Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت سیاسی وزارت کشوراعلام کرد: انتصاب مدیران تابع عوامل بسیاری است و نصب فردی به یک سمت به معنای انکار توانایی های دیگران نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پی درج گفت و گویی در روزنامه آرمان در نقد انتصاب مدیران این وزارتخانه معاونت سیاسی وزارت کشور در جوابیه ای اعلام کرد: ستون نویس روزنامه آرمان امروز ، نگاه و شیوه عملکرد وزارت کشور را عامل کم توفیقی دولت در این حوزه معرفی کرده، علت آن را در نحوه گزینش مدیران توسط وزیر محترم کشور دانسته است که به زعم ایشان بر پایه سابقه تعامل و دوستی بوده و به ارتقای افاضل منجر نگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف نظر از این که این گونه مدعیّات کلّی بدون ذکر مصادیق مثبته نمی تواند مبنای ارزیابی عملکرد پنج ساله یک وزارت خانه قرار گیرد، مفروضات نادرست مقاله نیز پرسش برانگیز و محل مناقشه است.

 

شکی نیست که انتصاب مدیران، عموماً و مدیران وزارت کشور، خصوصاً تابع عوامل بسیاری است و نهایتاً گزینش و نصب فردی به یک سمت به معنای انکار توانایی های دیگران نیست. وانگهی نویسنده محترم بر اساس چه معیاری مدعی شده است که مدیران فعلی وزارت کشور نسبت به همتایان شان نقطه قوتی در کارنامه خود ندارند؟

 

نکته دیگر این که سابقه تعامل و دوستی در انتخاب مدیران، فی نفسه امری منفی محسوب نمی شود و چه بسا باعث تسهیل و روان تر شدن امور گردد. شناخت عمیق مدیران ارشد از مدیران میانی موجب تعامل و در نتیجه ارتقاء سطح عملکرد ها می گردد. شیوه ساری و جاری وزارت کشور در گزینش و نصب مدیران، عبارت است از رعایت مصالح عامّه و اصل شایسته سالاری و استفاده از نیروهای داخل مجموعه با پیشینه اجرایی مؤثر و درخشان می باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که موفقیت امری نسبی است و آنچه مهم است قرار گرفتن در مسیر درست امور می باشد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد شیراز بیرجند 9 ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج ارزانی خراسان جنوبي تامین اجتماعی آمریکا جوابیه انتصاب وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است. 

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاریها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • آریگو ساکی: دزربی می تواند در میلان مانند من عمل کند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود