Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:36:50 GMT

وعده وزیر اقتصاد هم کارگران هفت تپه را راضی نکرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۳۶۱

وعده وزیر اقتصاد هم کارگران هفت تپه را راضی نکرد

دزفول - ایرنا - کارگران نیشکر هفت تپه روز یکشنبه با وجود دستور وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت حقوق کارگران برای چهاردهمین روز اعتراض خود را با تجمع مقابل فرمانداری شوش نشان دادند.

به گزارش ایرنا کارگران نیشکر هفت تپه در صبح مه آلود شوش به همراه خانواده مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.
این درحالی است که شب گذشته نماینده مردم شوش درمجلس و استاندار خوزستان با وزیر اقتصاد و دارایی دیدار داشتند واز دستور پرداخت حقوق این کارگران خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا تعداد زیادی از کارگران هفت تپه شوش با سردادن شعارهایی چون یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، این همه لشکر اومده جونش دیگه سراومده، نماینده مجلس استعفا استعفا، سرمایه دار شیاد نمی کنیم اعتماد، وعده دروغ نمی خواهیم ما حقمون رو می خواهیم، بیگی تو عیش و نوشه خون کارگر به جوشه، هیات من الذله و مسئولان بی لیاقت نمی خواهیم خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود شدند.
پرداخت چهار ماه حقوق معوقه و بازگشت شرکت به بخش دولتی خواسته این معترضان عنوان شده است.
خانواده کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون من بچه هفت تپه گرسنه ام گرسنه در این تجمع حاضر شدند.
تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی از فرمانداری به سمت میدان هفت تیر حرکت کردند.
نیروهای اورژانس، آتش نشانی و یگان ویژه نیز در جلوی فرمانداری شوش مستقر شده اند.
7280/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوش حقوق كارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند