Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با بزرگداشت، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور مسئولان کشوری در تالار وحدت تهران برگزار شد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با کسب ۹ رتبه برتر کشوری در شاخص‌های کتابخانه‌ای کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با بزرگداشت مقام علامه طباطبایی، با حضور سید غلامعلی حداد عادل، محمود دعایی، پروین داداندیش، عبدالله جاسبی، معصومه ابتکار، نیکنام حسین‌پور، محمد اله‌یاری فومنی، جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی کشور، دبیرکل نهاد، مشاوران، معاونان و مدیران کل و جمعی از کتابداران برگزیده کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم دبیر هفته کتاب درباره انتخاب برگزیدگان نهاد و تقدیر از آن‌ها اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد رشد قابل توجه و پویایی تحسین برانگیز انجمن‌‌های کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور بوده ایم که این امر ما را برآن داشت تا پس از گذشت سه سال، بار دیگر از استان‌ها و شهرستان‌های فعال در این زمینه تقدیر کنیم.

استان همدان با تعداد 9نفر بیشترین تعداد منتخبین کتابخانه‌های عمومی کشور

رمضانی افزود: از بین 86 نفر برگزیده کتابخانه‌های عمومی، استان همدان با تعداد 9 نفر، بیشترین تعداد منتخبین، را به خود اختصاص داده و استان‌های کرمان و  یزد  هر یک با 8 نفر در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

تقدیر از دکتر عاطفه زارعی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

در ادامه این مراسم نیز، دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، به پاس فعالیت شایسته و تعداد شایان توجه تقدیر شوندگان ملی از میان برگزیدگان استان همدان، در بیست و ششمین دوره گرامی داشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار تقدیر شد.

همچنین در این مراسم کتابخانه‌های عمومی برگزیده کشور در چهار بخش «نهادی شهری»، «نهادی روستایی»، «مشارکتی و مستقل» و کتابخانه برتر به لحاظ کار گروهی، و همچنین مسئول برتر کتابخانه های مشارکتی و کتابداران و مسئولان برگزیده کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانان و اعضای نمونه کشور، پیشکسوتان، بازنشستگان و خدمتگزاران برتر نهاد از استان‌های مختلف کشور ، معرفی و تقدیر شدند که برگزیدگان  استان همدان به شرح ذیل است:

در بخش کتابخانه‌های نهادی شهری، «کتابخانه رضی‌الدین آرتیمانی» به عنوان کتابخانه درجه 5 تأسیس شده در سال 1372انتخاب شد، این کتابخانه به دلیل تهیه و نصب خلاقانه راهنماهای کتابخانه‌ای  و ایجاد سهولت دسترسی به منابع برای اعضای کتابخانه، اداره مناسب بخش‌های مختلف کتابخانه با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها، فضاسازی و محوطه‌سازی مناسب بخش‌های داخلی، اجرای مستمر فعالیت‌های فرهنگی در بخش کودک و برگزاری برنامه‌های مناسبتی به عنوان یکی از کتابخانه‌های برتر شهری نهاد معرفی شد.

مسئول این کتابخانه اعظم السادات موسوی و کتابدار آن سمیه سوری است.

در بخش کتابخانه‌های نهادی روستایی نیز کتابخانه قائم(عج) قباق تپه شهرستان کبودرآهنگ، تأسیس شده در سال 1387به دلیل فعالیت در اجرای نشست‌های کتابخوان، اجرای مناسب فعالیت‌های بخش کودک، فضاسازی مناسب بخش‌های مخزن، سالن مطالعه، نشریات و مرجع و رعایت صحیح دستورالعمل‌ها در آماده‌سازی منابع به عنوان یکی از کتابخانه‌های برتر روستایی معرفی شد که مسئول کتابخانه، مائده خدابنده‌لو است.

کتابخانه امام صادق(ع) بابانظر تأسیس شده در سال 1391 به دلیل فضاسازی و نظم مناسب بخش‌های داخلی کتابخانه، اداره مناسب بخش‌ها و رعایت کامل دستورالعمل‌ها و فعالیت در اجرای برنامه ‌های فرهنگی حوزه کودک و برنامه‌های مناسبتی به عنوان یکی از کتابخانه‌های برتر روستایی نهاد معرفی شد که مسئول کتابخانه صغری صریحی کامل است.

در بخش مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های (درجه 5)، فاطمه ایمانی مسئول کتابخانه شهید رجایی شهرستان اسد آباد استان همدان معرفی و تقدیر شد.

در بخش مسئولین کتابخانه‌های (درجه 6)، هاجر بیگی مسئول کتابخانه فجر صالح آباد شهرستان بهار استان همدان، در بخش کتابخوانان و اعضای نمونه کشور در گروه سنی جوان، هاجر ترابی از کتابخانه توحید سامن استان همدان، عبدالمحمد سعادتی در بخش پیشکسوتان برتر و سارا ولدی خرم کتابدار کتابخانه مرکزی همدان به عنوان مسئولان وکتابداران کتابخانه‌های (درجه 2 و مرکزی) مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است و به برکت این انقلاب و نگاه رفیع مقام معظم رهبری شبکه کتابخانه‌های کشور جزو شبکه برتر دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیا اینکه از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها و دسترسی جزو ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم، افزود: همچنین به لحاظ تعداد کتابخانه‌ها در منطقه جایگاه اول، در آسیا جزو ۵ کشور نخست و در جهان اسلام نیز وضعیت خوبی داریم.

رمضانی به آمار برخی از کتابخانه‌های دنیا اشاره کرد و بیان داشت: تعداد کتابخانه عمومی در کشور رم سه هزار و ۸۰۰، ترکیه هزار و ۲۰۰ کتابخانه و مصر ۳۰۰ کتابخانه وجود دارد.

وی در ادامه از اجرای طرح کتابخانه‌های بدون کتاب؛ کتابخانه الکترونیکی یا آینده در کشور خبر داد و عنوان کرد: «کتابخانه بدون کتاب»؛ نسل جدیدی از کتابخانه‌هاست که در آن خبری از کتاب کاغذی نیست و به جای آن تجهیزات و امکان دسترسی به منابع الکترونیکی و صوتی، پایگاه‌های اطلاعات علمی، انواع بازی‌، فیلم، موسیقی، منابع یادگیری الکترونیک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین به وضعیت کتابخانه در استان کردستان اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم برای شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان اقداماتی انجام دهیم.

۱۰ شهر کردستان فاقد کتابخانه

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: در کردستان، ۱۰ شهر فاقد کتابخانه هستند و باید با مدیریت عالی استان از لحاظ فضا و مکان کمک شود تا ما نیز تجهیزات لازم را خریداری خواهیم کرد.

وی به اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح و توجه به حوزه کودک و نوجوان به عنوانیکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه کتابخانه‌ها پرداخت و بیان کرد: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه، برنامه تلویزیونی و جایزه برتر صورت گرفته و تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

رمضانی خاطر نشان کرد: اتصال کتابخانه‌های عمومی به مدارس، اختصاص زنگ مطالعه و شیوه آداب مطالعه نیز در دستور کار است تا از این طریق بتوانیم نقایص و کمبودها را جبران کنیم.

مسؤولان به حوزه کتابخانه های کردستان توجه کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: در سفرهای شهرستانی بازدیدهایی از کتابخانه‌ها انجام داده‌ام و نیاز است مسؤولان کشوری در استان به حوزه کتابخانه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی اضافه کرد: زیباسازی فضای درونی و بیرونی کتابخانه‌ها، استفاده از ظرفیت دانش آموزان در توسعه فرهنگ کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه ها برای توسعه عدالت فرهنگی از ظرفیت‌هایی است که در راستای تقویت حوزه کتاب و کتابخوانی باید مورد توجه باشد.

وی همچنین از نیاز ساختمان کتابخانه استان به بازسازی خبر داد و بیان کرد: باید تجهیزات و کتب کتابخانه های سنندج نیز به روزرسانی شود.

کد خبر 6087539

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم