Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند، گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیکویی‌که خیران باید انجام دهند فراهم کردن ازدواج جوانان است و این موضوع توصیه مهمی است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ استانها قم نظرات

آیت‌الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ازدواج یکی از مستحباتی است که به آن تأکید شده است و در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌صورت طبیعی ازدواج مستحب است ولی اگر خوف حرام باشد و جوان احساس کند که اگر ازدواج نکند دست‌به‌کار حرامی می‌زند باید ازدواج کند، برخی از فسادهای جامعه به دلیل عدم ازدواج است، چون ازدواج محقق نمی‌شود دختران و پسران به انحراف کشیده می‌شوند و به مسیر خلاف می‌روند، پدران و مادران باید اهمیت ازدواج را به جوانان متذکر شده و آن‌ها را به این سنت حسنه ترغیب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله بافرهنگ اسلام تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ آلوده‌ای که غرب توصیه می‌کند سبب می‌شود که فساد زیاد شود و هنگامی‌که فساد زیاد شد جونان از ازدواج دوری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با توجه به فرهنگ غرب این موضوع به جوانان القاء می‌شود که ازدواج هزینه‌های سنگینی دارد و جوانی که منزل و حقوق ثابت ندارد حاضر به ازدواج نمی‌شود.

آیت‌الله فقیهی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید وسیله ازدواج جوانان را فراهم کنند،گفت: یکی از بزرگ‌ترین کارهای خیری که خیران باید انجام دهند فراهم کردن ازدواج جوانان است و این موضوع توصیه مهمی است.

وی بابیان اینکه همگان باید در زمینهٔ ازدواج جوانان مشارکت کنند، عنوان کرد: باید تالارهایی برای افراد کم‌بضاعتی که قصد ازدواج دارند فراهم شود و در روزهای غیر تعطیل هزینه‌های کمتری دریافت کرده و یا رایگان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه خیران درزمینهٔ تأمین جهیزیه دختران بی‌بضاعت اقدام کنند، تصریح کرد: افرادی که دختر دارند در موضوع خواستگاری فشار نیاورده و سطح توقعات را پایین بیاورند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سال نخست ازدواج ممکن است زوج‌ها نتوانند ماشین و منزل بخرند و ان‌شاالله باهمت زندگی خوبی ایجاد می‌کنند، با نان و پنیر هم می‌توان بهترین زندگی را داشت، یکی از بهترین کارهایی که خیران باید انجام دهند تسهیل ازدواج جوانان است.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند

سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان یزد گفت: در این نشست پیرامون بهتر برگزار شدن برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج، هماهنگی، برنامه ریزی و تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت ازدواج، طلاق و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند در شهرستان تعریف شده است.
مدرسی در ادامه گفت: موضوع دومی که در این نشست به آن پرداخته شد، موضوع فراغت جوانان بود.

فرماندار یزد افزود: ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی برای پرکردن اوقات فراغت تعریف شده اند و خوشبختانه در شهرستان یزد طرح‌های خوبی در این زمینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در نظر گرفته شده است.

مدرسی در پایان افزود: با تعاملی که بین ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است و کمیته‌هایی که در فرمانداری یزد تشکیل شده است برای هم افزایی و استفاده حداکثری از زمان تعطیلی مدارس، می‌توان اوقات فراغت مناسبی برای آموزش‌های فرهنگی و ورزشی در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا در مدت سه ماه تابستان به نحو شایسته‌ای از این فرصت‌ها استفاده کنند.

۱۹تا ۲۹ خرداد، در تقویم به نام هفته ازدواج با شعار ازدواج آسان و آسمانی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند