Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:47:24 GMT

بهداشت و درمان آذربایجان غربی روی ریل توسعه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۴۴۷

بهداشت و درمان آذربایجان غربی روی ریل توسعه

ارومیه - ایرنا- دولت تدبیر و امید، اقدامات گسترده ای در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی انجام داده، به گونه ای که این حوزه حساس با تدبیر کابینه اعتدال در ریل توسعه افتاده و شاخص های بهداشتی و درمانی دچار تحول شده است.

به گزارش ایرنا، توسعه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور از جمله مهم ترین برنامه های دولت های گوناگون پس از انقلاب به شمار می رود و همه این دولت ها نیز کارهای کوچک و بزرگی را در این راستا انجام داده اند، اما فعالیت دولت تدبیر و امید در این حوزه منحصر به فرد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای طرح تحول سلامت که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید در کشور شکل گرفت، سرآغازی برای توسعه خدمات این بخش و اجرای طرح های عمرانی در بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی بود.
اقدامات غیرقابل انکاری طی پنج سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی انجام شد که ماحصل آن ساخت و سازهای چندهزار مترمربعی و توسعه شاخص تخت های بیمارستانی و حتی یک رقمی شدن رتبه این شاخص در بین 31 استان کشور است.
برخی از طرح های بیمارستانی در آذربایجان غربی تنها در عرض یک سال به مرحله بهره برداری رسید و همین امر می تواند تحرک قابل توجه این بخش را در استان آشکار کند.
در سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به آذربایجان غربی، بخش قابل توجهی از این طرح ها به بهره برداری می رسد که توسعه بیمارستان های امام خمینی (ره)، شهید مطهری، آیت الله طالقانی ارومیه، آزمایشگاه رفرانس، کلینیک تدبیر و بیمارستان امام خمینی (ره) خوی با 210 میلیارد تومان از جمله آنهاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این طرح ها گفت: توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه یکی از بزرگترین پروژه های دولت تدبیر و امید است که در قالب آن یک بیمارستان 220 تختخوابی در عرض یک سال احداث و تجهیز شد.
دکتر جواد آقازاده با اشاره به اینکه هزینه ساخت این بیمارستان 600 میلیارد ریال و هزینه تجهیز آن 150 میلیارد ریال است، افزود: طرح بزرگ بعدی آزمایشگاه مرجع است که در کنار بیمارستان امام خمینی (ره) احداث شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، بخش های آزمایشگاه و پاتولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) به این مرکز انتقال داده می شود.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع در واقع آزمایشگاه ارجاعی است و همه مراکزی که نیاز به آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی داشته باشند به این مرکز ارجاع داده می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز گفت: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر نیز طرح دیگری است که با 26 هزار مترمربع زیربنا احداث شده و بخش دی کلینیک و داروخانه رباتیک آن به بهره برداری می رسد.
دکتر آقازاده گفت: این داروخانه نخستین داروخانه رباتیک در سطح کشور است که قادر خواهد بود تا روزانه داروی مورد نیاز چهار هزار بیمار را تامین کند.
وی ادامه داد: این کلینیک نیز دارای پنج اتاق عمل و 30 تخت است و اعمال جراحی سرپایی بیمارستان امام خمینی (ره) به این مرکز انتقال می یابد.
وی افزود: ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) به دی کلینیک تدبیر اضافه می شود و از بار بیمارستان امام کاسته می شود.
وی ادامه داد: این کلینیک در نوع خود بی مانند بوده و در آن علاوه بر درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی، 2 طبقه برای دندانپزشکی، یک طبقه برای بهداشت، آموزش شیوه سالم زندگی، خود مراقبتی و مشاوره در نظر گرفته شده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند پذیرش بیمار از چند روز قبل در این بیمارستان شروع شده است.
فاطمه مقدم تبریزی اضافه کرد: در حال حاضر بخش های قلب، سی سی یو و اورژانس بیمارستان فعال بوده و همکاران بر اساس برنامه و شیفت کاری برای ارائه خدمات درمانی آماده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان 216 تختخوابی است، افزود: بخش اورژانس این بیمارستان دارای 24، بخش قلب 26 و سی سی یو 13 تخت می باشد.
وی با قدردانی از تمامی کسانی که در تکمیل این طرح نقش داشتند، افزود: بدون شک بهره برداری از این مرکز نقطه عطفی در حل مشکلات درمانی منطقه خواهد بود.
رضا صباحی یکی از مراجعه کنندگان به بخش اورژانس ارومیه در حالی که لبخند رضایت از معالجه بیمار اورژانسی بر لب داشت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در اورژانس جدید اقدامات درمانی قابل توجهی در فضای مناسب عرضه می شود.
صباحی اضافه کرد: بر خلاف گذشته که ازدحام تخت و بیمار در اورژانس وجود داشت، تعداد تخت ها به نسبت مراجعه کنندگان افزایش یافته است و مشکلی در خصوص پذیرش بیماران جدید وجود ندارد.
وی بیان کرد: البته هنوز کاستی هایی در خصوص انجام برخی اقدامات درمانی بر روی بیماران وجود دارد که با توجه به تازه بودن این ساختمان قابل چشم پوشی است.
محمد اولیا، یکی دیگر از مراجعه کنندگان به اورژانس جدید بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حضور در بخش اورژانس سابق این بیمارستان، مشکلاتی را برای بیماران و همراهان بیمار ایجاد می کرد، گفت: هرچند این بخش هنوز به طور کامل راه اندازی نشده، ولی رضایت مراجعان بیشتر شده است.
وی افزود: این بخش در حال حاضر از نظر تجهیزات با مشکلاتی مواجه بوده که آن هم با نگاه ویژه مسوولان امر قابل رفع است.
وی ابراز امیدواری کرد که دیگر بخش های این ساختمان جدید نیز راه اندازی شود تا ضمن کاهش مشکلات بیماران، خدمات مطلوبی به آنان عرضه شود.
به گزارش ایرنا، امیدواری ها برای توسعه بیش از پیش حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و همه مردم از اجرای طرح های عمرانی بخش درمان و بهداشت به نیکی یاد می کنند که مهمترین رکن این خوش بینی مردم، اهتمام ویژه دولت دکتر روحانی به این بخش است.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توسعه بهداشتي توسعه درماني آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: حال عمومی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان که به تبریز منتقل شده‌اند، مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر جعفری روحی صبح امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران تعداد مصدومان این حادثه را ۱۴ نفر اعلام و اظهار کرد: تمام این افراد بامداد امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ از طریق مرز نوردوز میان ایران و ارمنستان و از طریق چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس وارد آذربایجان شرقی شدند و بلافاصله به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه یکی از مصدومان این حادثه رانندگی از بیمارستان مرخص شده است، افزود: ۱۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) مراحل درمانی خود را سپری می‌کنند که بیشتر آن‌ها دچار ضرب‌دیدگی و مصدومیت از ناحیه سر، پا و دست هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: چهار نفر از مصدومان را زنان و سایرین را مردان در سنین مختلف تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا، اتوبوس ایرانی شامگاه _شنبه نهم اردیبهشت_ در نزدیکی روستای خوتانان در استان سیونیک ارمنستان از جاده خارج و واژگون شد. بر اثر این حادثه پنج نفر جان باختند.

کد خبر 749029

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود