Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:48:36 GMT

ام آر آی بیماران خاص به صورت رایگان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۶۴۴

ام آر آی بیماران خاص به صورت رایگان انجام می شود

قشم- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: با تفاهم نامه منعقد شده میان این دانشگاه با بیمارستان تخصصی صاحب الزمان بندرعباس، انجام ام آر آی برای سنجش رسوب آهن در کبد و قلب بیماران خاص به صورت رایگان در این مرکز انجام می شود.

دکتر سید حسین داودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پیش از این انجام ام آر آی برای سنجش رسوب آهن در کبد و قلب بیماران خاص هرمزگان که باید سالیانه یک بار انجام شود، در تهران انجام می شد که با تفاهم نامه منعقد شده، دیگر نیازی به مراجعه این بیماران به خارج از استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس آمارهای موجود هرمزگان دارای 2 هزار و 708 بیمار خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیزی و EB و EPS (موکوپلی ساکارید) است.
داودی خاطرنشان کرد: از این شمار 827 بیمار به صورت شناسنامه دار از خدمات مرکز بیماران خاص ابوریحان بندرعباس استفاده می کنند و مابقی در مراکز میناب و قشم خدمت دریافت می کنند.
ام آر آی یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیس (Magnetic Resonance Imaging ) یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مشکلات و بیماری های اعضای بدن را تشخیص داد.
بیمارستان 96 تختخوابی صاحب الزمان (عج) بندرعباس شامل بخش های اورژانس، اطفال، زنان و زایمان، ICU ، CCU ، مراقبت های ویژه نوزادان ، جراحی و سایر بخش ها است.
روزانه حدود 2 هزار نفر برای درمان به بیمارستان تخصصی صاحب الزمان (عج) بندرعباس مراجعه می کنند.
7500/7198/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيماران خاص دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.   به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.   وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.   این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.   رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.   بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.   نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج