنند، روی زمین نمی‌شود به این خواسته رسید اما زیر زمین می‌شود، آن را دنبال کرد.

کارگردان مستند «پروژه ازدواج» درباره شخصیت خانم قاضی در مستند «رویاباف و قاضی» گفت: من نمی‌دانستم در سیستم قضایی، قاضی خانم داریم. مجوزهای لازم برای فیلمبرداری در منطقه را گرفتیم، روز اول، متوجه شدم قاضی پرونده های میراث فرهنگی یک خانم است. ایشان بسیار مسلط بود، برای اولین بار در طی سال‌های کارم، با چنین شخصیتی مواجه شدم که این قدر مقابل دوربین راحت بود و خیلی سریع، با حضور ما در دفترش، کنار آمد. در یک فضای مردانه و سختگیر قضایی، همه با احترام به خانم قاضی نگاه می‌کردند و ایشان محل رجوع و بسیار دقیق و حرفه‌ای بود. این نکته برایم جذاب بود.

اسلامی با توجه به نمایش مستند «رویاباف و قاضی» در جشنواره‌های «هات‌داکس»، «ایدفا» و «تروفالس» و واکنش تماشاگران به حضور شخصیت قاضی خانم گفت: برای مخاطبان جالب بود که در ایران قاضی خانم فعالیت می‌کند، آنها تحت تاثیر فیلم و این شخصیت بودند. هم مخاطبان ایرانی خارج از کشور و هم تماشاگران خارجی، درباره این شخصیت سوال می‌پرسیدند و یکی از نکات جذاب فیلم، برایشان حضور، اقتدار و تسلط او بر کارش بود. به نظرم، فهم جامعه ایرانی و مسایل اجتماعی آن ساده نیست و با یک جمله و کلمه نمی‌شود درباره رخدادها، شخصیت‌ها و موقعیت‌ها صحبت کرد.

کارگردان «متهمین دایره بیستم» در پایان درباره لحن و فضای فیلم تازه‌اش «رویاباف و قاضی» گفت: یکی از جذابیت‌های فیلم برای تماشاگران در جشنواره‌هایی که «رویاباف و قاضی» در آن روی پرده رفت، لحن طنزآمیز و فضای آن بود. موضوع اجتماعی و حال و هوای شخصیت‌ها جدی و گاه تلخ است، اما فیلم از نظر مخاطبان سرخوش و طنازانه است. لحن طنز فیلم را می‌گرفتند، آن را دوست داشتند و در تمام نمایش‌ها، واکنش نشان می‌دادند. امیدوارم در ایران هم، مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند. «رویاباف و قاضی» پر از حس‌های متفاوت و رنگارنگ است، نه لزوما شکست و تلخی.

مستند «رویاباف و قاضی» فیلم تازه حسام اسلامی، روایتی است از تلاش مردم منطقه سوادکوه برای یافتن گنج. «رویاباف و قاضی» دوشنبه ۱۰ و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جشنواره «هات داکس» کانادا روی پرده رفت و از آن استقبال شد.

«رویاباف و قاضی» آبان ۱۴۰۲ در جشنواره «ایدفا» به عنوان تنها فیلم ایرانی تولید شده در ایران، نمایش داده شد، این مستند پس از آن در جشنواره «تروفالس» میسوری آمریکا روی پرده رفت و اکران در «هات داکس» سومین حضور بین‌المللی این مستند است.

این مستند، به زودی در جشنواره ژان روش پاریس و میلینیوم ورشو، نمایش داده خواهد شد.

عوامل مستند «رویاباف و قاضی» عبارتند از کارگردان: حسام اسلامی، فیلمبردار: حامد حسینی سنگری، تدوین: افسانه سالاری، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: یونس اسکندری، تهیه‌کننده: حسام اسلامی.

حسام اسلامی، پیشتر مستندهای «محاکمه مصدق»، «پروژه ازدواج»، «متهمین دایره بیستم» و ... را کارگردانی کرده است.

کد خبر 6094478 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • میزگرد بهره وری در حمل و نقل ریلی
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند