Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:27:30 GMT

۴۱ درصد مخازن سدهای مازندران آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۸۷۰

۴۱ درصد مخازن سدهای مازندران آبگیری شد

معاون بهره‌برداری آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تلاش برای ذخیره‌سازی آب در سدها برای فصل زراعی آینده گفت: تاکنون ۴۱ درصد مخازن سدهای مازندران آبگیری شد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، سید جمال موسوی با اشاره به اهمیت سدها در تامین آب زراعی و شرب استان از اقدامات شرکت برای ذخیره‌سازی آب در سدها اظهار داشت: تاکنون 41 درصد از حجم مخازن سدها آبگیری شد که این رقم معادل 136 میلیون متر مکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مقایسه وضعیت آبگیری سدها در دو سال گذشته گفت: اگر چه تاکنون حدود 17 میلیون متر مکعب نسبت به سال 96 افزایش حجم ذخیره آب در سدها صورت گرفته اما این رقم در مقایسه با سال 95 که حجم ذخیره آب در چنین روزی حدود 223 میلیون متر مکعب بوده حدود 88 میلیون متر مکعب کمتر است.

موسوی با بیان اینکه از 327 میلیون متر مکعب حجم ذخیره سدهای استان حدود 304 میلیون آن در سدهای شهید رجایی و البرز ذخیره می‌شود گفت: آبگیری در این سدها برای استان بسیار مهم است که تاکنون 26 درصد از حجم مخزن سد شهید رجایی معادل 42 میلیون متر مکعب و 56 درصد از حجم ذخیره سد البرز معادل 80 میلیون متر مکعب ذخیره شده که در سد شهید رجایی حدود 10 میلیون متر مکعب و در سد البرز حدود پنج میلیون متر مکعب در مقایسه با سال 96 حجم بیشتری ذخیره شد اما میزان ذخیره آب در سال 95 در سد شهید رجایی 87 میلیون متر مکعب بوده که رقم مذکور بیش از دو برابر حجم ذخیره فعلی است. و در سد البرز 120 میلیون متر مکعب در سال 95 ذخیره داشتیم که حدود 33 درصد بیشتر از شرایط کنونی است.

موسوی روند پرشدگی سدهای استان را در سال جاری به جز سد برنجستانک که حدود 24 درصد کمتر است مثبت ارزیابی کرد و گفت: بارش‌هایی که در چهارماهه آخر سال جاری اتفاق می افتد میزان ذخیره آب به شرایط مطلوب برسد.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر آمادگی کشاورزان برای فصل زراعی آینده در زمینه تامین، انتقال و بهره‌برداری از آب‌های سطحی و زیرزمینی خواست در لایروبی انهار، بازسازی سردهنه‌ها، آبگیری آب بندان‌ها و تمدید و تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، اخذ مجوز موتور پمپ‌ها و تمدید آن و همچنین آب تخت اراضی و شخم و شیار زمستانه به موقع اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد

پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سد نهرین طبس در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب دارد که در ۴۸ ساعت گذشته براثر بارش‌های اخیر ۶۳۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.  

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ درصد این سد آبگیری شده و ۵۵ درصد آن هنوز خالی است، افزود: آب سد نهرین هم برای کشاورزی و هم آب شرب استفاده می‌شود که پارسال به دلیل کم بارشی تنها در بخش کشاورزی استفاده  شد، اما امسال احتمالا بخشی از این آب به تصفیه خانه آب شرب طبس منتقل شود تا قسمتی از آب شرب را تأمین کند.  

پورجعفر اظهار کرد: هنوز  میزان آب مصرفی سد نهرین برای شرب مشخص نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید